Persoonlijke update: examenstress, mijn blog en mijn leven

Ola people,

Vandaag heb ik even zin in wat persoonlijk gepraat. De vorige keer was ik een beetje down over alles wat er gebeurde en de tijd na dat artikel was dat volgens mij maar al te goed te merken aan mijn blog. Mijn blog stond wat op een laag pitje en zelfs mijn MusicMondays waren niet zoals ze waren voor de dip.

Sorry daarvoor. Ik was gewoon echt niet happy genoeg om artikels te maken. Ik voelde mij namelijk nogal rot om mijn cijfers waarvan bijna alles rood gekleurd was. Dit zorgde er echt voor dat ik mijn vertrouwen in mezelf kwijt begon te raken en ik mij steeds ongelukkiger begon te voelen. Praten hielp wel, maar pas toen de kerstvakantie begon, kon ik de knop van spanning en stress een stuk lager zetten. Ik denk eigenlijk dat ik dit jaar zo slecht begonnen ben, omdat ik het gevoel had dat ik dit jaar moest halen en omdat ik het aantal huiswerk, profielwerkstuk etc allemaal niet goed meer kon plannen en daardoor in tijdnood kwam. Ik liep eigenlijk alleen maar meer en meer spanning en stress op en omdat het zich zo snel opstapelde, nam de stress het over en uitte dat zich in slechte cijfers. Ja, natuurlijk is dat niet leuk voor je vertrouwen en het zorgt er alleen maar meer voor dat je inderdaad het jaar niet gaat halen. Weg met die stress! Dat is wat ik wilde.

Zo ging ik ook de vakantie in en gelukkig heeft dat zo goed geholpen. Ik dacht helemaal niet meer aan school en dat zorgde dat ik mij echt kon ontspannen. Ook na de vakantie zette ik dit door en dat heeft er wel echt voor gezorgd dat ik het allemaal wat beter aankan. Het klinkt misschien cliché, maar ook het praten over hoe ik mij voelde, zorgde dat ik me beter voelde en dat er spanning van mij afviel. Ik had in de tweede week na de vakantie een toets en voor het eerst in dit jaar was ik echt blij met hoe die ging en was ik zo benieuwd naar het cijfer. Ik heb mezelf ook beloofd dat ik mezelf op een horloge beloon als ik voor die toets een voldoende heb, dus fingers crossed! En als het niet een voldoende is, ja jammer dan maar ik ga gewoon door.

Waar ik ook heel erg blij mee ben, is dat profielwerkstuk eindelijk afgerond is. Daar kwam namelijk toch een groot deel van de spanning vandaan, maar gelukkig kan ik ook trots zeggen dat we er een 8,6 voor hebben gekregen! Ook kan ik zeggen dat ik veel heb geleerd over ons onderwerp en ik kan zeggen dat we oprecht heel trots op elkaar zijn voor het maken van zo’n goed profielwerkstuk.

En nu dan? Wat wil je nu gaan doen? Nu is het de bedoeling om mij op mijn examen te focussen, maar dat op een manier te doen waarbij ik mij niet te veel spanning opleg. Stap voor stap en niet alles in een keer willen, is dan iets wat ik helemaal moet laten vallen. Gelukkig zijn er mensen die nu van mijn stress weten en die mij daar graag mee willen helpen.

Maar naast school bestaat er nog een heel leven en ook dat wil ik maar al te graag ook goed op de rails houden. Een belangrijk ding wat ik graag wil is meer sporten. Ik weet dat ik niet een fanatieke sporter ben en ik zal me echt moeten pushen, maar ik wil het nu wel echt graag doen. Ik wil meer gaan hardlopen en ik heb besloten dat ik vanaf maandag ook meega naar yoga (deels ook voor de stress). Ik ben dan ook zeer benieuwd naar hoe het gaat, maar ik heb er wel echt zin in.

En dan heb je nog het bloggen. Iets wat ik heel graag doe en wat ik zeker meer wil doen, maar de laatste tijd te weinig mee bezig ben geweest. Gelukkig kunnen jullie meer artikels verwachten en ook wil ik meer filmpjes gaan maken, dus hou mijn blog zeker in de gaten! Ook vind ik het zo leuk als ik reacties krijg. Daar maken jullie me echt zo gelukkig mee en blijf dat ook zeker doen. En wees niet bang om die volg knop in te drukken, want zo krijg je mijn artikels als eerste te lezen. 😛

En verder wil ik gewoon nog heel veel leuke dingen doen dit jaar. Leuk veel naar de bios, gezellig shoppen, naar een pretpark, karten etc. Ik ben benieuwd wat er allemaal op mij af komt dit jaar. 🙂

En ik denk dat ik dit persoonlijke update daarmee afsluit. Het was fijn om weer eens gewoon in het wilde weg te schrijven en waarschijnlijk zullen jullie dat nog vaker zien gebeuren. 😛

Vraag van vandaag: Hoe gaat het met jou?

Geef een reactie

