The hunger games: catching fire review

Ola people, vandaag heb ik een review voor jullie. Ik hoop dat jullie hem leuk vinden!

Wauw! Ik ben fan! Ik was al fan nadat ik het eerste deel had gezien van The Hunger Games, maar jeetje wat is deel 2 goed geworden. Ik was stiekem wel een beetje bang dat dit deel me tegen zou vallen, want meestal is opvolgende deel van een filmserie wel minder goed als het voorgaande deel (denk aan twilight 2 en harry potter deel 6 in vergelijking met deel 5). Ik werd dan ook zo blij verrast met dit deel!

Dit deel was sterk. Heel sterk! Ik weet hoe heel het verhaal gaat, want hoewel ik niet de boeken heb gelezen, heb ik wel het verhaal via Wikipedia gezien, omdat ik maar niet kon wachten om te zien hoe het verhaal verder zou gaat. Ik weet dat het als mega fan best slecht is, maar ik kon gewoon niet in spanning blijven zitten. 😛 Uit Wikipedia vond ik deel 2 nou niet echt als een heel sterk deel naar voren komen en had ik meer het idee dat deel 1 toch het beste was, maar ik sloeg daarmee de plank helemaal mis.

Ik was dan ook echt vreselijk enthousiast uit de bios gekomen, want de film was echt geweldig. De film gaf me de hele tijd een enthousiast gevoel en maakte veel emoties bij je los. De emoties waren sterk en snel elkaar opvolgend, maar dat maakte de film alleen maar beter, want Katniss had ook geen tijd om zich te herstellen van haar emoties. Dit gaf dan ook echt die kick die je moet hebben bij een film en hoewel de film tweeëneenhalf uur duurde, vond ik het zo voorbij vliegen. De personages waren sterker en je kreeg met iedereen meer een band of emotie. Vooral Peeta was nu goed neergezet en ook Haymitch was nu erg goed in de film. Het enige minpuntje wat ik kon bedenken was de personage Gale, want hij was me af en toe een klein beetje aan het irriteren, maar voor de rest was alles super goed.

The Hunger Games : Catching Fire [2013] - upcoming-movies Wallpaper

Voor diegene die de film nog niet hebben gezien: Ga er alsjeblieft naartoe, want hij is steengoed en echt geweldig! Zeker de moeite waard! En ik vind hem zelfs zo leuk dat ik overweeg om nog een keertje naar de bios te gaan.

Vraag van vandaag: Wie vind jij de leukste personage van The hunger games?

Let op!

Onderstaande tekst bevat stukjes/einde van het verhaal en kan het kijkplezier verminderen!

The Hunger Games Catching Fire Trailer Screenshot Haymitch Abernathy

Zoals ik als zei vond ik in dit deel de personages echt ijzersterk. Vooral Haymitch was goed en zorgde ervoor dat ik meer begrip voor hem kon opbrengen. Dat was in deel 1 al zo, maar in deel 2 werd het nog even meer versterkt.

Ook de personage Peeta die door Josh Hutcherson werd neergezet vond ik erg goed. In deel 1 lijkt het alsof Peeta een beetje een bangerik is en niet goed weet te overleven, maar in deel 2 werd vooral duidelijk dat ook hij een overlever is. Katniss denkt in het begin nog dat Peeta te zachtaardig is, maar begint steeds verder in de film te begrijpen dat ze hem nodig heeft en dat hij er sterker uitziet dan hij is. Hoewel het dus duidelijk wordt dat ook Peeta een overlever is, heeft ‘ie ook echt een hele schattige en lieve kant en ook dat wordt in de film heel goed neergezet. Vooral de scene dat Katniss wakker schrikt na een nachtmerrie en Peeta komt kijken wat er aan de hand is, en dan zegt: ‘Het was maar een nachtmerrie, wees maar niet bang… Ik heb ze ook.’ Dat vond ik echt een hele mooie scene en ook weer even een goed momentje voor de film.

catching-fire-katniss-cinna

En ook een hele mooie rol is de personage Cinna. Hij was in deel 1 al heel lief voor Katniss en brengt veel begrip voor haar en ik was dan ook zo blij om hem in deel 2 weer te zien. Hij werd weer zo goedaardig en lief neergezet en ik vond de scene dat hij vermoord wordt voor de ogen van Katniss, wanneer ze in de buis zit voordat The Hunger Games echt begint (zie foto hierboven), echt heel sterk. Het geeft meteen aan dat de Capitool geen genade kent en ook dat niet alles op rolletjes loopt en dat Katniss en de rest door moeten gaan en haast geen emoties moeten hebben.

Het open einde was nu wel echt te verwachten en ook dat vond ik erg goed, want ik ben nu meer dan benieuwd naar het volgende deel, maar ik had wel een dingetje willen zien en dat was even een momentje van Peeta en Joanna die gevangen waren genomen, want ik merkte dat ik dat op het einde miste.

Voor de rest kan ik alleen maar zeggen dat ze echt een geweldige vervolg op het eerste deel hebben neergezet en dat ik niet kan wachten totdat deel 3 uitkomt! Hopelijk wordt ie nog beter dan de eerste twee!

Ik vond dit echt heel leuk om te schrijven en nu ik dit allemaal weer lees, heb ik helemaal weer zin om deel 2 nog eens te zien. Misschien dat ik dat dan ook ga doen 😀

Vraag van vandaag 2: Wat vond jij het beste stukje uit deze deel van The Hunger Games?

Geef een reactie

