Mobiel routine

Eigenlijk heb ik een vaste routine als ik op mijn mobiel zit. Het was mij eigenlijk nog nooit zo opgevallen, maar nu ik mijn mobiel een beetje aan het opruimen was, zag ik opeens dat ik altijd dezelfde volgorde heb van dingen die ik bekijk. Ook merk ik dat ik steeds afhankelijker ben van mijn mobiel. Het is niet zozeer dat het verslavend is, maar gewoon van alles wordt op mijn mobiel doorgestuurd of afgesproken. Eigenlijk is mijn mobiel een soort belangrijke agenda met datums, lijstjes, contacten en informatie. Mijn routine is dus ook een beetje aangepast aan hoe belangrijk iets is.

Als eerst kijk ik altijd naar de berichtjes van Whatsapp als ik mijn mobiel tevoorschijn haal. Whatsapp is eigenlijk een belangrijk communicatiemiddel geworden in mijn leven. Ik merk namelijk steeds meer dat ik sneller naar Whatsapp grijp dan dat ik telefoneer. Zelfs als het heel belangrijk is, gebruik ik Whatsapp. Alleen als ik geen wifi heb, gebruik ik mijn telefoon weer op de ouderwetse manier, maar echt fijn vind ik dat niet eens meer.

Als tweede kijk ik altijd naar mijn Twitter. Ik vond Twitter altijd een beetje dom. Maar 140 tekens om een berichtje te schrijven en dat dan ook nog eens voor zinloze dingen! Maar toen wij het wel MOESTEN gebruiken voor informatica ging de Twitterwereld voor mijn open. Ik hou er nu van om een klein berichtje te sturen, soms zeer zinloze tweets, maar andere weer ff om snel wat te zeggen tegen iemand of gewoon omdat je wat kwijt wil. En ook hou ik ervan om tweets van anderen te lezen. Sommige mensjes hebben zulke leuke tweets. Ik heb nu dan naast mijn normale Twitter ook speciaal voor mijn blog een Twitter aangemaakt. Dus als je mij wilt volgen kijk dan naar @TessaBlogIt want dat is mijn blog account.

En ja ook Facebook moet niet ontbreken. Nou doe ik heel wat minder met mijn Facebook dan met mijn Twitter, toch kijk ik hier nog regelmatig op. Dat komt vooral omdat ik veel por met mensjes, met sommige al één jaar (!). En ja ik weet het is zeer zinloos, maar ik hou van levenloze momentjes. Ook kijk ik graag naar wat mensjes erop zetten en wat ze leuk vinden. Ik vind dat Facebook daarin toch wat persoonlijker is dan Twitter en daarom hou ik ook van Facebook.

En ja mensjes, dit zijn de laatste twee dingen die ik bekijk. Nou ben ik zelf niet heel erg een beauty goeroe, toch vind ik het leuk om op beautygloss te kijken. Eerst vond ik Maschaa niet zo heel erg mijn type en had ze niet echt een site voor mij, toch ben ik bij haar blijven hangen en ben ik haar steeds meer gaan waarderen. Nou kijk ik niet echt alles van haar, bijvoorbeeld de reviews van make-up producten of zo kijk ik niet, omdat ik met daar gewoon niet interesseer, maar wel naar DIY’s of haar maskerzondag die ze nu net doet. Zo leer je mensen wat beter kennen en ik vind dat je dan ook wat meer waardering krijgt voor die personen.

Teskuh.nl is toch wat meer een site voor mij. Ze is ook een beetje hetzelfde type dat ik ben en dat maakt haar iemand waar ik graag naar kijk. Ik zie toch redelijk veel van mezelf in Teske terug en dat vind ik leuk om te zien. Voor de rest zijn haar filmpjes en blog meer lifestyle dingen en dat is meer mijn straatje, dus hier kijk ik ook met veel plezier op.

Ook kijk ik hierna meestal nog naar mijn Youtube-kanalen waar ik op geabonneerd ben, maar daar ga ik nog een artikel over maken, dus daar kan ik nu nog niet zo veel over zeggen.

Vraag van Vandaag: Wat is jouw mobiel routine?

Geef een reactie

