MusicMonday 2

Oke, ik doe het vandaag wat anders met de MusicMonday. Ik heb namelijk zo veel afspeellijsten op mijn mobiel staan, dat ik dacht dat ik daar ook maar eens van moet laten zien waarom ik die heb en wat er allemaal voor liedjes opstaan.

allereerst laat ik maar eens mijn afspeellijsten zien:

SC20130701-145848SC20130701-145856

SC20130701-145908SC20130701-145924

mijn muzieklijstjes
mijn muzieklijstjes

Dit zijn al mijn muzieklijsten. Nu zal ik ze niet allemaal vandaag bespreken, maar als ik eens weinig verandering in mijn mapje ‘Voor blog’ zie, kan ik een afspeellijst gaan bespreken. Want daar zit meestal ook een verhaal achter, waarom ik die nummers in dat mapje heb. Mijn mappen met bands of groepen zal ik niet gaan bespreken, want daar verzamel ik gewoon alle liedjes van die band, groep, zanger of zangeres. Ik ga dus alleen de bijzondere mapjes bespreken.

Dus we zullen bij het begin beginnen. Het mapje wat we nu gaan bespreken is dus het mapje ‘Blijft leuk’. Dit is eigenlijk een beetje een gek mapje. Ik gebruik hem niet heel vaak, maar als ik hem gebruik is het meestal als ik aan het leren ben. Ik ben namelijk iemand die het beste met muziek op kan leren, maar soms zijn de liedjes die ik op dat moment luister en in mijn ‘Nu leuk’ mapje zitten, zo afleidend dat ik het mapje ‘Blijft leuk’ luister. Dit is dus dan ook eigenlijk mijn concentreer mapje. Het leidt me niet af van het werk en ik kan toch met muziek op werken.

Het mapje zit eigenlijk vol met allemaal liedjes die ik wel 1000 keer achter elkaar kan draaien. Daarom leiden ze me ook niet af. Ik luister ze namelijk zo veel dat ik ze al helemaal uit mijn hoofd ken en dus me beter op mijn werk kan concentreren. Het is een beetje raar, maar het werkt wel bij mij. Ook zijn de liedjes stuk voor stuk favoriete nummers van mij en raken me elke keer als ik een nummer hoor. Omdat het echte favorieten van mij zijn, zijn het ook maar 5 liedjes en dat van de echt honderden (!) die ik op mijn mobiel staan. Dit zijn dus de nummers die ik echt het allerbest vind!

Ik vind  dit gewoon een prachtig liedje. Het raakt me elke keer en het is echt een liedje dat recht door je hart gaat. Het zit ook zo goed in elkaar en Natasha Bedingfield kan echt heel goed zingen. Je moet hier wel een beetje van houden, maar ik vind het echt een van mijn top 5 liedjes.

Oke, dit is zeker weten mijn meest gedraaide nummer van alle liedjes die ik op mijn mobiel heb. De tekst is mooi, het is prachtig gezongen en alles pas gewoon in elkaar. The veronicas vind ik ook helemaal geweldig, maar als ik een nummer van hun moest aanraden dan was het deze. Ik denk zelfs dat ik dit liedje als mijn nummer 1 zie van alle liedjes die ik heb. Ik weet gewoon niet waarom, maar het liedje raakt me elke keer weer. Ik kan hier om huilen, meezingen of gewoon helemaal in opgaan.

Als ik de lijst bekijk is Conor de enige jongen die erin staat. Nou moest ik deze er gewoon inzetten. Dit liedje is heel anders dan alle andere die hij heeft gemaakt. En hoewel ik zijn andere liedjes ook leuk vind, heb ik bij deze toch dat het me echt raakt. Het klinkt alsof het recht uit zijn hart komt en ik was dus ook meteen verliefd toen ik dit liedje hoorde.

Dit liedje ken ik eigenlijk nog niet eens zo lang, maar toch zit ie al in mijn top 5 van favoriete liedjes. Mijn zusje liet het eigenlijk aan mij horen en ik was meteen verliefd over het fragile dat in het liedje zit. De stem is alsof het bijna breekt, maar zich nog sterk houdt. En de tekst is zo mooi en puur, dat ik het lied een zeer waardige plaats geeft in mijn ‘Blijft leuk’ lijst.

Oke, nu ben ik heel erg fan van The Hunger Games, maar als dit liedje apart was uitgebracht, had ik het net zo mooi gevonden. Het is weer een heel fragile liedje en eigenlijk heel zacht gezongen, maar dat maakt het alleen maar mooier. Taylor Swift maakt meestal toch wat meer country of (tegenwoordig) pop liedjes, maar dit is weer een andere kant van Taylor, waar haar stem weer eens heel goed uitkomt.

En dit waren ze dan. Mijn top 5 van favoriete liedjes van mijn mapje ‘Blijft leuk’. Nu ik er zo over denk, eigenlijk moet mijn ‘Blijft leuk’ mapje eerder ‘Favorieten’ heten. Nou wie weet verander ik het nog… 😛

Vraag van Vandaag: Wat is jouw favoriete liedje van all times?

2 gedachtes over “MusicMonday 2

Geef een reactie

