Tag: And that’s who I am

Oke, deze tag zag ik voorbijkomen bij teskuh.nl en ik vond het een hele goede tag om mij eens wat beter te leren kennen. Ik ga de plaatjes steeds van boven naar onder af.

Om het eerste plaatje kan ik echt blij zijn. Ik vind namelijk wel dat je van de kleine dingen kunt en eigenlijk ook wel moet genieten. Vooral spontane dingen vind ik leuk, zoals een dagje naar het strand of zomaar naar de bios gaan zonder dat je een film per se wilt zien. Maar soms wordt ik ook opeens intens gelukkig wanneer ik op de fiets zit, de zon dan op me schijnt en de vogels fluiten.

Tja, hier kunnen vriendinnen van mij over meepraten. Die weten namelijk dat wanneer ik iets leuk vind, ik ook heel erg obsessed kan raken. Vooral mensjes van youtube of muziek maken me heel blij en kunnen me zo in de macht hebben dat ik er heel erg veel over ga praten. Ook zorg ik dat andere mensjes het ook helemaal geweldig vinden zodat ik niet in mijn eentje zit te fangirlen 😛

Dit is dan weer een heel serieus plaatje, maar ik vind dat ik wel goed ben in het: er zijn voor iemand. Als iemand mijn hulp nodig heeft of echt in de put zit, zal ik zeker naar je luisteren en proberen om je te helpen.

Dit is ook weer echt iets wat ik ben. Ik ben namelijk wel iemand die altijd goed probeert bezig te zijn en gemotiveerd aan de slag gaat. Ik probeer ook het beste uit mijn cijfers te halen voor school, maar ook dingen die ik echt wil of die ik belangrijk vind probeer ik zo goed mogelijk te doen.

Ik ben niet iemand die graag dingen waar ik mee zit aan mensen vertel. Ik ben toch iemand die het allemaal voor zichzelf houd en wacht tot het overgaat.

En daar sluit dit plaatje goed op aan, want ik ben niet goed in het uiten van mijzelf. Ik krijg dan helemaal een brok in mijn keel of moet huilen en kan me dan niet met woorden uiten. Meestal kan ik me beter uiten als ik het opschrijven of teken.

Oke, nou gaat dit beter, maar toch ben ik wel iemand die altijd de negatieve kant van dingen ziet. Vooral dingen die me echt bang of irriteren kunnen mij een negatieve kijk geven. Terwijl het uiteindelijk meestal toch meevalt. Als je me dit twee jaar eerder had gevraagd dan had ik echt gezegd dat ik bijna alleen maar negatief was die tijd. Ik denk dat ik toen even in een dip zat, want ik vond alles vermoeiend en vervelend. Ik was toen erg onzeker en stond niet open voor dingen. Niet omdat er in die tijd iets vervelends was gebeurd, maar gewoon omdat ik niet lekker in mijn vel zat. Nu is mijn kijk op de wereld wel veranderd, want ik probeer nu alles positief te benaderen en zeg ook veel meer JA tegen dingen. Hier zal binnenkort ook wel een artikel over online komen.

Dit plaatje is wel iets van mijn onzekere kant, want ik durf echt makkelijker voor andere mensen uit te komen dan voor mijzelf. Ik denk dat ik me vooral verslagen voel wanneer iemand iets stoms doet of zegt over mij. Ik kom dan ook niet uit mijn woorden en sla dicht, terwijl als iemand anders iets stoms doet of zegt over iemand, ik veel makkelijker mijn woordje klaar heb.

Ik hou van de avond en nacht. Ik kan ook nooit echt snel in slaap vallen dus blijf tot laat wakker. Ook ben ik ook zeer moeilijk ’s ochtends omdat ik gewoon echt niet mijn bed uit kan komen. Ik had vroeger altijd ook een vreselijk ochtendhumeur, maar die is langzaam wat minder geworden. Maar toch… Maak me maar niet wakker wanneer het 9 uur of vroeger is. 😛

Lijstjes, lijstjes en nog eens lijstjes. Ik maak ze op mijn mobiel, op de computer en gewoon op papier. Ik hou ervan, want het zorgt voor een planning voor mij. Ik ben namelijk nogal vergeetachtig en dit is dan gewoon om dingen niet te vergeten en mijn hoofd leeg te maken. Ook heb ik nu een pot met allemaal briefjes met leuke dingen die ik dit jaar ben wezen doen in mijn kamer staan en die mag ik pas weer lezen wanneer ik het jaar om is. Een soort pot vol herinneringen eigenlijk.

Muziek is echt mijn ding! Nou kan ik voor geen meter zingen (zelfs singstarren gaat zeer falend 😛 ) en ik speel ook geen instrument, maar ik hou wel echt van muziek luisteren. Ik luister dan ook echt van alles. Van One direction, Pink, Christina Aguilera, Jay-Z, Locnville tot aan evanscence. Van alles vind ik leuk! Hier ga ik dan ook niet te veel over zeggen, omdat ik ook zeker hier een artikel over ga schrijven.

En inderdaad, ik wil wat geks doen. Wat precies weet ik eigenlijk nog niet eens, maar er komt vast nog iets langs wat ik zeker wil gaan doen en wat nog bijna niemand heeft gedaan.

Soms kruipt het gevoel echt in me. Dat gevoel dat niemand je interessant vind en je eigenlijk denk van ‘Wat doe ik hier?’ Ik ben niet iemand die heel graag bij iedereen geliefd moet zijn, maar soms voel ik me wel saai, want echt stoere of rare dingen doe ik niet. Ik ga gewoon naar school, doe dingen met vriendinnen, heb een lieve familie en dat is het. Echt zeer veel hobby’s heb ik ook niet, maar vervelen doe ik me (bijna) nooit. Ik heb alleen het gevoel dat ik daarom ook wat saai ben en vooral wanneer ik me wat onzekerder voel, kruipt dat gevoel naar boven.

Dit is iets wat gelukkig iets minder is geworden, omdat ik me nu veel minder aantrek van wat mensen van mij vinden, maar nog steeds is het dat als ik bijvoorbeeld hard val of een zeer slecht cijfer heb (terwijl ik er hard voor geleerd heb) of iemand zegt echt wat stoms over mij, dat ik dan net doe alsof het mij niks doet. Het is weer dat niet goed kunnen uitspreken hoe ik me voel en dan zeg ik dus dat het goed gaat of dat het me niet deert om van het gezeur af te zijn.

Ik voel me echt niet op mijn gemak als ik zonder vrienden of familie ben. Het liefst ben ik ook niet in die situaties, maar tuurlijk zijn die er wel eens. Nou voel ik me niet echt ongemakkelijk als ik op een plek bent waar ik helemaal niemand ken, maar vooral wel op de plekken waar je wel mensen kent, maar niet echt goed genoeg kent. Bijvoorbeeld op school met mensjes die je alleen van gezicht kent en verder ook niet. Ik zoek dan ook meestal snel mijn vrienden weer op als ik in dat soort situaties ben.

Hier heb ik het nu best vaak over gehad, maar ik ben dus niet goed in het uiten van mijzelf met woorden. Ik hoop eigenlijk wel echt dat ik dat kan leren, dus als iemand tips heeft…?

Iets waar ik zeer blij mee ben, is dat ik wel mezelf kan zijn. Ik ben dan ook mezelf in alle situaties. Maar natuurlijk voel jij je fijner bij je vrienden dan in een omgeving waar je niemand kent. Maar dat betekent niet dat ik dan opeens een rolletje gaat spelen of zo. Ik blijf gewoon mezelf en als ik dan wat onzeker of verlegen overkomen. So be it! That is me!

Iets waar mijn ouders zeer snel achterkwamen, I don’t give up! Vroeger moesten mijn ouders echt duizend keer zeggen: Nee, niet doen Tessa, voordat ik ook maar ophield. Heel irritant, maar meestal ook wel handig. Zo ben ik wel een doorzetter met school en sla ik me ook door wat moeilijkere tijden heen.

Dit zijn meer de random feitjes over mij:

Iets waar ik helemaal obsessed mee ben. Jack en Finn van Jacksgap! Ze zijn gewoon geweldig grappig, leuk en knap. En ze maken super mooie filmpjes. Ook hier ga ik niet te veel over vertellen, want ook hier komt een artikel over. 😛

Ik wou dat ik echt een instrument kon spelen! Ik zou dan niet zeker weten of ik de piano of de gitaar zou kiezen, maar ik weet wel dat als ik ervoor koos ik er dan ook voor zou gaan. Dat herinnert me er trouwens ook nog aan dat ik nog steeds een ukelele moet kopen!

Never been on a date. Ja mensjes, met de liefde gaat het bij mij nog niet zo goed. Ik heb nog nooit een vriendje gehad en ook nooit een date gehad (een van de redenen was denk ik toch dat ik daar zeer onzeker over ben) Ik hoop echt dat er nu eindelijk verandering in zal komen, want een vriendje wil ik best wel.

En dan het laatste feitje over mij. Ik haat telefoongesprekken. Op een of andere manier ben ik een beetje bang als er gebeld wordt en ik de telefoon moet oppakken. Ja, ik weet het, het is raar, maar ja het is wel een Tessa ding. 😛

Nou dit was het voorlopig. Dit waren veel feitjes over mij, maar eigenlijk had ik er nog een stuk of 20 bij kunnen doen. Dus binnenkort weer zoiets?

Als je deze tag ook wilt gebruiken voor je blog, kijk dan even hier: http://andthatswhoiam.tumblr.com/

Vraag van vandaag: Wat voor gek feitje heb jij over jezelf?

Geef een reactie

