MusicMonday 1

mijn muzieklijstjes
mijn muzieklijstjes

Oke, ik ben echt verslaafd aan muziek! Ik hou ervan om altijd muziek bij me te hebben. Het maakt me vrolijk, verdrietig, raakt me en maakt me wakker (ook wel belangrijk :P). Daarom ook dat ik heel veel verschillende soorten muziek leuk vind. Het is maar net welke stemming ik heb.

Ik wilde daarom ook heel graag dit artikel schrijven, want muziek is toch wel een deel van mijn leven. Ikzelf vind het ook heel leuk om van anderen artikels over muziek te lezen. Het zorgt dat je nieuwe muziek leert kennen en ook dat je meer van de persoon die het artikel schrijft, te weten komt. Want laten we eerlijk zijn, muziek is toch wel een persoonlijk iets.

Vroeger schaamde ik me dan ook om mijn muzieksmaak. Ik weet niet precies waarom, maar ik denk dat het kwam omdat ik toch luisterde naar dingen waar andere mensjes nog nooit over hadden gehoord (we hebben het dan nu over 10/11-jarigen). Ik kon dan ook nooit echt meepraten over hun muzieksmaak en vertelde dan maar ook niet waar ik naar luisterde.

Nu ben ik helemaal over dat heen en ben ik juist blij als ze vragen naar mijn muzieksmaak. Ik hou echt van verschillende soorten muziek, dus er zal vast iets voor jou langskomen. Ik ga proberen om elke week een MusicMonday te maken, want mijn muzieksmaak veranderd heel snel, maar het kan ook zijn dat het artikel om de week wordt. Dat hangt er ook een beetje vanaf hoe snel mijn muzieksmaak op dat moment veranderd.

En nu maar snel aan de slag, want ik zit weer te lang te babbelen…

(als je op de links klikt, kom je bij het liedje)

Christina Aguilera – Oh mother

Oke, iedereen kent Christina Aguilera wel, maar het liedje kende ik niet. Ik vind het echt een heel mooi liedje, met een mooie tekst en heel mooi gezongen. Ik vind het jammer dat Christina Aguilera niet echt vaker van dit zo liedjes maakt de laatste tijd, want hierbij komt haar stem echt het mooist uit en je hoort dan ook echt beter hoe fantastisch Christina Aguilera kan zingen.

5 seconds of summer – try hard

Oke, mag ik even fangirlen? Dit is een band die ik echt nu helemaal geweldig vind. Ze zijn nog niet heel lang samen en hebben dan ook nog niet veel liedjes, maar wat nog niet is kan nog komen! En wat gun ik het ze! Ze stonden in het voorprogramma van One Direction (waar ik ook fan van ben) maar opvallend genoeg heb ik ze daar niet van ontdekt. Ik zag namelijk dat een van de Youtubers (dicasp geloof ik) die ik volg, hun nieuwe clip had geliked. En ik was meteen fan geworden van die Australische boys! Ze zijn wat meer rock-achtig dan 1D maar ze worden wel vaak met 1D vergeleken. Op zich vind ik dat ook wel, maar ik denk dat je van deze jongens wat meer mensjes hebt die er of van houden of het echt haten. Ik hou hier gelukkig erg van en oooooooh wat is Ashton toch een cutie! 😛 Dit liedje van hun is hun laatst uitgebrachte single en ik heb hem al heel vaak gedraaid. Het is gewoon zo’n lekker nummer!

Agnes Obel – Riverside

En dit is dan weer totaal wat anders. Ik vond dit liedje eigenlijk bij toeval. Ik wou namelijk een ander liedje opzoeken, omdat ik die leuk vond, maar de naam er niet van wist. Ik zat dus wat rond te neuzen en kwam op het So You Think You Can Dance – the next generation pagina terecht (daar was namelijk het liedje gedraaid) en zag deze naam. Ik dacht toen dat ik het goede liedje had, maar dat was helemaal niet zo. Eigenlijk ook een geluk bij een ongeluk, want nu vond ik wel dit liedje. En ooh wat is dit liedje mooi. Zo heerlijk rustig en mooi gezongen. Echt een aanrader als je van rustige muziek houdt!

Aiden Grimshaw – Curtain Call

Aiden Grimshaw – Is this love

En ook dit is weer een raar verhaal. Ik denk dat ik zo’n anderhalf jaar geleden de liveshows van One Direction bij de X Factor aan het terugkijken was en toen viel me deze jongen op. Aiden Grimshaw was een jongen waar je niet echt veel vat op hebt, maar zingen kon ie wel. Hij heeft zo’n apart geluid, maar wel heel mooi. Ik was dus uiteindelijk niet alleen 1D aan het bekijken bij die liveshows, maar ook Aiden. Hij deed het heel goed alleen ging er ergens in de 6e week uit. Ik was dan ook blij dat hij wel muziek is blijven maken en dus ook al wat singles heeft uitgebracht. Van dit soort liedjes en genre moet je wel houden, maar ik vind zijn aparte stem hier wel mooi uitkomen.

The Black Eyes Peas – Hey Mama

Oke hier ga ik niet te veel over zeggen, want iedereen kent dit wel. Het is zo’n heerlijk meezing/meedans liedje en staat ook bij mijn lijst van ‘Nu leuk’, dus hij moest hier wel bij.

Comptine d’un Autre Été

Een liedje uit de film: The Fabulous World of Amelie OST. Ik kende het liedje al heel lang, want het is heel bekent en wordt in veel series en films gebruikt, maar ik kende de naam helemaal niet. Dit was ook het liedje wat ik eigenlijk opzoekt ipv Riverside. Gelukkig heb ik hem nu, want ik vind het echt een heel mooi en rustig liedje. En wat is het pianospel toch super mooi. Ik denk dat ik dit pianospel het mooist vind van alle pianospellen. Het vertelt een verhaal en dat voel je ook echt als je het liedje luisterd.

Fresh Prince of Bel Air – Full Theme Song

Oke en dit is weer een heel vrolijk liedje, wat de theme song van een serie van vroeger was, namelijk Fresh Prince of Bel Air. Ik ken dit liedje van The Graham Norton Show, waar Will Smith ook was (de hoofdpersoon van Fresh Prince of Bel Air) en waar natuurlijk ook dit liedje werd gedraaid. Het is gewoon een geweldig grappig en leuk lied. Kijk ook zeker even naar het clipje van Will Smith bij the Graham Norton Show, die is namelijk zo geweldig grappig.

Naughty boy – La la la

Dit is een liedje dat nu vaak op de radio wordt gedraaid en ook in de iTunes top 30 staat. Als je dit liedje voor het eerst hoort, weet je eigenlijk niet wat je ervan moet denken, maar als je de betekenis kent, wordt dat veel duidelijker. Het is namelijk een liedje over een legende en ik vind dat het liedje een heel mooie en bijzondere betekenis krijgt. Ik ben hem wel echt meer gaan waarderen en vind hem nu dan ook niet meer zo raar meer. Hier is dan de link als je wat meer over de legende wilt weten: http://en.wikipedia.org/wiki/La_La_La_(Naughty_Boy_song)

Miley Cyrus – Jolene

Miley Cyrus is dan nu heel wat andere muziek aan het maken (persoonlijk vind ik het niet zo mooi), maar ze kan wel echt zingen. Dit liedje laat mooi horen, hoe aparte stem ze eigenlijk heeft. En dit liedje vind ik dan ook weer een heel mooi liedje om te luisteren. Het is een beetje country-achtig en eigenlijk past dat heel goed bij haar stem. Misschien moet ze dat meer gaan zingen…

MKTO – Classic

Oke, mag ik nog eens fangirlen?! Tony Oller is hot! Oke, even rustig worden, Tessa. 😛 Nou ken ik Tony Oller eerder dan ik MKTO kende. Eigenlijk ook weer bij toeval, want ik zat de clip van Just Give Me A Reason van Pink op te zoeken, maar omdat zij nog niet een officiële clip had, was er een andere clip onder het liedje gezet, waar Tony Oller in meespeelde. Ik wou dus weer als fangirl weten wie hij was en kwam er toen ook al snel achter dat hij zelf ook muziek maakte. Vooral de cover Champion van hem vond ik erg goed. Maar zo kwam ik langzaam bij MKTO, die ook langzaam steeds bekender werd. Dus toen ze met Thank You kwamen was ik blij, maar nu ze met deze uitkomen wordt ik nog vrolijker. Ik vind deze namelijk nog beter dan de vorige, want het is zo’n lekker meezingnummer! Ik hoop heel erg dat ik meer mensjes hier blij mee maak, want dit is toch wel een van mijn favoriete bands op dit moment. Jammer dat ze nog niet veel liedjes hebben, maar wat er nog niet is, kan nog komen. 😛

Mr Probz – Waves

Dit liedje kennen nu ook al wat meer mensen denk ik. Maar wat een mooi liedje. Mooi gezongen, mooie tekst en mooie beat eronder. Ik kan hier dan ook weinig over zeggen, dan dat ik het echt een geweldig mooi nummer vind.

P!nk – True Love

P!nk is een van de zangeres die ik al het langst ken en ik echt geweldig vind. Ik hou van haar stem en haar liedjes worden alleen maar beter en beter. Je merkt wel echt dat ze ook fases heeft waar ze wat zwaardere liedjes maak en de volgende fase weer wat blijere liedjes. Ik hou van al haar soort liedjes en vind de afwisseling dan ook erg leuk. Ik was dan ook weer blij met dit liedje, dat wat vrolijker is en je dag weer helemaal goed maakt al is de tekst juist niet zo vrolijk.

Chris Brown – With You

Oke, ook dit liedje heb ik weer van een tv-programma. Ik keek namelijk naar X Factor en hoewel ik zeker geen fan ben van Be brave vond ik dat ze dit nummer heel goed en mooi zongen. Nou vind ik Chris Brown wat minder met het gedoe van Rihanna de hele tijd, maar dit liedje maakt het voor mij dat ik hem toch een beetje ben gaan waarderen. Want laten we eerlijk zijn, hij kan wel zingen! Dit liedje draai ik nu dan ook heel vaak en ik wordt er heel blij van.

Oke, dit was weer een heel lange artikel, maar ik hoop dat jullie er weer van konden genieten. Ik zal soms een wat kortere artikel van dit hebben en soms een wat langere. Het hangt er gewoon heel erg vanaf wat en hoeveel liedjes ik op dat moment leuk vind.

Vraag voor vandaag: Wat is jou favoriete liedje van dit moment?

Geef een reactie

