MusicMonday 22

Ola people,

Vandaag heb ik een MusicMonday met heel veel Hunger games liedjes erin en nog een ander liedje. Ik hoop dat jullie de MusicMonday leuk vinden!

Als eerste moet ik dan wel met de nieuwe soundtrack beginnen van Catching fire. Ik heb Coldplay altijd heel goed gevonden en toen ik hoorde dat hun de soundtrack zouden doen van The Hunger Games 2 was ik heel benieuwd! Ik was dan ook heel blij met het liedje. Het liedje is erg rustig wat ook echt bij The Hunger Games past en ik krijg kippenvel van de manier waarop het gezongen wordt. Zeer waardig voor The Hunger Games soundtrack en een fantastisch lied!

Dit vond ik ook echt een mooi liedje. Bij The Hunger Games horen wat aparte en sterke liedjes en hoewel alle liedjes wel wat aparte liedjes zijn, vind ik ze niet allemaal even sterk. Ik vond deze daarintegen wel erg goed en dat komt waarschijnlijk vooral door de mooie stem. Het klinkt sterk en komt goed in het lied naar voren. Ook vind ik de tekst erg goed bij The Hunger Games passen en dat is wat je natuurlijk wel wilt als dit een van de liedjes is van je film. Zeker een aanrader!

Dit liedje is een beetje raar. Dit is echt een heel apart geval, omdat er ten eerste bijna niet in wordt gezongen, maar gepraat en ten tweede omdat het gewoon een heel apart liedje is als je hem beluisterd. Toen ik het dus luisterde wilde ik hem eigenlijk weer wegklikken, maar ik kreeg echt kippenvel van dit liedje, dus iets zei dat ik het moest afluisteren. Dat heb ik ook gedaan en hoewel ik nog steeds niet weet wat ik zo leuk aan dit nummer vind, luister ik hier graag naar. Misschien is het wel de scene in de film waarbij dit liedje werd gespeeld die zorgde dat ik kippenvel kreeg, want bij dit liedje weet ik het fragment nog te herinneren (in tegenstelling tot de vele andere liedjes). Raar, maar wel een leuk liedje dus.

Dit is dan weer een erg mooi liedje en veel minder raar dan de vorige. Deze Mikky heeft een erg mooie stem vind ik en ook het liedje zelf klinkt heel goed en leuk. Het doet me stiekem ook een beetje op een kerstliedje denken. Zeer leuk liedje, dus luister deze ook even!

Dan even heel wat anders dan The Hunger Games. Hier zit wel echt een verhaal achter. Ik luister ’s avonds naar slamfm en daar was een mailtje binnengekomen die ze daar voorlazen. De brief was van een meisje die mensen helpt die depressief zijn en soms zelfs zelfmoordneigingen hebben. (Ik weet nu niet zeker of het volgende waar is!) Ze hielp ook een meisje door haar de opdracht te geven om een nummer over haar gevoelens te schrijven en dat heeft het meisje ook gedaan. Het meisje dat de brief had gestuurd naar slamfm had het nummer daarna ook nog naar andere mensen gestuurd om het te beluisteren om zo hun depressie een beetje te overwinnen. Ze vroeg daarom ook in de brief om het liedje op de radio te laten horen. Toen ze dat deden, dacht ik dat het niet zo’n heel goed nummer zou zijn, maar het was juist het tegenovergestelde. Ik vond het heel goed klinken en heb meteen daarna op internet het liedje opgezocht. Het liedje is echt zo zielig en de tekst is zo goed, dat ik de eerste keer echt moest huilen. Amanda heeft echt haar gevoel erin gelegd en hoewel ik geen depressie heb en al helemaal geen zelfmoordneigingen, kan ik me heel goed in de tekst vinden. Ik zit zelf denk ik behoorlijk in een dip (hopelijk een winterdip) en zit echt heel erg te stressen. En hoewel ik dat niet wil, doe ik het toch. En met dit lied (het klinkt echt cliche) weet ik dat ik niet de enige ben en dat geeft toch een fijn gevoel. Je staat er niet alleen voor. Daarom voor iedereen: Luister please dit nummer, want het is echt zo goed!

En dit was de MusicMonday van vandaag. Ik hoop dat jullie het leuk vonden en veel inspiratie hebben opgedaan.

Vraag van vandaag: Wat is jullie favoriete liedje van dit moment?

Geef een reactie

