Now you see me

Zondagavond was ik naar de film Now you see me gegaan. En hoewel het niet super hoge of goede reviews kreeg, vond ik het een goede en leuke film!

Ik ging samen met mijn ouders, broertje en zusje naar de film en hoewel ik normaal altijd op Wikipedia kijk waar de film over gaat, heb ik dat nu niet gedaan. En gelukkig maar, want op Wikipedia stond heel veel trucs en dingen al omschreven en dat is zeer jammer als je de film nog wilt kijken. Het maakt de film namelijk wel minder leuk en spannend. Het enige wat ik natuurlijk wel heb gedaan, is de trailer gekeken.

De trailer had namelijk mijn aandacht getrokken om deze film te zien. Ik hou van goocheltrucs en actie en toen ik toevallig deze trailer ergens voorbij zag komen, wou ik niks anders dan de film zien. Goochelaars die een bank beroven trok toch wel mijn aandacht en ik hoopte alleen niet dat de film mij ging teleurstellen.

En gelukkig was ik niet teleurgesteld na de film! Ik vond het een leuke, spannende actiefilm met coole goocheltrucs. En er werden ook echte goocheltrucs gebruikt, want mijn neefje houdt ook van goochelen en kan al best veel trucs en een paar van zijn trucs zag ik ook in de film terugkomen. Dat was dan ook zeer cool om te zien. Er waren een paar dingen die ik wat minder vond of juist leuk, maar dat schrijf ik in het onderstaande stukje. Als je niet verder leest, zeg ik alvast: Hopelijk vond je dit artikel leuk en ga zeker naar Now you see me, want die film is het geld wel waard.

Vraag van vandaag: Wat is jou favoriete film van dit moment?

LET OP: onderstaande tekst bevat details over de inhoud/afloop van het verhaal!

Dus als je de film nog wilt kijken lees dan onderstaande dingen niet (dit kan namelijk de film minder leuk en spannend maken)!

Oke, er waren een paar dingen die ik heel cool vond aan de film en een paar dingen die ik minder vond.

Als eerst vond ik het in het begin jammer dat Jack Wilder niet zo’n grote rol had als een van The Four Horsemen (hij zag er namelijk wel erg leuk uit XD), maar toen later in de film de vechtscène was, werd ik weer helemaal gelukkig. Ik vond het erg leuk dat Jack die vechtscène deed, maar toen ie later ‘doodging’, vond ik dat echt super jammer en was ik weer een beetje teleurgesteld. Ik hoopte dan ook echt dat het een van hun trucs was en gelukkig was dat ook zo. Het zou zoiezo wel raar zijn als een van The Four Horsemen dood zou gaan, maar ja het kon op zich best in het script voorkomen. Ik was ook maar al te gelukkig toen ik Jack op het einde weer zag, want hij maakte het plaatje wel compleet.

Ook vond ik het erg leuk dat alle trucs langzaam werden ontrafeld door de geweldige acteur Morgan Freeman. Hij speelde zoals altijd erg goed in de film en ik vond zijn personage nu ook erg leuk als de man die de goocheltrucs ontrafeld (en er ingeluisd wordt :P). Ik vond de goocheltrucs leuk, maar het ontrafelen van de goocheltrucs nog leuker, want ik toch iemand ben die wilt weten hoe alles in elkaar steekt!

The Four Horsemen personages waren erg leuk en verschillend en dat maakte ze echt heel goed. Hoewel je weinig over de personages zelf te weten kwam, vond ik dat niet echt erg, want voor de film zou het weinig inbrengen. De info die in film zat over The Four Horsemen personages was al voldoende genoeg.

Ook zaten er leuke humor in de film, zoals de mannen die gehypnotiseerd waren en bij ‘bullshit’ luchtviool gingen spelen. En natuurlijk de ballonnen die uit de kluis tevoorschijn kwamen.

Wat ik minder vond was de relatie tussen de FBI-agent Dylan Rhodes en de onervaren agente van interpol Alma Dray. Dat had net zo goed helemaal weggelaten kunnen worden. Ik snap dat het dan wat minder cool is als later blijkt dat Dylan Rhodes ‘Het Oog’ is, maar toch vond ik het eigenlijk alleen maar irritant dat hun de hele tijd naar elkaar toeleven en verliefd werden. Het einde vond ik dus ook iets te veel van het goede toen ze in Parijs op de brug over de Seine een slotje vastmaken. Dat hoefde van mij ook niet, want de film was ook prima zonder een liefdesverhaaltje erin.

Ik vond het dus een leuke film met hier en daar wat dingetjes die wat minder waren. Toch kan ik zeggen dat ik erg heb genoten van de film en ik hoop jullie ook (ook als je de film niet hebt gezien, maar wel dit stukje hebt gelezen :P).

Vergeet ook niet om de vraag van vandaag te beantwoorden!

Geef een reactie

