MusicMonday 10

Heey, ik heb vandaag weer een MusicMonday voor jullie. Ook deze keer weer wat verschillende muziekstijlen. Ik hoop dat jullie het leuk vinden!

Dit liedje vind ik echt geweldig. De tekst is zo goed geschreven en het liedje is heel mooi ingezongen. Jullie zullen ondertussen wel gemerkt hebben dat ik Paramore op dit moment helemaal geweldig vind door de vele liedjes die in de MusicMondays voorbijkomen. Maar ja, Paramore heeft gewoon echt hele mooie liedjes en hoewel ik ze eigenlijk ‘herontdek’ kan ik maar geen genoeg van hun krijgen.

Oooh, wat hou ik van dit liedje! Tot nu toe had ik countrymuziek wel leuk gevonden, maar nooit echt geweldig. Sommige country liedjes vond ik wel leuk, maar als ik te veel naar een country liedje luisterde, vond ik het al snel niet meer zo geweldig en was mijn interesse in het liedje snel verdwenen. TOT NU TOE! Ik hoorde Jake Bugg z’n liedje Broken in the Graham Norton show zingen (zie hier het clipje: http://www.youtube.com/watch?v=mcdsiM69Gd0) en ik was helemaal verkocht door zijn stem. Hij heeft echt een hele aparte country stem en hoewel hij pas 19 jaar is, heeft hij echt een hele volwassen stem. Dit liedje van hem vind ik ook echt een heel mooi liedje. De tekst is goed, instrumentaal is het perfect en Jake’s stem is geweldig. Ook is hij fantastisch live en ook dat is een super goede prestatie voor een zanger/zangeres, want tegenwoordig kunnen ze dat niet allemaal meer.

Ook dit liedje van Jake Bugg is echt geweldig. De tekst is echt steengoed en hoewel ik videoclipjes niet altijd even waardeer, vind ik dit clipje heel goed bij het liedje passen. Echt elke keer als ik het clipje zie, val ik stil en denk ik echt van ‘Wauw!’ Check ook even Jake Bugg’s andere liedjes op zijn kanaal, want ook die zijn echt geweldig (http://www.youtube.com/user/JakeBuggVEVO). Ook de live versie van dit liedje is echt geweldig, dus check die zeker even!

Weer Panic! At the disco en weer vond ik dit liedje eerst wel oke, maar niet geweldig. Ik denk dat het komt, omdat Panic! At the moment altijd wel wat aparte liedjes maakt. Je moet er van houden. Toch kwam ook dit liedje weer in mijn hoofd terecht, dus moest ik hem weer gaan luisteren en weer vond ik het deze keer juist een super lied. Het clipje vind ik ook echt heel goed passend bij de tekst en het lied heeft gewoon echt een heerlijke beat. Echt een heerlijk liedje om naar te luisteren!

Ook dit lied is echt heerlijk om naar te luisteren. Avril Lavigne vind ik altijd al goede muziek maken en ook dit liedje is weer goed uitgepakt. De beat is heerlijk om op te zingen en te swingen en de tekst is heerlijk opstandig zoals we vaak van Avril Lavigne gewend zijn. Echt een aanrader als je van vrolijke muziek houdt!

En dit was MusicMonday alweer! Ik hoop dat jullie er van hebben genoten en weer wat nieuwe liedjes hebben kunnen vinden.

Vraag van vandaag: Wat is jullie muzieksmaak?

Een gedachte over “MusicMonday 10

Geef een reactie

