MusicMonday 9

Heey mensjes, ik heb vandaag weer een MusicMonday met een paar hele verschillende muzieksoorten. Ik hoop dat jullie hem leuk vinden!

Oke, dit is dan niet een officieel liedje, toch vind ik dit lied zo goed uitgepakt. Het is echt een meezinglied en de tekst is zo heerlijk overdreven en slaat eigenlijk nergens op, maar dat maakt het liedje alleen maar leuker. Marcus Butler heeft echt een fantastisch filmpje gemaakt voor zijn 1.000.000 subscribers en ik kan eigenlijk niet wachten wat ‘ie voor zijn 2.000.000 subscribers video gaat doen.

Als je van rustige muziek houdt, dan is dit het liedje dat moet luisteren. Ik vond dit liedje eigenlijk bij toeval, want ik was naar het kanaal aan het zoeken van een vriendin Sanne die ik al van jongs af aan ken. Ik had namelijk gehoord dat ze nu ook een kanaal had, waar zij covers van liedjes op maakte. Sanne deed een cover van dit liedje Better Together, dat je hier kunt zien: http://www.youtube.com/watch?v=Os06LCZm-xo. Ik vond haar versie echt heel mooi, want het liedje paste heel goed bij haar stem. Daarom was ik ook wel benieuwd naar hoe het origineel van Jack Johnson, dus met een mannenstem, zou klinken en ook die vond ik echt fantastisch. Ik vind zijn stem echt heel goed klinken en het rustige liedje met de mooie tekst is echt een genot om naar te luisteren. Echt een aanrader!

En van de rustige muziek gaan we door naar de vrolijke muziek. Dit liedje is een combinatie van Get Lucky en Treasure. Nou vind ik beide liedjes apart ook al leuk, maar deze cover van Sam en Kurt vind ik ook echt geweldig swingend en heerlijk om naar te luisteren. Het is gewoon zo vrolijk en ze hebben echt een mooie combi gemaakt van de twee liedjes. Ook dit liedje was dus weer een leuke ontdekking.

En dan weer door naar een liedje met een serieus tekst van Macklemore. Dit liedje heeft Macklemore gemaakt omdat hij ervaring had met drugsmisbruik. De tekst is dan ook echt steengoed. Macklemore is echt binnen dit jaar gegroeid en ik ben helemaal fan van hem geworden. Ik vind zijn liedjes echt geweldig en hij is samen met Eminem mijn favoriete rapper geworden. Ik ben eigenlijk heel verbaast dat dit liedje nog niet is binnengekomen in de hitlijsten, want het is weer echt een fantastisch nummer van Macklemore. Maar misschien komt dat nog, want ook net een week nadat ik Can’t hold us van Macklemore had gedownload, kwam het liedje in de hitlijsten terecht, dus wie weet gebeurd het nu weer. 😛

En dan weer een heel ander liedje, dit keer van Lady Gaga. Hoewel ik Lady Gaga’s liedjes niet echt geweldig vind, maar gewoon wel oke, vind ik dit wel een leuk liedje. Ik heb toch het idee dat ook Lady Gaga soms veranderd qua muziekstijl, want dit is toch wel een beetje een ander Lady Gaga liedje dan normaal. Ik vind dat Lady Gaga in de coupletten ook op Miranda Sings lijkt qua manier van zingen. Ook is dit liedje niet echt over de top qua wat je kan horen aan muziek. Het clipje is dan wel weer echt Lady Gaga, maar de muziek is eigenlijk nog best ‘braaf’ en dat vond ik wel eigenlijk best leuk.

En dit was het dan weer! Hele verschillende liedjes deze keer, dus ik hoop dat jullie dat leuk vonden.

Vraag van vandaag: Luisteren jullie op dit moment ook naar hele verschillende muziekstijlen? Zo ja, welke liedjes dan?

Geef een reactie

