MusicMonday 31

Ola people,

Vandaag weer een nieuwe MusicMonday vol met interessante liedjes. Ik hoop dat jullie het leuk vinden!

En laten we dan meteen beginnen met een heel interessant nummer. Dit liedje is namelijk gezongen door de acteur Robert Downey Jr die je wel kunt kennen van de film ‘The Avengers’ en in de paar films van ‘Sherlock Holmes’. Als ik iets niet had verwacht bij hem, dan was het wel zingen. En jeetje, hij kan ook echt goed zingen! Ik vind zelf dat ‘ie echt een heerlijke stem heeft om naar te luisteren. Het liedje geeft echt zo’n prettige sfeer bij een gezellige avond, maar ook als achtergrondmuziek voor het leren is hij echt fijn om te luisteren. En natuurlijk om gewoon zo te horen! ūüėõ

En ja, ook dit is een acteur. Toen ik Robert Downey Jr hoorde zingen, dacht ik meteen aan deze man: Hugh Laurie. Sommige zullen hem misschien kennen van ‘Blackadder’ en anders wel als de dokter ‘House’. Van deze man wist ik wel dat hij kon zingen en thuis hebben we ook een cd van hem, wat trouwens ook echt een aanrader is (De cd heet: Didn’t it rain) en bij ons thuis wordt ‘ie vaak gedraaid. Daarom ook dat ik dit liedje wilde laten horen, want ook Hugh heeft zo’n mooie stem om naar te luisteren en ook zijn muziek is zeer fijne achtergrondmuziek of heerlijk om gewoon te beluisteren. Echt een aanrader!

Max Schneider kennen we al, maar Tyler Ward zag ik toevallig voorbij komen bij The Fine Bros en ik was na die video erg benieuwd geworden naar zijn muziek. Dus ik ging hem opzoeken op internet om er vervolgens achter te komen dat hij een liedje samen met Max Schneider deed?! Ik was natuurlijk helemaal blij toen ik dat zag en was erg benieuwd naar het liedje. Gelukkig hebben Tyler en Max mij zeker niet teleurgesteld. Het originele liedje is al zo mooi, maar dit is net zo mooi en de stemmen van Max en Tyler passen zo goed bij elkaar. De tekst is ook gewoon zo goed en Max en Tyler hebben het heel goed gecoverd. Ik zou zeker even luisteren!

En toen ik verder keek op Tyler Ward’s kanaal en ik vond het zo leuk om dit liedje te ontdekken. Tyler heeft dit liedje dus op het vliegveld gemaakt en dat kan je stiekem ook nog een beetje in de achtergrondgeluiden horen, maar juist dat vind ik zo leuk aan dit liedje. Ik vind het ook heel stoer dat hij dit zo heeft gedaan en het liedje klinkt ook nog eens super mooi. Echt een aanrader en luister ook zeker even naar zijn andere liedjes!

Nooit geweten dat dit liedje van Christina Perri was en ik heb ook nooit geweten wie Christina Perri was. Nu zag ik haar toevallig voorbijkomen op Youtube en de titel van het liedje kwam mij erg bekend voor. En ja hoor, ik kende het nummer via de soundcloud van Haris (hier is zijn uitvoering) en was ook nog eens blij verrast dat Christina Perri dit nummer ook nog eens met Jason Mraz heeft gemaakt. Ik vind het echt heel mooi klinken en de tekst is echt zo mooi! Echt even naar luisteren!

En dat was het alweer voor vandaag. Ik hoop dat jullie het leuk vonden en volgende week weer een nieuwe MusicMonday!

Vraag van vandaag: Kennen jullie acteurs/actrices die goed kunnen zingen? Zo ja, wie?

Geef een reactie

