Discovery of the day #3

Ola people,

Vandaag heb ik weer een discovery of the day voor jullie en dit keer is het weer een Youtube-kanaal vol met mooie covers.

Dit kanaal is van James TW en hij heeft er heel veel verschillende covers op staan. James vind ik heel mooi zingen, maar dat heb je op het eerste moment niet echt heel erg door. Zijn stem klinkt prettig en fijn aan, maar zo’n interessante of bijzondere stem vind ik hem niet hebben. Toch bleef ik naar zijn liedjes luisteren en nu snap ik ook waarom. Het is de vibe die hij uitzendt. Hij pakt de liedjes eruit die bij zijn stem passen of hij maakt ze naar zijn stem. Ook kan hij zichzelf super goed met zijn gitaar begeleiden en dat maakt het nog prettiger om naar hem te luisteren. Verder zijn de covers fijn om mee te leren of om ’s ochtends voor school aan te zetten.

Ik vind het moeilijk om mijn favoriete covers van hem eruit te halen, want ik vind echt heel veel covers van hem leuk. Maar als ik moet kiezen, zijn dit mijn favorieten:

Dit vind ik echt heel leuk. Een totaal andere uitvoering van een nummer horen. Het nummer is nu een beetje funky-achtig geworden en ik vind het goed klinken. En luister ook eens goed naar het gitaarspel, want ook dat is echt heel goed gedaan. Ik zou dat nog niet eens in een miljoen jaar kunnen.

Zoals je al in mijn MusicMonday van afgelopen maandag zag, vond ik dit een heel leuk liedje. Ik had dat liedje eigenlijk gevonden via deze cover van James en ben daarna nog het origineel gaan zoeken. Maar deze cover is ook gewoon heel fijn om naar te luisteren en hij heeft het liedje echt fantastisch uitgekozen. Ook vind ik het zo grappig dat het beeld ook even naar zijn benen wordt gericht, want dat laat toch wel even het improviseerwerk zien met zijn tamboerijn en drumstuk. Maar ik moet toegeven, de uitvoering klinkt er wel leuker door. 😛

Dit vind ik ook een hele mooie cover, omdat er hier meerstemmig wordt gezongen en omdat er een groot instrumentaal stuk in zit. Ik moet trouwens ook zeggen dat ik de stem van Joe Hill ook heel mooi vind, maar bij elkaar klinkt het helemaal super.

Dit vind ik helemaal leuk, want dit is een cover samen met zijn zusje en ik moet zeggen dat zijn zusje goed kan zingen. Samen klinkt het helemaal leuk en omdat het rond kerst is opgenomen, krijg ik meteen de kerstsfeer weer terug. Echt een leuke uitvoering!

Kan je zien dat ik mijn favorieten op volgorde van jong naar oud heb gezet? Ik heb dat expres gedaan, omdat ik vind dat je dan goed de groei in James zijn covers kan horen. Want ik moet zeggen dat ik dit wel de allermooiste cover uit het rijtje vind en dat komt omdat deze het allerbeste gezongen is. Dit liedje is heerlijk wegdromerig en ik vind dit liedje daarom ook fijn om voor het slapen gaan nog even te luisteren.

En nu is het natuurlijk aan jullie om te kijken of jullie op dit kanaal van James abonneren, maar mijn advies is zeker doen! En ja, want is een klikje op een knopje ‘abonneren’ nu? 😛

Vraag van vandaag: Wat is jullie discovery of the day?

Geef een reactie

