MusicMonday 40

Ola people,

Het is maandag en dat betekent je wekelijkse portie muziek. En ja, verschillende stijlen zal je deze week tegenkomen, want ik heb weer veel verschillende nummers verzameld. Laten we maar beginnen!

De beste manier om nieuwe muziek te vinden, is gewoon op kanalen te kijken waar je op bent geabonneerd of op random muziekkanalen te kijken. Zo kwam ik ook bij Selah Sue. Ze kwam me wel bekend voor van een of twee liedjes die ik van haar had gehoord, maar ik moet zeggen dat ik nooit aandachtig naar haar heb geluisterd. Tot ik bij haar kanaal kwam dan. Ik vond dit liedje en moet zeggen dat ik dit liedje zo heerlijk vind om te horen. Het heeft iets swingend, jazz-achtige sound en af en toe lijkt Selah’s stem op de stem van Amy Winehouse (die ik ook heel fijn vond zingen). Echt een aanrader om eens te beluisteren!

Ook MKTO ben ik random tegengekomen en sindsdien ben ik fan van hun. Vooral Tony heeft zo’n heerlijke stem om naar te luisteren en dat bewijst hij maar weer in dit liedje. Hij kan echt alles zingen en zo zuiver! Royals kennen we natuurlijk wel en duizenden mensen hebben het nummer al gecoverd, maar toch vind ik deze versie wel iets vernieuwens hebben. Luister hem dus zeker eens!

Ja, ik heb Avril Lavigne weer helemaal terug ontdekt. Maar ja, dat krijg je als je goed kan zingen. 😛 Dit is haar nieuwste nummer die ze heeft uitgebracht en wat een goed liedje is dit weer. Ook vind ik het echt super leuk dat ze het liedje samen met Chad Kroeger van Nickelback heeft gezongen, want ook hij heeft een heerlijke stem om naar te luisteren. Geen wonder dan ook dat ik dit liedje bijna elke dag op repeat had. Een aanrader!

Normaal speelt de band The Pretty Reckless niet bepaald rustige liedjes en toch is dit er wel een. Ik moest deze gewoon delen, omdat ik het liedje echt super mooi en fragile vind. En misschien juist omdat The Pretty Reckless geen rustige nummers maken. Wil je juist een druk (beetje gothic-achtige) muziek horen, dan zou ik je Heaven knows aanraden om te beluisteren, want ook die is heel leuk.

Mijn eerste boek en meteen mijn favoriete boek die ik op tienjarig meisje las, was het boek ‘Achtste groepers huilen niet’, wat ging over een meisje met kanker. Ik had daar zo erg bij moeten huilen en het raakte me zo erg dat ik het boek nooit vergeten ben. Nu ging ook het boek ‘The fault in our stars’ rond als hype en toen ik de gelegenheid kreeg om het boek te lezen (thanks Sas! :D), pakte ik die kans met beide handen aan. Zo heb ik dus laatst ‘The fault in our stars’ gelezen, wat ook gaat over een meisje met kanker en ook hier heb ik kei hard bij moeten janken. Het was zo mooi geschreven en ik denk erover om een review te schrijven, hoewel er echt duizenden mensen dat al gedaan hebben. Maar goed, dit liedje kwam ik net nadat ik het boek uit had tegen en dit liedje hoort bij de film ‘Now is good’. Je raadt het al… Deze film gaat ook over een meisje met kanker. Niet dat het nu opeens een hype is om allemaal boeken en films te maken over mensen met kanker, maar wel toevallig dat het zo vlak achter elkaar bij mij terechtkomt. Dit liedje is dus geschreven voor de film en ik vind het liedje echt super mooi om te beluisteren. Het heeft een mooie (een beetje zielige) tekst en de clip met stukjes van de film geeft mij elke keer weer kippenvel. Zeker een aanrader om te beluisteren!

En dit was het alweer. Ik hoop dat jullie het leuk vonden en tot volgende week!

Vraag van vandaag: Wat is jullie lievelingsboek?

 

 

Geef een reactie

