MusicMonday 5

Vandaag heb ik weer een MusicMonday voor jullie. Ik hoop dat jullie hem leuk vinden!

Tja… ik moet hier nog aan wennen denk ik. Dat k-pop klinkt zo raar, omdat ze echt een taaltje zingen waar je helemaal niks van kan verstaan. Niet dat ik dat stom vind, maar ja het is nu wel erg letterlijk dat je niet weet wat je zingt. Misschien is het wel eens een hele foute tekst en dan zit jij dat lekker ff voluit mee te bleren. 😛 Toch hou ik van dit liedje. Het is namelijk wel echt een lied wat je wilt meezingen en ook een goede beat heeft. Ik heb hem al heel veel gedraaid en dat zal ik nog wel meer doen. Andere liedjes van Bigbang zijn wel oke, maar deze vind ik toch echt het leukst.

Ook dit liedje is echt een k-pop song. Ik kwam deze en het liedje van hierboven beschreven, tegen bij een aflevering van Youtubers react to k-pop. En deze twee groepen vond ik het allerleukst van die aflevering. Het begin van dit liedje doet je echt denken aan het begin van een oosters spel dat ik vroeger wel op de computer speel. De rest van het liedje is echt heel swingend en vrolijk. Ik had wat meer liedjes van hun opgezocht, maar daarbij kon ik niet echt andere leuke vinden. Toch zijn ze zeker niet slecht en ik ben benieuwt naar hun komende liedjes.

Oooh dit vind ik toch zo’n heerlijk meezinglied! Echt lekker chill en leuk in elkaar gezet. Adriaan deed mee met X factor (kwam op de 2e plaats terecht) en deed dit liedje, dat ie zelf heeft geschreven, als laatste optreden. Ik vond dat echt een slimme keuze en werd helemaal vrolijk toen ik het liedje hoorde. Het liedje kan je zo meezingen, want de tekst is zeker niet moeilijk en ik heb hem echt zeker al heel vaak gedraaid.

En dan kan natuurlijk onze X-factor winnaar Haris niet ontbreken met ook zijn zelfgeschreven nummer. Zo’n mooi liedje is dit en jeeeetje wat komt zijn stem hier goed uit. Ook het clipje is mooi in elkaar gezet en wauw die ogen van Haris zien er zelfs in het zwart en wit mooi uit! Kijk ook zeker ff op Haris soundcloud (klik hier), want hij heeft echt hele mooie covers en maakt er nu elke week een nieuwe. Vooral blurred lines is zeker een aanrader van zijn soundcloud.

Ooh hier krijg ik echt elke keer weer kippenvel van. Ik vind dit echt een heel mooi liedje met prachtige pianospel, mooie stem van Aiden en zo mooi rustig liedje waar je helemaal weg bij kan dromen.  ‘i’m floating in the air with this song..♥’ stond er in een van de comments en ik vind dat het echt klopt. Ik word echt helemaal rustig bij dit lied. Echt een aanrader als je van rustige muziek houdt!

En dit was het dan voor vandaag. Ik hoop dat jullie weer inspiratie hebben opgedaan.

Vraag van vandaag: Wat is jou nieuwe ontdekking op het gebied van muziek?

Een gedachte over “MusicMonday 5

Geef een reactie

