MusicMonday 25: covers

Ola people,

Vandaag een andere MusicMonday dan anders. Dit keer heb ik namelijk een MusicMonday met alleen maar covers! De laatste tijd zocht ik nummers voor mijn filmpjes en aangezien dat nog best moeilijk is in verband met copyright, zocht ik eens bij de covers van onbekende mensen.

Ik heb toch wel geleerd met covers zoeken dat je vooral clipjes moet aanklikken waarbij de mensen een microfoon hebben. Dit zorgt namelijk wel meteen voor een beter geluid en zorgt dat het liedje ook wat leuker klinkt. Zo ook met dit liedje, want voor ik dit liedje had gevonden, had ik cover naar cover geluisterd naar slechte geluidskwaliteit en dat zorgt er echt voor dat je een cover snel lelijk vind. Gelukkig had deze cover dat niet. Dit liedje origineel is echt heel mooi, maar ook deze cover vind ik erg leuk. Het is weer iets anders dan hoe het originele klinkt, maar anders kan ook heel leuk zijn. 😀

Ooh, ten eerste is dit liedje echt geweldig en ten tweede vind ik deze cover echt heel mooi. Ze hebben het heel erg aan het liedje gehouden, maar dat vind ik juist hier heel mooi bij. De stemmen van het meisje en jongen passen goed bij elkaar en de clip zelf is mooi in elkaar gezet. Zeer leuk om te luisteren.

En als je nu geen microfoon hebt, dan moet je wel een goede camera hebben net zoals dit meisje. Ik kwam per toeval op dit liedje, omdat Alfie van Pointlessblog deze had geliked en ik was er blij mee aangezien dit meisje echt een prachtige cover heeft gezongen. Het liedje is vrolijk, het meisje heeft een mooie stem en wanneer je een instrument bespeeld heb je natuurlijk een voorsprong bij mij. Zeker een aanrader!

Oh, nu komt het weer… The hunger games fan komt weer in mij naar boven, maar dit liedje van the hunger games was een van de eerste liedjes die ik opzocht. En ik ben zo blij met deze cover! Terwijl het origineel van een vrouw is, vind ik het juist leuk om een cover te hebben van een man/jongen (zo oud ziet ‘ie er nog niet uit :P). Het klinkt dan toch al anders, hoewel hij het wel dicht bij het origineel houdt. Ik vind deze uitvoering erg mooi en raad je zeker even aan om dit liedje te luisteren!

En dit is wel mijn meest favoriete cover die ik heb gevonden. Weer is het liedje zelf geweldig en ik ben echt fan van Florence and the machine, dus deze cover wilde ik maar al te graag luisteren. Ik hoorde hem en daarna kwam die bij mij de hele tijd op repeat te staan. De uitvoering is echt geweldig en zijn stem is zo lekker om naar te luisteren. Luister dus zeker even naar dit liedje!

En dit was het alweer. Ik hoop dat jullie deze MusicMonday editie een beetje leuk vinden en ik wens jullie alvast een hele fijne feestdagen!

Vraag van vandaag: Kennen jullie een goede cover?

Geef een reactie

