tv-series die ik keek/kijk

Hoewel ik veel minder tv kijk dan vroeger, vind ik sommige programma’s nog steeds erg leuk of heb ik erg leuk gevonden. Hieronder ga ik dan ook een paar programma’s bespreken.

Als eerst moet ik wel beginnen met mijn vroeger favoriete serie NCIS. Dit is ook meteen de eerste misdaadserie die ik echt fanatiek volgde. Ik was hier helemaal gek op en heb zelfs de series 1, 2 en 3 nog op dvd. Ik heb het dan ook echt vanaf de eerste dag dat het op tv was gevolgd. NCIS is eigenlijk een soort jeugdsentiment van mij, omdat ik het zo lang heb gevolgd en een stukje van mijn leven was.

Geen wonder ook dat NCIS een van de best bekeken tv-programma’s in Amerika is. Het is een heel leuk en goed misdaadprogramma met leuke personages erin. Vooral Abby was mijn favoriet. Toch kijk ik niet meer naar NCIS en ik heb eigenlijk geen idee waarom, want als het voorbij zou komen dan zou ik het best weer willen kijken. Ik was afgehaakt, omdat ik de afleveringen op een gegeven moment te veel op elkaar vond lijken en niet meer zo interessant vond. Waarschijnlijk omdat ik het bijna non-stop achter elkaar volgde tot zeker seizoen 5. Ik ben het later ook niet meer gaan volgen, maar toch vind en vond ik het een heel goed misdaadprogramma. Eigenlijk moet ik het weer gaan kijken, want ik heb het echt te lang niet meer gezien en stiekem mis ik het wel een beetje.

Ook The Closer heb ik echt vanaf het begin dat het op de buis was tot het einde gevolgd (jawel deze heb ik wel helemaal uitgekeken :P). De hoofdrolspeelster had van te voren aangegeven dat ze wou stoppen na seizoen 7 en toen hebben ze ook een einde geschreven en de serie stopgezet.

Ik vond The closer leuk aan de interessante moorden en aparte aanpak van Chief Brenda Johnson. Ook de personages zaten goed in elkaar en werden heel goed gespeeld. Helaas dat de serie is afgelopen, maar toch hebben ze er ook goed aangedaan, want waarschijnlijk was het dan ook te langdradig en niet zo leuk meer geworden als het nu was.

Deze serie heb ik niet helemaal vanaf het begin gevolgd, maar ik ben er zeg maar ingerold. Cold case is weer een misdaadprogramma, maar deze gaat in een aflevering ook terug in de tijd en ik vind dat een heel cool effect. Andere misdaadprogramma’s doen dat ook wel, maar of heel kort of heel soms in een van hun afleveringen. Cold case draait al 7 seizoenen, maar ik heb het idee dat niet alle seizoenen naar Nederland komen. Kan dat kloppen? Laat het achter in de reacties als je dat weet.

Van de personages van Cold Case kom je soms wat te weten, maar het is wel vrij weinig. Op zich maakt dat niet heel veel uit voor het programma zelf, want de zaken zelf maken het programma leuk en interessant om naar te kijken. Ook is de muziekkeuze bij elke zaak echt super goed gekozen, want het past altijd goed op zijn plek. Ik vind dit echt een programma die je in de avond op een koude dag kan kijken. Helaas dat deze serie niet vaak op de buis is, want ik wil hem eigenlijk wel vaker zien, omdat ik het een hele cool misdaadserie vind. Als iemand weet wanneer deze serie op tv is, laat het dan weten in de reacties.

Oh de heerlijk sarcastische dokter House. Hier heb ik echt een tijd naar gekeken (seizoen 1 t/m 4 ongeveer), maar ook hier ben ik mee gestopt. Ik vond het altijd wel leuk om naar te kijken, maar elke week weer zieke mensen in een ziekenhuis zien, begint naar een tijd te vervelen, dus ik ben naar seizoen 4 gestopt. Ik zie trouwens net op Wikipedia dat ik wel het einde van seizoen 7 en heel seizoen 8 heb gezien, waardoor ik het einde van heel de serie heb gezien. Ik had niet eens door dat dit echt het einde van het seizoen was. Oeps. XD

Oke, dus ik had het een tijd niet gezien, maar nu weet ik dus dat het ook niet meer verder zal gaan. Ik vond het al een beetje raar einde voor een aflevering. Ik ben dus een tijd gestopt met House kijken, maar ben later er ook weer mee begonnen om het te gaan kijken. En terecht, want House is toch wel een erg leuk programma. House is heerlijk sarcastisch en daar hou ik wel van. De andere personages waren in het begin heel begaand met House hoewel ze zijn aanpak helemaal niet fijn vonden, later werd dat een heel stuk minder en ook dat is heel leuk om in de serie te zien. Helaas is deze serie dus nu gestopt.

Eigenlijk is het heel raar dat ik hierna kijk, want ik vind NCIS eigenlijk veel leuker dan CSI NY. Toch kijk ik op een of andere manier hier wel elke keer naar. Het is ook geen slecht programma, maar ik vind NCIS leuker qua personages en sfeer en Revenge is ook op maandag en dat kijk ik ook liever dan CSI NY. Ik heb hem dus eigenlijk alleen in dit rijtje, omdat ik er elke keer naar kijk, maar niet omdat ik hem echt leuk vind. Daarom ook dat ik er niet te veel over ga zeggen, dan dat het wel eens leuk is om een aflevering van hun te bekijken.

Revenge moet ik veel vaker gaan kijken. Ik heb seizoen 1 bijna helemaal gevolgd, maar nu kom ik dus de hele tijd bij CSI NY uit en ga dat dan telkens kijken. Revenge is echt een drama/mysterie serie en je moet het wel wekelijks volgen om het echt goed te blijven snappen.

Hoewel ik normaal echt niet van die hele drama en familiegedoe series houd, vind ik dit wel een leuke serie. Waarschijnlijk omdat het toch mysterie heeft en er toch veel misdaad in zit. Ook is het gewoon heel goed geacteerd en zijn de personages stuk voor stuk goed uitgekozen. Ik wil dus ook echt wel meer zien van deze serie en moet vanaf volgende week maar echt proberen om dit weer te gaan volgen.

Als je van sprookjes houdt, moet je zeker Once upon a time kijken. Dit is namelijk een serie over twee werelden: een sprookjeswereld en de gewone wereld. De sprookjesfiguren zitten vast in een dorpje in de echte wereld, maar ze weten zelf niet dat ze sprookjesfiguren zijn. Het is een beetje ingewikkeld om kort uit te leggen, dus als je wat meer wilt weten over het verhaal, moet je hier maar even kijken.

Ik hou van sprookjes en helemaal deze serie vind ik leuk. Je ziet namelijk elke afleveringen een ander sprookjesfiguur en hoe die in de echte wereld is. Zo heb je Japie de krekel met zijn geweten, die in de echte wereld een psychiater is. Of de jager die op sneeuwwitje jaagt, is in de echte wereld de sheriff. Het is heel leuk en goed in elkaar gezet. Ik heb heel seizoen 1 helemaal gevolgd en ben zeer benieuwd naar seizoen 2, dus ik hoop dat het niet te lang duurt voordat die ook weer op de tv komt.

Oke, ik moet zeggen dat ik Castle eerst helemaal niet zo leuk vond. Ik vond het een beetje irritant mannetje en ik had het idee dat veel moorden op moorden van andere series leken. Ik was er eerst dus niet zo blij mee en heb seizoenen 1 en 2 dan ook helemaal niet gezien. Toch begonnen mijn ouders ernaar te kijken en hoe meer afleveringen van Castle werden gemaakt, hoe beter de afleveringen werden.

Ik vind Castle nou wel echt een leuk en goede misdaadserie, maar vooral door de personages. Vooral Alexis en de moeder van Richard Castle zijn super leuk en ik vind dat de leukste stukjes uit de hele serie, omdat ze juist een wat meer familiegevoel geven. De serie is elke donderdag op tv, dus als je het wilt kijken, moet je om half 9 voor de buis zitten.

En dan sluiten we dit artikel af met mijn favoriete misdaadserie van dit moment: The mentalist. The mentalist is een serie over Patrick Jane, die vroeger zich voordeed als een mentalist en Red John uitdaagde, waarnaar Red John zijn vrouw en dochter uitmoordde. Nu is Jane bij de politie als consultant, maar nog meer om op zoek te gaan naar Red John en wraak te nemen.

Ik vind deze misdaadserie al vanaf het begin helemaal geweldig, want het verhaal over Jane is zo spannend en de personages zitten stuk voor stuk goed in elkaar. Jane lost op zijn eigen manier (niet altijd even legaal) misdaden op en dat maakt deze misdaadserie zo leuk. Ook Simon Baker, die Patrick Jane speelt, is gewoon zo’n charmante en leuke man en zet zijn personage ook zo neer. Het is mede door hem dat ik ben blijven kijken naar deze serie. Het is ook de enige serie die ik al een lange tijd volg en nog niet zat ben geworden en dat is best een prestatie. Ik ben dan ook zo benieuwd naar het volgende seizoen en kan haast niet wachten om die te zien!

Geef een reactie

