MusicMonday 12

Dit keer een MusicMonday geïnspireerd door liedjes die ik via vriendinnen te horen kreeg. Het zijn allemaal wat rustige liedjes en ik hoop echt dat jullie ze leuk vinden!

De eerste keer dat ik Passenger hoorde, was met het liedje Let her go, die ik van een vriendin doorgestuurd kreeg. Ik vond zijn stem toen eerst eigenlijk helemaal niks, maar daar was ik later helemaal vanaf gestapt. Hoe vaker ik namelijk het liedje hoorde, hoe mooier ik zijn stem begon te vinden. Dus toen dezelfde vriendin mij dit liedje stuurde, luisterde ik met blijheid naar het liedje. Dit liedje is weer een heel rustig liedje, wat ook heel goed bij Passenger ’s stem past. En het liedje is zo mooi. Ik vind dit een liedje die heel fijn is voor bij het huiswerk maken en voor bij dit wat koudere weer, want als ik dit liedje hoor, zie ik een huis dat knus is en zie ik iemand zitten bij een haard die aanstaat en het huis fijn verwarmt. Dit lied is dan ook nog zeker lang te beluisteren, want zoals het eruitziet, gaat het nog een heel stuk kouder worden.

Dit lied is ook echt heel mooi en fragiel. Gabrielle’s stem lijkt op de stem van de zangeres van de band A fine frenzy. De tekst van dit liedje is ook echt heel goed en het clipje geeft goed het de tekst weer. Ik hou echt van dit soort bijna fragiele liedjes. Ze laten zien hoe goed een zanger of zangeres en hebben meestal hele sterke teksten. Ook dit liedje is dus echt een aanrader!

Dit liedje is ook weer een goed voorbeeld van hoe goed Gabrielle kan zingen. Het is zo fragiel en de tekst is zo mooi. Ook vind ik het pianospel echt zo mooi en het zorgt er altijd weer voor dat ik zo jaloers word op het feit dat ik helemaal niet kan piano spelen, maar het wel echt heel graag wil. Dit liedje is vooral heel mooi als je hem voor het slapen gaat nog even beluisterd.

Het jaar 2011 was een zeer goed jaar voor de X factor UK. De Boyband One direction deed in dat jaar mee, de vrolijke en getalenteerde Cher Lloyd deed mee, Aiden Grimshaw met zijn super mooie stem deed mee en ook Rebecca Ferguson deed daar aan mee. Ze komt nu langzaam wat meer op en ik vind haar echt heel goed. Ik heb (eigenlijk voor de boys van One Direction) alle afleveringen gezien van de X factor UK 2011 en daarbij viel ze me al op met haar aparte stem. Ze was toen alleen nog erg verlegen en dat hoorde je ook soms terug in haar stem. Maar je merkt nu wel dat ze echt gegroeid is en daarin veel sterker in haar schoenen is gaan staan. Dit liedje is daar een goed voorbeeld van. Haar stem hierin is prachtig, de tekst is super en weer is hier het pianospel fantastisch. Bij elkaar zorgt het ervoor dat ik echt kippenvel krijg als ik dit liedje hoor, zo mooi vind ik het liedje!

Dit liedje is dan weer heel anders van haar, maar ook dit klinkt echt heel leuk en mooi. Ze heeft zo’n mooie stem en ook in dit liedje komt dat heel goed naar voren. Dit liedje is echt een meezingliedje, vooral het refrein is leuk om mee te zingen, al zal het bij mij dan niet mooi klinken. 😛

En dit was MusicMonday alweer voor vandaag. Dit was dus een beetje een speciale, aangezien het allemaal liedjes zijn die ik via vriendinnen te horen heb gekregen. Ik hoop dat jullie hem leuk vonden!

Vraag van vandaag: Wat is jouw favoriete liedje uit deze vijf liedjes?

Geef een reactie

