MusicMonday 38

Ola people,

MusicMonday 38 alweer en zoals elke keer staat er weer heel veel leuke liedjes voor jullie klaar. Laten we maar snel beginnen, want het zijn stuk voor stuk weer super nummers!

En we beginnen met een van mijn favoriete zangeressen. Hoewel ik al een tijd geen P!nk meer had geluisterd, ben ik sinds ik The Music Tag had geschreven, toch weer veel naar haar oude en nieuwe nummers gaan luisteren. En dit laatst uitgebrachte single trok deze keer vooral mijn aandacht. Persoonlijk vind ik deze live-versie nog leuker dan de opgenomen versie en dat is als artiest toch een super compliment? En wat is het ook een geweldig nummer! Heerlijk druk, goede tekst en een fijne beat. Meer kan je niet wensen!

Hoewel we het liedje Strong al vaak op de radio hebben kunnen horen (en ik het ook echt een mooi nummer vind), vind ik dit liedje mooier. Het liedje geeft me elke keer weer kippenvel en wanneer ik gespannen ben, haalt dit liedje mijn spanning wat weg. Ik vind de stem van Hannah Reid echt super mooi en helder en het nummer past echt perfect bij haar stem. Zeker een aanrader om eens te beluisteren!

Een oud liedje dit keer, maar wel een hele goede. Racoon vind ik een geweldige band als het op tekst aankomt, want ze hebben altijd teksten die mij prikkelen en mij laten nadenken over dingen. En dit liedje doet dat ook. Hoewel dit liedje een beetje zielig nummer is, luister ik hier de laatste tijd heel vaak naar en haal er zeker positiviteit uit. Een aanrader om weer eens te beluisteren!

En dan nu weer een vrolijk liedje. En de laatste tijd heb ik dit liedje echt heel vaak gedraaid. Toen ik dit liedje voor het eerst hoorde, dacht ik dat het een donkere vrouw was, die dit liedje rapte, dus ik keek een beetje raar op toen ik een vrouw met een lichte huid en blond haar zag. Hoezo vooroordeel! 😛 Ach ja, het belangrijkste is dat ik dit nummer echt super leuk vind. Het heeft een heerlijke beat, Izzy rapt goed en de clip zit ook nog eens leuk in elkaar. Helemaal top!

En hier keek ik het meest naar uit! Het liedje dat de Youtube-jongens: Joe Sugg, Caspar Lee, Jim Chapman, Alfie Deyes en Marcus Butler in elkaar hadden gezet voor Comic Relief. Ze hadden voor de grap al drie filmpjes opgenomen waar ze ook in zongen (zie hier, hier en hier). Ze zijn natuurlijk niet echte zangers, maar het was ook eerst gewoon voor de lol bedoelt. Toch moet ik zeggen dat ondanks niet iedereen even goed kan zingen, ze er een leuke single uit hebben kunnen maken. En ik vond Caspar Lee wel verrassend met zijn stem, want ik moet zeggen dat ondanks het hier en daar wat vals was, hij wel een mooie, aparte stem heeft. En Joe Sugg (de kleinste van het stel)… Ja, daar was iedereen al van overtuigd dat hij kon zingen, maar nu heeft ‘ie dat ook nog echt bewezen! Stiekem hoop ik dat hij nog eens een keer een single uit gaat brengen (misschien voor de 2 miljoen subscribers? 😛 ). In ieder geval kan ik iedereen aanraden om deze clip eens te bekijken!

En dit was het alweer. Ik hoop dat jullie het leuk vonden en tot de volgende MusicMonday!

Vraag van vandaag: Welke Youtuber denken jullie dat ook goed kan zingen?

Geef een reactie

