The Music Tag

Ola people,

Vandaag heb ik een tag voor jullie. Natuurlijk weten jullie mijn liefde voor muziek, dus ik kon het dan ook niet laten om een Music tag te doen. Alleen er was een probleem… Ik kon op internet wel een Music tag vinden, maar ik vond de vragen niet heel sterk. Daarom ben ik zelf gaan denken over wat voor vragen ik zou stellen en vanuit daar heb ik zelf een tag in elkaar gesteld. Laten we beginnen!

1. Wat was je eerste cd en van wie?

Als je de hele oude cd’s met kinderliedjes meetelt, is dat Kinderen voor kinderen 25 jarig bestaan. Als je ‘de grote mensen muziek’ meetelt, is dat Hotel New York van Anouk. Ik weet ook dat ik echt super blij was met die cd en hem echt grijs heb gedraaid. Vooral het liedje ‘Girl’ vond ik echt geweldig en reken maar dat ik die heel hard meezong.

2. Wat is je favoriete liedje op dit moment?

Mijn favoriete liedje op dit moment is ‘Julie’ van Chef’Special. Je zal deze nog terugzien in een MusicMonday van mij, maar jeetje wat is dat toch een vrolijk en heerlijk liedje.

 

3. Wat is je favoriete band/zanger/zangeres van dit moment?

Daar moet ik denk ik ook Chef’Special op antwoorden, want ik vind ze geweldig en hun nieuwe cd is echt te gek. Ze hebben heel veel verschillende stijlen in hun muziek zitten, maar ze maken het wel allemaal eigen en dat maakt ze zo goed.

4. Wat is je laatst geluisterde liedje?

Dat is het liedje L’ll Red Riding Hood van Amanda Seyfried. Ik heb in mijn MusicMonday al geschreven over hoe goed ik Amanda Seyfried vind en dat blijft ook zo even denk ik. Luister zeker even naar het liedje!

 

5. Welk liedje wordt je nooit beu?

Dit vind ik best een moeilijke vraag, want ik heb een hele hoop liedjes die ik leuk vind, maar er zijn er een paar die erbovenuit steken. Deze heb ik dan ook in een mapje gepropt, maar dan moet ik nog steeds uit zeven liedjes kiezen (er zijn er ondertussen twee bijgekomen sinds ik ze in een MusicMonday liet zien). Ik kan niet kiezen en aangezien ik weet dat ik voor de volgende vraag ook een van de zeven liedjes ga gebruiken, kies ik voor de meest onbekende. Dat is het liedje More Than Life van Whitley en elke keer als ik dit liedje hoor, ontspan ik helemaal en is het echt alsof ik meegevoerd wordt met de muziek. Instrumentaal zit het super in elkaar en ook de stem is echt super fijn om naar te luisteren.

 

6. Welk liedje kan je volledig meezingen?

En nu komt dan ook een liedje uit mijn zeven all time favorite songs en dat is Nobody Wins van The veronicas. Ik ken de tekst echt helemaal uit mijn hoofd, omdat ik hem zo vaak heb gehoord en omdat ik het een geweldig nummer vind.

 

7. Ben je ooit naar een concert geweest en zo ja, welke dan?

Nee, nog nooit. Maar daar komt verandering in, want ik ga in Juni met een vriendin naar het One Direction concert. Ik heb er echt zo’n zin in!

8. Welk liedje doet je aan vroeger denken?

Dat is het liedje He don’t love me anymore van Fay Lovsky. De cd van Fay Lovsky draaiden mijn ouders al toen ik heel jong was en elke keer als ik een liedje of de cd weer hoor, dan denk ik terug aan die tijd. En vooral dit liedje doet mij daar aan denken, want dit liedje is het eerste nummer op het album en als ik dit liedje hoorde, wist ik meteen dat ik naar leuke liedjes ging luisteren. 😛

 

9. Wat is je guilty pleasure liedje?

Dat is het liedje Despicable Me van Mainstreet. Hoewel ik de band helemaal niet leuk vind, kan ik toch stiekem wel van dit liedje genieten. Het liedje is zo vrolijk en ik kan heerlijk met het refrein meezingen. 😛

 

10. Wat is een fout liedje waar je toch graag naar luistert?

Nu denken jullie: Huh, dit is toch hetzelfde als een guilty pleasure liedje? Nou, niet helemaal. Ik bedoel met deze vraag het liedje waar je je niet voor schaamt, maar stiekem wel heel fout is qua tekst of clip. En ik heb laatst een liedje gevonden waarbij en het clipje en de tekst fout is, maar toch vind ik het liedje heel leuk om te horen. Het is het liedje ‘Verliefd op je moeder’ van Lil Kleine en ik denk dat als je de titel hoort al kan bedenken dat hij fout is, maar dat maakt me niet uit want ik vind de tekst te leuk om mee te zingen.

 

11. Heb je een favoriete film soundtrack en zo ja, welke?

Bij deze vraag hoefde ik daar niet lang over na te denken. Hoewel ik best wat verschillende film soundtracks leuk vind, was er een waar ik meteen aan verkocht was. En dat is het liedje Radioactive van Imagine Dragons die in de trailer ‘The Host’ te horen was. Echt een top nummer is het!

 

12. Van welke artiest heb je de meeste nummers op je mobiel, Ipod etc staan?

Ik denk dat dat toch wel One Direction is, omdat ik daar echt alle liedjes in mijn mobiel heb staan. Maar ik kan je zeggen dat ik er ook veel heb van Imagine Dragons, Locnville, Aiden Grimshaw en van Angus & Julia Stone.

13. Welk liedje heb je op je mobiel, Ipod etc staan, maar sla je altijd over?

Oeh, dat is een lastige, want ik ben iemand die een fase heeft met bijvoorbeeld alleen rapliedjes en daarna weer popliedjes. Ik luister altijd wel verschillende liedjes daardoor, maar een liedje wat ik vaak oversla is het nummer ‘Behind These Hazel Eyes’ van Kelly Clarckson. Ik vond het vroeger een heel leuk liedje, maar ik heb hem nu echt te vaak gedraaid waardoor ik er een beetje op ben afgeknapt.

14. Van welke artiest heb je de meeste cd’s?

Nu heb ik niet heel veel cd’s, maar de artiest waar ik de meeste cd’s van heb, is dan P!nk. Ik heb haar altijd heel goed gevonden en nog steeds luister ik met veel plezier naar haar.

15. Welke 2 cd’s raad je mensen aan om te beluisteren en waarom?

De eerste die ik kies, is het album Night Visions van Imagine Dragons. Ik vind het album super sterk, omdat het veel goede liedjes heeft met veel variatie. Mijn favoriete nummers van dit album zijn: Radioactive, Demons en Hear me.

Als tweede heb ik gekozen voor P!nk, omdat ik door haar muziek steeds meer interesse kreeg in muziek en steeds meer op onderzoek uitging naar andere bands/zangers/zangeressen. Bij dit album zijn mijn favoriete nummers: Long Way to Happy, Dear Mr. President en Conversations with My 13 Year Old Self.

 

En dit was dan The Music Tag. 😀 Ik wil graag Aline, Teske en Eline taggen, omdat ik benieuwd ben naar hun muzieksmaak. Natuurlijk mag iedereen hem overnemen en wees ook niet bang om wat vragen aan te passen naar jouw stijl. Als je mijn tag hebt overgenomen, laat het dan vooral in een reactie achter, want ik ben zeer benieuwd naar jullie muzieksmaak!

Geef een reactie

