MusicMonday 24

Ola people!

Vandaag heb ik een bijzondere MusicMonday in elkaar gezet van een zoetsappig liedje tot een serieus liedje waar ik het hele weekend mee heb geleerd.

En laten we dan maar meteen beginnen met het zoetsappig liedje. Ik weet niet wat ik hier zo leuk aan vind, maar op een of andere manier vond ik het wel leuk klinken. Vooral het begin is leuk en mooi met het pianospel. Daarna wordt het een beetje minder, maar meezingen met dit liedje doe ik wel graag. De tekst is dan ook niet zo moeilijk en dit liedje is gewoon leuk omdat het niet een heel moeilijk liedje is. šŸ˜›

Dit liedje vond ik per toeval en ik was er blij om! Ik hou van liedjes die eerst langzaam en rustig beginnen en dan op een drukke en wat hardere muziek uitkomen. Ik vind hier de stem ook erg mooi klinken en de tekst is erg goed. Ik ken de band niet, maar ik denk dat ik maar eens meer liedjes van hun ga luisteren.

Eigenlijk is het een beetje slecht dat ik nog nooit over Gossip heb geschreven in een MusicMonday, want thuis draaien we de cd van Gossip helemaal grijs. Nu ik eraan denk, heb ik weer helemaal zin omĀ de cdĀ op te zetten. Dit liedje is eigenlijk heel rustig voorĀ Gossip doen, maar leuk vind ik het liedje wel. Ook leuk is dat Beth (de zangeres) zich helemaal van niemand iets aantrekt en ik denk dat ze in het clipje dan ook niet veel moeite had om allemaal rare dingen te doen. Luister ook zeker even standing in the way of control en men in love, want ook dieĀ liedjesĀ zijn heel leuk!

En jaah hoor, Tessa is ergens fan van geworden. šŸ˜› Vorige week liet ik Big jet plane horen, maar nu ikĀ hetĀ album Down the away van Angus and Julia Stone heb gehoord, ben ik verkocht. Ik hou alle soorten smaken muziek en dit is mijn favoriet op het gebied van rustige muziek geworden. Ik hou van het mee kunnen dromen op muziek en Angus and Julia Stone hebben daar echt goede muziek van. Ook dit liedje is een heerlijk wegdroom liedje en is erg fijn om mee te leren. Heel hun cd Down the away is trouwens fijn om mee te leren, maar dit liedje is een van mijn favorieten.

Een beetje treurig liedje, maar zo mooi! Toen ik het liedje voor het eerst draaide, moest ik eraan wennen, maar ik ben het al snel gaan waarderen. En is het vreemd dat ik het clipje zo zielig vond dat ik met tranen in mijn ogen zat? Ik vond het clipje gewoon zo goed bij het liedje passen en heel vaak vind ik dat juist niet zo bij clips. Zeker een aanrader om dit liedje even te luisteren!

En dit was het alweer! Volgende week een aparte MusicMonday, maar dat zien jullie dan. šŸ˜€

Vraag van vandaag: Wat vinden jullie een ontroerend liedje?

Geef een reactie

