Just say yes!

Normaal doe ik nooit aan goede voornemens! Maar toen een vriendin mij aan het begin van het jaar vroeg of  ik goede voornemens had voor 2013, kwam ik toch bij één voornemen uit. En dat was positiever zijn en meer JA tegen dingen zeggen.

Nou had ik al in een tag-artikel geschreven dat ik twee jaar geleden niet echt heel lekker in mijn vel zat en ik daardoor ook wat minder dingen deed, omdat ze me gewoon niet zo leuk leken. Ik keek meer naar het negatieve van wat er kon gebeuren, dan echt naar het positieve en daardoor werd ik zo zat van mijzelf, want ik voelde me lui en iemand die niet echt heel veel leuke dingen deed en daardoor toch veel misliep. En daarom wou ik deze voornemen maken, zodat ik mezelf meer zou pushen om meer leuke dingen te doen. Hoewel ik dat vorig jaar al wat beter ging, waren er toch tijden dat ik dat wel weer even negatief was over dingen en daar wou ik nou zo veel mogelijk vanaf. Dus daarom had ik aan begin van dit jaar met mezelf afgesproken dat ik echt meer JA tegen dingen zou zeggen.

En op zich gaat dat dit jaar heel goed. Af en toe heb je van die momenten dat je het ff niet ziet zitten, maar dan denk ik: Ag, dat moet je niet zo erg opvatten. En het werkt wel echt goed, want daardoor ga je inzien dat het eigenlijk best meevalt, ook de stomme en saaie dingen en dat er na die dingen altijd weer leukere dingen komt.

Ik vond het dan ook zo geweldig toen ik deze video zag van Zoë (youtube-kanaal Zoella), het was echt even een steuntje in mijn rug en heel leuk om te horen dat ook zij zichzelf hetzelfde had voorgenomen als mij. Ik snapte echt heel veel van wat Zoë zei, want hoewel ik dan geen paniekaanvallen heb of een zware depressie, toch kwamen er dingen langs die ik ook opmerkte toen ik niet zo lekker in mijn vel zat. Zoals het steeds meer afsluiten voor vrienden of dingen die je niet leuk lijken. En ook het beseffen dat je eigenlijk zat wordt van jezelf, omdat je al die dingen niet doet, kwam me zeer bekend voor. Ik wilde er ook uit en dat kon echt alleen als je uit je comfort zone stapte. En net zoals Zoë heb ik dat ook gedaan en ik voel me er zo veel zekerder door. Als je eenmaal de stap maakt om uit je comfort zone te stappen, is het ook niet meer zo moeilijk om dat de tweede keer weer te doen en ik zal je zeggen: het voelt goed! 🙂

Ook Jacksgap had laatst een soortgelijke video gemaakt en ook deze was inspirerend. Zo lieten ze niet alleen zien dat jij uit je comfort zone kon komen, maar ook dat je iemand iets kan betekenen als die het zelf niet durft of kan. Ook geeft deze video een goed beeld, dat iedereen wel eens met het probleem worstelt om uit je comfort zone te komen, zelfs Jack en Finn! Dus je bent zeker niet de enige. 🙂

Een vriendin had ook wat over het stappen uit haar comfort zone geschreven en dat is zeker de moeite waard om te lezen! Dus klik vooral ook even op deze link: http://justsayyessaskia.wordpress.com/

Ik hoop dat ik jullie heb geïnspireerd of heb geholpen met dit artikel. En denk gewoon de volgende keer als je twijfelt om iets te gaan doen met vrienden of wat dan ook, het gewoon te doen en dus JA te zeggen!

Vraag van vandaag: Wat wil je nog echt eens doen, maar waarbij je wel uit je comfort zone moet stappen?

Geef een reactie

