MusicMonday 4: vakantie liedjes

Altijd als we op vakantie gaan, vergeet ik muziek te downloaden voor op mijn mobiel. Dat is echt een ding voor mij om te vergeten, maar eigenlijk vind ik dat niet eens zo erg. Ik merk altijd dat ik dan weer oude liedjes ga waarderen en ik wou er vandaag weer een paar bespreken.

Hoewel ik Demi Lovato niet eens zo’n hele mooie stem vind hebben (iets te overdreven naar mijn zin) vind ik hem hier wel heel goed passen. Hier klinkt ie namelijk helemaal niet overdreven, maar vooral oprecht en vol met emotie. En de tekst van dit liedje is zo mooi en goed. Elke keer als ik dit liedje weer hoor, krijg ik kippenvel van hoe goed dit liedje klinkt en hoe sterk de tekst is.

Locnville had ik echt zeker vier jaar niet gehoord, maar toen ze toevallig bij een clipje in dicasp als achtergrondmuziek waren gebruikt, begon ik ze weer helemaal te herontdekken. Ze waren van het liedje Sun in my pocket, maar daarna hebben we hier in Europa niet zo veel meer van hun gehoord. Maar gelukkig hebben ze dit jaar weer een nieuwe cd gemaakt, dus hoewel ze even op de achtergrond waren, zijn ze nu langzaam weer terug aan het komen. Dit is ook dan een van hun nieuwe tracks en ik vind hier echt zo’n lekkere beat onder zitten, maar ook de andere nieuwe liedjes zijn weer super goed.

Ook deze heb ik veel gedraaid in de vakantie, want ook deze is super leuk. En het liedje blijft echt in je hoofd hangen, want het is echt aanstekelijk, maar dat betekent zeker niet dat het irritant lied is.

En ook dit is zo’n heerlijk aanstekelijk liedje, die ook heel goed in je hoofd blijft hangen, maar zo leuk is! De stemmen van Malcolm en Tony passen op een of andere manier echt heel goed bij elkaar, hoewel die stemmen zo erg van elkaar verschillen, maar dat vind ik juist zo leuk aan MKTO. Heerlijk meezinglied voor in de auto!

En als we het toch over meezingliedjes hebt, mag deze natuurlijk niet ontbreken! Ik denk dat iedereen dit liedje nooit beu wordt, want hij is zo vrolijk en hij doet me altijd meteen denken aan Shrek. En ook de film Shrek vind ik helemaal geweldig, dus dat komt goed uit. 😛

Als iemand meer respect mag krijgen dan is het wel Florence and the machine. Florence Welch heeft zo’n mooie heldere en zuivere stem. Echt serieus respect voor haar! Dit liedje was de soundtrack van de film Snow White and the Huntsman en wat een mooi liedje is dit.

Ik heb dit liedje als live liedje op mijn mobiel, maar het was zo goed gezongen dat ik eerst helemaal niet doorhad dat ze live zong, totdat het publiek ging klappen. Daarom vind ik Florence and the Machine nog beter, want als een zangeres even mooi live als op cd kan zingen dan is dat toch echt een prestatie.

En dit liedje vond ik ook heerlijk om naar te luisteren. Ik vind de acoustic versie nog veel mooier dan de officiële nummer, want de stemmen komen hier mooier bij elkaar en werken ook echt super goed samen. Verder vind ik dit lied echt heel leuk en mooi en een heerlijk vakantienummer.

Ik hoop dat jullie mijn MusicMonday leuk vonden en dat jullie misschien nog inspiratie hebben opgedaan voor vakantienummers of gewoon om lekker te luisteren.

Vraag van vandaag: Wat is jullie vakantienummer?

Geef een reactie

