MusicMonday 44

Ola people,

Ik was eventjes van de aardbodem geweest, want ik had helaas examen. Examens gingen niet goed, maar dat maakt niet uit, want ik heb me er al bij neergelegd. Ik schrijf er sowieso nog artikel over, want ik moet het gewoon van mij afschrijven. Maar nu eerst muziek, want muziek houdt mij bezig en zal mij altijd bezig houden. Ik heb veel nieuwe liedjes gevonden en met name veel prachtige covers. Mijn nummers zijn soms een beetje laat qua timing, maar omdat ik ze toch zoveel heb geluisterd laat ik ze in deze week en komende weken wel voorbijkomen. Laten we beginnen!

Conor Maynard is een van de sterkst en meest veelzijdige coverartiesten in mijn opinie. Hij kan echt fantastisch zingen en vooral in de hoogte is hij steengoed. Zo kwam dit liedje, na een hele tijd niets gehoord te hebben, opeens op zijn kanaal en laat hij weer even duidelijk zijn stem horen. Want jeetje, wat zingt hij dit weer goed!

Oke, ik zeg het wel een beetje eerlijk. Ik vind niet alle Nederlandse rappers even goed, zo vind ik Kraantje Pappie wel geweldig, maar Darryl toch iets minder. De reden dan ook dat ik dit clipje keek, was omdat Cinemates dit clipje in elkaar hadden gezet en voor de special effects had gezorgd. Dat is in ieder geval wel goed gelukt, maar toen het liedje afgelopen was, had ik het liedje de rest van de middag in mijn hoofd. Dat is eigenlijk wel wat je wilt hebben met een liedje. En ik moet zeggen, ik vind het liedje nu best leuk aan het worden. Een aanrader dus!

Dit is het wat slecht getimede liedje, want de Eurovisie Songfestival is natuurlijk al afgelopen. Toch was dit mijn favoriete liedje van het festival, al vond ik ons liedje van Ilse de Lange en Waylon ook niet slecht. Dit liedje heeft een sterke tekst en een sterk onderwerp. Daarnaast laat het clipje het onderwerp goed zien en hoewel het niet een leuk onderwerp is, vind ik het clipje wel mooi gemaakt. Daarnaast vind ik het liedje gewoon echt heel mooi en sterk en heb ik hem zeker heel veel gedraaid de laatste tijd.

Deze reclame is vaak op tv geweest en elke keer wanneer ik het liedje hoorde, kreeg ik kippenvel. Ik moest hem gewoon opzoeken en wat een prachtig liedje is het toch! Wyke heeft een geweldige stem die een beetje op de stem van Adele lijkt, maar ik vind Wyke’s stem persoonlijk zelfs nog iets mooier en fijner om naar te luisteren. Echt een aanrader dus!

En dan even een heel vrolijk, blij en een beetje fout liedje. Dit is echt een heerlijk liedje om mee te blèren en super druk op te dansen. Dit liedje maakt me vrolijk en zeker wanneer ik me down voel zet ik deze op om weer helemaal blij te worden. Het liedje past bij Pinks stem en ook de tekst en de ‘I don’t give a shit’ stijl past helemaal bij haar. Een heerlijk nummer dus!

En dit was het alweer! Volgende week dus meer liedjes, die ik deze drie weken dat ik afwezig was, heb geluisterd. Voor nu wens ik iedereen een hele fijne week!

Vraag van vandaag: Wat is jullie repeat nummer?

 

 

Geef een reactie

