MusicMonday 17: foute nederlandse liedjes

Ola people!

Vandaag een foute MusicMonday editie vol met foute Nederlandstalige liedjes. Dit zijn echt liedjes die of stiekem een guilty pleasure zijn of liedjes die gewoon echt heerlijk zijn om mee te bleren en toch van deze tijd zijn! ūüėõ

Laat ik meteen maar zeggen: Nee, ik ben geen fan van MainStreet! Ik vind hun echt een erge Boyband en ik luister ze dan ook echt niet graag. Toch moet ik zeggen dat toen ik hierop klikte uit nieuwsgierigheid van hoe slecht het liedje zou klinken als Nederlands liedje voor de film Despicable Me 2 (Verschrikkelijke ikke), ik¬†toch wat verrast was. Ik moest eigenlijk wel toegeven dat ik het liedje catchy vond en ik het eigenlijk nog best leuk vond¬†klinken. Het¬†liedje heeft een goede beat, wat het liedje al echt heel wat beter maakt en¬†de tekst is, zoals je van een¬†simpele¬†Boyband verwacht, niet zo moeilijk om mee te zingen. Ik zing dit liedje dan ook graag mee wanneer ik in een blije bui ben en ik energie moet kwijtraken of als ik gewoon zin heb om met een liedje mee te bl√®ren. ūüėõ

En wat ook een hele goede programma is voor lekker foute liedjes is toch wel Junior Songfestival. Natuurlijk moet een liedje wel enigszins leuk zijn om mee te zingen en aangezien er dit jaar niet echt leuke liedjes waren bij de Nederlandse Junior Songfestival, ben ik maar gaan kijken bij de liedjes van ons buurland Belgi√ę. Daar doen ze niet meer mee met het Junior Songfestival omdat er te weinig kijkcijfers waren, maar ze hebben wel een soortgelijke programma opgestart. Daar heb ik dit liedje dan ook uitgehaald en ik moet zeggen, ik vind dit nog best een leuk liedje ook om gewoon naar te luisteren.

En we blijven even in de Junior Songfestival sfeer ūüėõ Dit liedje is echt (maar dan ook echt!) een liedje om mee te bl√®ren. Dit liedje heeft al een foute tekst en is ook echt zo bedoelt. Heerlijk om mee te zingen met je broertje of zusje wanneer jij je verveelt¬†ūüėõ

En dit liedje van Lisa, Amy en Shelley is ook heerlijk fout! Wel zit erg echt een heerlijke snelle beat onder en de tekst is ook weer erg catchy om mee te zingen. Zet deze zeker op als je je verveeld of als je heerlijk met een lied vals wilt meezingen!

Eigenlijk heel fout dat ik dit liedje leuk vind, maar ik vind dit liedje zo schattig en met die ukelele is het echt zo mooi! Ik vind de tekst ook heel mooi en hoewel ik de offici√ęle¬†versie ook niet heel slecht vind (het offici√ęle liedje:¬†http://www.youtube.com/watch?v=dg69C8OoUeM), moet ik wel zeggen dat het schattige van het liedje wel een beetje eraf is en dat vind ik jammer. Ik weet ook dat ik eerst alleen deze versie had gehoord en pas later de officiele en ik had meteen zoiets van: oooh deze jongen moet echt winnen! Helaas is het niet gebeurd, maar ja¬†zo erg¬†volg ik het Junior Songfestival ook niet. (eigenlijk helemaal niet, ik zoek¬†het alleen¬†op¬†Youtube op als ik weer nieuwe foutje liedjes¬†nodig heb¬†:P)

En dit was de MusicMonday van vandaag. Ik hoop dat jullie deze editie leuk vonden! Volgende keer komt er een editie met alleen maar foute Engelstalige liedjes, dus zie jullie dan weer!

Vraag van vandaag: Welk fout liedje vinden jullie heel erg leuk?

Een gedachte over “MusicMonday 17: foute nederlandse liedjes

Geef een reactie

