MusicMonday 39

Ola people,

Hoewel de examens er al snel aankomen (over iets meer dan een maand!!!) en ik volgende week de laatste tentamenweek heb, wilde ik toch graag mijn MusicMonday vandaag online krijgen. En dan zul je natuurlijk net zien dat wanneer je niet veel tijd hebt, ik ook niet veel nieuwe liedjes heb gevonden om te delen. Gelukkig had ik er net genoeg, maar ik heb ze wel een beetje bij elkaar moeten sprokkelen. Hopelijk vinden jullie ze toch wel leuk!

Ik denk dat veel mensen Pentatonix al kennen, omdat ze ten eerste natuurlijk echt heel goed zijn en ten tweede door iedereen wel zijn verspreid over het internet. Toch wilde ik even benoemen aangezien ik ze wel veel heb geluisterd. Natuurlijk zijn hun Evolutions-versies echt super goed (zie hier en hier), toch heb ik naar deze cover het meest geluisterd. Het zit zo goed in elkaar en hoewel dit liedje heel moeilijk is om te zingen, doen ze dat echt perfect. Zeker een aanrader om te beluisteren en als je Pentatonix niet kent, dan zou ik ze toch maar eens opzoeken!

Hunter Hayes heeft wel een vaker in mijn MusicMondays gestaan, maar dit liedje vind ik echt de mooiste die hij (tot nu toe) heeft gemaakt. Dit nummer gaf me helemaal kippenvel. Hunter’s stem, de tekst, de muziek alles klopte. Ook de clip zit super goed in elkaar en het liedje raakt me echt. Een aanrader!

Shakira. You gonna hate her or gonna love her. Dit nieuwe liedje van Shakira vind ik leuk, omdat ze in dit liedje een beetje anders dan normaal zingt (vooral in het begin). Ook maakt ze niet echt van zulke nummers, dus ook was nieuw. Ik vind het persoonlijk heel leuk klinken en heb deze vaak beluisterd. Luister deze zeker een keer!

Avril Lavigne, ja haar had ik echt al een tijdje niet meer beluisterd. Ik heb twee cd’s van haar, maar die lagen nu een beetje te verstoffen in mijn cd-rek. Toch haalde ik ze vorige week uit dat rek, zette ze op en kwam erachter dat ze toch wel leuke nummers heeft. Ook denk ik dat je bij Avril Lavigne kan zeggen, dat je haar of leuk vind of helemaal niet leuk vind. Persoonlijk vind ik haar wel erg goed, maar ik vind vooral haar drukke nummers leuk. Toch is dit een rustig nummer, maar hij sprong er dan ook echt uit. Avril heeft dit nummer voor haar opa geschreven toen hij was overleden en ik vind het een heel mooi nummer. Zeker een aanrader!

En hierbij gaan we even terug naar de herfstvakantie vorig jaar. Vorig jaar was ik in de herfstvakantie namelijk in Londen en kwam ik dit meisje tegen tijdens het dagje. Ze zong aan de boulevard en ik heb haar toen gefilmd, omdat ze zo mooi zong (zie hier mijn vlog). Ze was daar aan het optreden en had naast haar een bordje met haar youtube-kanaal erop. Ik was het helemaal vergeten, maar toen ik gister op mijn kanaal keek (ik ben van plan om na mijn examens meer en veel betere filmpjes te maken op mijn kanaal), kwam ik dat weer tegen. En ik ben gister gelijk naar haar kanaal gaan kijken. Dit liedje en de clip vond ik zo grappig om te zien, omdat ze ten eerste veel dezelfde dingen heeft gefilmd als ik in mijn vlog heb gedaan en ten tweede omdat ze ook zo’n mooie dag had als ik tijdens de opnames en ten derde heb ik haar ook nog eens in het echt gezien en haar live horen zingen. Elke keer als ik haar clip zie, dan denk ik dus terug aan de leuke dag in Londen. En dat het liedje dan ook met Londen te maken heeft, maakt het alleen maar leuker. Daarnaast zingt Charlotte ook nog eens heel goed, dus dit liedje is zeker een aanrader!

En dit was het alweer! Ik hoop dat jullie het leuk vonden en tot de volgende keer!

Vraag van vandaag: Welk liedje maakt jou blij?

 

 

Een gedachte over “MusicMonday 39

Geef een reactie

