Discovery of the day #2

paperboats

Ja, weer een discovery en dit keer een blog nog wel!

De laatste paar dagen had ik eens leuk de griep. :s Lekker niet kunnen slikken betekende dat en heerlijk met verhoging een beetje uitzieken op de bank. Afleiding is dan altijd wel welkom en omdat er stapels werk te doen was en ik daar juist 0% concentratie voor had, schoof ik dat eens lekker opzij (wees gerust school, ik heb wel aan profielwerkstuk gewerkt :D). Natuurlijk ga ik dan lekker Investigation Discovery kijken, want ja moorden, bloed, botten, messen en alle andere dingen die daar bij komen kijken, zijn als je ziek bent een leuke afleiding. Tja, ik mijn zieke (letterlijk en figuurlijk) geest. 😛 Misschien helpt het een beetje wanneer ik zeg dat ik graag forensisch onderzoek wil studeren en niet dat ik gek ben op moorden of zo. Jeetje, ik maak het vast erger zo. 😛

Maar oke, ik had dus iets ontdekt! Het begon eigenlijk toen ik klaar was met kijken naar Investigation Discovery en mijn profielwerkstuk (eigenlijk maak ik die met nog twee andere meiden, maar voor het gemak zeg ik maar even ‘mijn profielwerkstuk’) mij smekend aankeek om eindelijk eens afgemaakt te worden. Ggrrr, met tegenzin toch maar de computer opgestart en begonnen. Na een tijdje ben je natuurlijk dat profielwerkstuk even helemaal zat (10 minuutjes al, maar dat is maar een klein detail) en toen herinnerde ik me een blog. Ik had een blog voorbij zien komen bij Teske haar blog (snap je het nog?) en aangezien ik toch ‘niets’ te doen had, vond ik het waard om nog eens een kijkje te nemen. Nog eens ja, want ik had die blog al eens aangeklikt en vond hem toen leuk, maar had er niet goed de tijd voor genomen om hem echt goed te bekijken. En aangezien daar nu ‘alleeeeeeee’ tijd voor was…

En zo kwam ik dus hierop terecht:

http://www.paperboats.nl/

Hupsakee, zo daar heb je hem. Mijn nieuwe favoriete blog! Geen make-up, geen reviews over producten, gewoon een simpele blog over het leven. En fotografie. Ja, zo simpel kan het zijn om mij gelukkig te maken en mij enthousiast te maken om mijn camera weer vaak te gaan gebruiken.

Wiebenjij

En zei ik nou simpel? Dat is eigenlijk deze blog niet. Op het eerste gezicht misschien wel, maar als je tussen de regels doorkijkt, kan je zien hoe sterke onderwerpen Aline eigenlijk in haar artikels legt. Natuurlijk de chocoladetest-artikel is natuurlijk moeilijk om een moeilijk of sterk onderwerp in te verbergen, maar bij haar artikels over haar overleden moeder is het wel heel goed te zien. Ook in haar artikels over haar projecten kan je soms sterke onderwerpen tussen de lijnen door vinden.

Tussen de lijnen door ja, want Aline schrijft eigenlijk heel luchtig, grappig en soms wat sarcastisch. Ik vind het heerlijk om zo artikels te lezen en het zorgde dat ik de ene naar de andere artikel aanklikte. Zo vond ik mezelf een uur later, met ondertussen een stuk of 40 artikels gelezen, terug. En maar blij drukken op de ‘vorige’ knop. Ja, zo lopen dingen bij mij. 🙂

En waar schrijft Aline dan over? Fotografie, veel fotografie. Maar wauw, wat maakt ze mooi werk en ik zou ook zeker dit artikel daarvan checken en dit artikel trouwens ook. Verder schrijft ze over haar overleden moeder en ik jankbal dat ik soms ben, wordt dan helemaal emotioneel (vooral dit stukje is zo mooi). Ook schrijft over haar dagelijks leven, over haar katten, haar vriendje, haar frustraties, haar tweedehands spulletjes en haar opleiding.

Dus mij heeft Aline nu helemaal in de greep. Ik ben jaloers op haar goede schrijfstijl, maar heb respect voor haar blog, want die zit echt zo goed in elkaar. Ja, nu komt het cliche zinnetje, maar neem eens een kijkje naar haar blog!

Zo en nu is het maar weer eens tijd om dat saaie profielwerkstuk van mij af te maken. Ugh, ben eigenlijk best heel erg blij dat we hem dinsdag kunnen inleveren. Nog even stressen, maar dan…

Vraag van vandaag: Hebben jullie laatst nog een leuke blog ontdekt?

2 gedachtes over “Discovery of the day #2

Geef een reactie

