Bucketlist: Landen

Ik denk dat iedereen wel van vakantie houdt en nieuwe plekken wilt ontdekken. Ikzelf ben al best vaak op vakantie geweest, maar dat betekent nog niet dat ik alle landen heb gezien. Daarom dit lijstje met de top 5 landen waar ik het liefst naar toe wil, maar nog nooit naar toe ben geweest.

1. Amerika

Als ik ergens heel graag naar toe wil, dan is dat wel Amerika. Mijn ouders zijn al drie keer geweest en ze hadden ons beloofd dat ze ons nog eens meenemen naar Amerika. En wat wil ik graag naar Amerika! Het land is zo anders dan hier en door de verhalen van mijn ouders en mensen die er al eens zijn geweest, ben ik zo benieuwd geworden naar Amerika. Het is zo’n groot land met verschillende klimaten en mensen en ik wil het gewoon allemaal eens zelf meemaken. Waar ik vooral benieuwd naar ben, is New York. Als je naar Amerika gaat, moet je daar natuurlijk wel naar toe gaan, want dat is toch wel ‘The place to be’. Eerst konden we ook via school naar New York toe, maar daarvoor moest je wel in de vierde of hoger zitten en ook werd dat maar om het jaar gedaan. Dus toen het zover was, wou ik natuurlijk mee, maar ik had weer de pech dat ze het voor dat jaar afschafte, zogenaamd omdat er ‘te weinig’ aanmeldingen zouden zijn. Dus niet, maar ja we konden er niet veel aan doen helaas.

Ik had het er laatst over met mijn ouders dat ik zo graag naar Amerika wil en ook mijn ouders vonden het eens tijd om naar Amerika te gaan, dus als het goed is, gaan we over twee jaar naar toe (we moeten natuurlijk wel ff sparen, want met vijf personen wordt het al snel duur). Verder ben ik ook zo benieuwd naar alle verschillende mooie plekken van Amerika. Mijn ouders hebben namelijk echt super mooie foto’s van hun vakantie met al die coole plekken die ze bezocht hadden en die plekken zou ik ook heel graag willen zien.

2. Australië

Vroeger leek Australië mij een heel saai en stom land met super veel krokodillen. Nu ben ik er helemaal vanaf gestapt en vind ik het juist een super cool land. Ik weet niet wat ik vroeger dacht, maar ja ik ben een raar kind dus het zal wel weer wat raars geweest zijn. XD Nu ben ik zo benieuwt naar dat eerst ‘zo rare’ continent rechtsonder op de kaart, want dat land is eigenlijk ook heel apart. Het is in het midden echt een woestijn en aan de kust zit regenwoud, moerassen en is er meer de ‘leefbare’ gebied.

En ook deze dieren wil ik zo graag eens zien. Kangeroes en koala’s zijn echt zo typisch Australisch en nu is het alleen nog hopen dat als ik in Australië ben, ze ook echt te zien krijgt. Als ik in Australië ben, ga ik zeker een roadtrip maken en alle mooie plaatsen van Australië opzoeken en zoeken naar deze prachtige beesten. Verder wil ik ook zeker Sydney bezoeken, want die heb ik ondertussen zo vaak voorbij zien komen bij Australische series, dat ik Sydney nu zelf eens wil zien.

3. Egypte

Ik hou eigenlijk helemaal niet van geschiedenis, maar het enige wat me toch heel erg interesseert, is de Egyptische geschiedenis. Vroeger vond ik het al heel mooi en op een gegeven moment had je een serie op tv over de Egyptische geschiedenis en daar keek ik altijd naar. Ik vond dat zo interessant en mooi om die Egyptische geschiedenis te zien en dan zat ik daar als 5/6 jarig meisje met open mond naar te kijken. De piramides en farao’s hebben me altijd gegrepen, want ook later vond ik de Egyptische geschiedenis het enige interessante stuk van heel het vak geschiedenis. Geen wonder dan ook dat Egypte op mijn bucketlist van landen staat.

Dit enorm mooie land met die prachtige piramides en gebouwen die duizenden eeuwen eerder zijn gebouwd, ooh daar wil ik zo graag naar toe! Ik zou dan echt heel graag van alles willen horen over de geschiedenis van het land (wat ik normaal echt helemaal niet leuk vind) en mijn ogen uitkijken naar het land dat ik vanaf jongs af aan al intrigerend vind.

Ook zou ik heel graag daar eens willen duiken, want iedereen zegt dat je in Egypte echt een paradijsje onder water hebt en dat wil ik natuurlijk ook meemaken. Verder wil ik gewoon genieten van het land, dat volgens mensen die daar geweest zijn, echt prachtig is en natuurlijk wil ik dat zelf ook eens kunnen zien.

4. Denemarken

Oke, dit is natuurlijk een hele rare in mijn rijtje van landen waar ik naartoe wil, maar dit heeft een speciaal verhaal achter zich. Ik vergeet namelijk altijd al van jongs af aan dat Denemarken in Europa ligt (en überhaupt op de wereld bestaat) en helemaal dat het land ook nog eens boven ons buurland Duitsland ligt (dus ook nog eens niet zo ver weg ligt). Kijk dat je een land vergeet, dat nogal arm is en dus niet vaak in het nieuws komt, is nog te begrijpen. Maar ik vergeet hem terwijl het net als Nederland en Duitsland en redelijk rijk land is en soms best eens in het nieuws is of in geschiedenis voorkomt. Laatst was ik het weer eens vergeten, maar zag wel allemaal Denen op vakantie en toen merkte ik eigenlijk dat ik stiekem eigenlijk heel benieuwt ben naar het land, juist omdat ik het land de hele tijd vergeet. Ik wil er dus eigenlijk naartoe gaan uit nieuwsgierigheid naar het land dat ik altijd ‘vergeet’. Denemarken is dus voor mij eigenlijk Nooitgedachtland uit Peter Pan. 😛

Eigenlijk is het ook heel leuk om naar een land te gaan, waar andere mensen helemaal niet zo snel naar toe zullen gaan. Ik ben nu eigenlijk zo benieuwt naar het land met dat grappige taaltje en dat land met die gekke tekens in hun alfabet. Eigenlijk weet ik ook helemaal niks van het land, dus veel over het land heb ik ook niet te vertellen. En dat vind ik eigenlijk best slecht, daarom dan ook dat ik er eigenlijk nog meer nieuwsgieriger naar het land ben geworden en er graag naar toe wil!

5. Singapore

Ook dit is een beetje een raar land, maar ook hier wil ik heel graag naar toe. Ik heb namelijk zulke rare verhalen over dit land gehoord, dat ik het eigenlijk met eigen ogen wil zien. De mensen daar zijn namelijk heel erg van de regels en het is eigenlijk een heel modern land met moderne gebouwen en alles. Daarom ook dat ik heel benieuwt ben naar het land, omdat dat weer totaal iets anders is dan Nederland.

Singapore is eigenlijk een heel klein landje, nog kleiner als Nederland. Je zou het haast een grote stad kunnen noemen. Het heeft 63 eilanden en het hoofdeiland is Singapore, dat aan het vasteland vastzit door een dam en brug. Het was vroeger een heel arm land, maar heeft zich ontwikkeld tot een van de welvarendste, vooral door hun haven. Ik ben gewoon zo benieuwt naar hoe het land precies in elkaar zit en wil er zo graag een keer naar toe om te zien hoe het daar is.

En dit was dan alweer de laatste land van mijn bucketlist van landen. Ik hoop dat jullie het leuk vonden om te zien!

Vraag van vandaag: Waar zouden jullie nog eens naartoe willen?

Geef een reactie

