Youtube people: part 1

Youtube is eigenlijk mijn verslaving geworden.

Nou deed ik eerst een hele tijd niks met Youtube, behalve wat muziek luisteren. Dit veranderde snel toen een vriendin mij een filmpje van Jacksgap liet zien en zei dat ze op hun was ‘geabonneerd’. Ik, die helemaal niks wist van het abonneren, vroeg natuurlijk door over het abonneren en toen ging er opeens een wereld voor mij open. Een Youtube-wereld wel te verstaan!

Ondertussen ben ik op heel wat kanalen geabonneerd en heb ik zeker wat favorieten. En juist die wil ik vandaag bespreken!

Allereerst moet ik wel beginnen met Jacksgap. Ze zijn zo grappig! Ze? Ja, Jack en Finn zijn een eeneiige tweeling. Nou was Jack wel begonnen met filmpjes maken, maar zij merkten al snel dat toen Finn toevallig in een filmpje voorbijkwam, ze opeens veel meer volgers kregen. Dus daar zijn ze maar bij gebleven. En ja, het is toch veel leuker als je twee sexy boys in een filmpje ziet? Helemaal als ze ook nog eens heel erg op elkaar lijken en Brits zijn. De filmpjes die ze maken zijn een beetje comedy/lifestyle-achtig en soms doen ze ook dingen voor goede doelen. Het enige wat jammer is, is dat ze niet heel veel filmpjes maken. Nou willen ze gewoon goede filmpjes, dat snap ik ook, maar het is wel jammer dat er maar een keer in de twee weken een filmpje online komt. Gelukkig dan maar dat de filmpjes dan zelf wel echt weer fantastisch zijn. Dat maakt het wachten toch wel wat waard.

http://www.youtube.com/watch?v=EWgoGR62v6E

Vooral de twinmails zijn gewoon geweldig! Volgens mij komen ook daar alle songs over hun vandaan. Van mensen die een pakketje of brief doorsturen of doordat ze zelf wat zingen en het eigenlijk nog eens leuk klinkt ook. Hun Jacksgapsong/intro-song is nu bij alle Jackgap-fans bekend en is gewoon zo grappig om mee te zingen. Ook ben ik nu helemaal van de Maoam (hoe doen ze dat toch? :P) en word ik net zo gek als Jack als ik ergens Maoam zie liggen.

http://www.youtube.com/watch?v=4E1Ro1ngNhs

Dit is de eerste versie van hun intro-song met zijn nichtje. En wat is dit toch ook een hilarische video. Vooral zulke spontane video’s zijn echt zo grappig!

En dan maar snel over naar een ander Youtuber!

En wat is dit ook toch zo’n leuke Britse boy. Ik was toen ook helemaal blij toen ik Joe ook bij teskuh.nl zag staan als favoriete Youtuber. En haar omschrijving klopt gewoon helemaal over hem. Joe is het broertje van Zoe, die onder de naam Zoella filmpjes zet. Nou kijk ik Zoella niet, niet omdat ik haar niet leuk vind, maar omdat beauty me niet veel interesseer. Joe filmpjes daarin tegen vind ik echt geweldig! Hij is gewoon zo grappig en blijft zo heerlijk zichzelf. Dat vind ik toch echt leuk om te zien en ook al doet ie niet hele speciale dingen in zijn filmpjes, toch maakt hij mij aan het lachen en zorg dat ik me altijd verheug naar zijn filmpjes.

http://www.youtube.com/watch?v=uy_BvCBJ8ZM

Gewoon zo’n leuk filmpje is dit. En vooral bij de Fransman kwam ik niet meer bij. Ik weet gewoon echt niet hoe die het doet, maar hij krijgt mij altijd aan het lachen.

http://www.youtube.com/watch?v=ailMQN0K1GA

Kijk hier vind ik Zoe ook echt super grappig, maar die interactie tussen die twee maken het nog leuker en leuker. Dit filmpje heb ik dan ook meerdere keren gezien en elke keer schoot ik dan ook weer in de lach. Het is zo simpel om toch een leuk filmpje te maken en Joe is daar het bewijs van.

http://www.youtube.com/watch?v=_CLOcJjk_dw

Ook zijn vlogs zijn heel leuk om naar te kijken. Ze zijn gewoon zo simpel, maar Joe is interessant genoeg om naar zijn filmpjes te kijken. Ik hou van kleine grappige dingen en die komen hier dan ook heel vaak in voor.

En nu we het toch de hele tijd hebben over teskuh.nl moet ik dan ook maar meteen mijn favoriete Nederlandse blogger erbij pakken. Want Teske volg ik eigenlijk het allerlangst. Ik weet al niet eens meer hoelang en waar ik haar heb gevonden, maar volgens mij kwam ik ooit een filmpje van haar tegen en ben toen bij haar blijven steken. Ik had pas later door dat ze een blog had (ik dacht eerst dat ze alleen filmpjes maakte) en ben toen vanaf die dag haar blog gaan volgen. Teske lijkt qua karakter best veel op mij en dat maakt waarschijnlijk dat ik haar zo leuk vind. Ik herken gewoon dingen van mezelf in artikels die ze schrijft en dat vind ik leuk om te lezen.

http://www.youtube.com/watch?v=gm5_uXFqSys

Ik vind het vooral leuk dat ze soms dingen doet, die niemand eigenlijk doet zoals het Japanse snoep maken. Dat maakt haar filmpjes leuk en verrassend en ik ben echt blij dat ze naast beauty ook lifestyle doet, want dat is ook iets wat ze echt leuk doet.

http://www.youtube.com/watch?v=wdWXNIDXrlU

Ook de ask Teske filmpjes vind ik echt leuk. Zo leer je haar wat meer kennen en er zitten altijd veel leuke vragen of opdrachten in. En natuurlijk Stip de kat is zo leuk in al die filmpjes.

En dan nu de laatste Youtuber voor dit deel:

Dicasp! Caspar Lee is een blije Zuid-Afrikaanse jongen die tegenwoordig in Londen woont. Ik moet toegeven toen ik hem voor het eerst zag in een van de filmpjes van Jacksgap vond ik hem eigenlijk zeer irritant. Het was totaal mijn humor niet… Dacht ik tenminste. Later was ik toch wel nieuwsgierig naar wat hij voor filmpjes maakte, dat ik hem toch maar ben gaan opzoeken. Weer was het na een paar filmpjes een beetje twijfelachtig of ik zijn humor nou leuk of niet leuk vond, maar hoe meer filmpjes ik keek, hoe leuker ik zijn filmpjes vond. En nu ben ik fan van Caspar Lee! Zijn humor moet je leuk vinden of niet, maar het is ook dat je zijn humor moet leren begrijpen, zeg maar.

http://www.youtube.com/watch?v=hc1Bh2n_B4k

Ik vind dit nu hilarisch, maar ik kan me voorstellen dat als je dit voor het eerst ziet je echt denkt van: Wat is dit? Probeer vooral veel meer van zijn filmpjes te kijken, want ik weet zeker dat je zijn filmpjes steeds leuker en leuker zal vinden.

http://www.youtube.com/watch?v=STuyUq6afv0

Dit vind ik ook echt heel erg leuk om te zien. Twee van mijn favoriete Youtubers in een video, kan het nog beter? Neem vooral Caspar niet te serieus, want al zijn filmpjes zijn lollig bedoelt. Zoals ik al zei: je moet ervan houden.

En dit waren ze alweer! Het eerste deel van mijn favoriete Youtubers! Volgende week komt deel 2 online met de rest van mijn favoriete Youtubers. Ik hoop dat jullie het leuk vond!

Vraag van vandaag: Welke Youtuber vind jij op dit moment leuk?

Geef een reactie

