Youtube people: part 3 – Nederlandse editie

Ola people,

Voor wie mij nog niet kennen: ik ben Youtube verslaafd. Nee, maar echt! Er zijn maar weinig dagen dat ik geen Youtube kijk en dat is ook de reden dat ik op redelijk veel kanalen ben geabonneerd. Geen wonder dan ook dat ik veel kanalen aan jullie kan delen en laat dat nu precies zijn wat ik vandaag ga doen. Ik heb voor vandaag een Nederlandse editie gemaakt, aangezien ook veel Nederlanders hele leuke Youtube-kanalen hebben en meer kijkers verdienen.

Ponkers is een humor kanaal. De filmpjes zijn soms best hard, maar de meeste zijn gewoon echt om je aan het lachen te maken. Ze maken hele verschillende dingen, maar in alle filmpjes zit humor gestopt. Ze hebben steeds verschillende ‘edities’ voor dagen. Zo hadden ze eerst opa max in de eduponk, hadden ze een mixponk en nog veel meer, maar nu vind ik ‘serieus’ en ‘parodiefstal’ nu toch echt het leukst. Daarnaast hebben ze elke maandag, woensdag, vrijdag en zaterdag een filmpje voor je klaarstaan, dus dat betekent lekker veel Youtube-filmpjes kijken. 😛

Dit is een van de eerste filmpjes voor Parodiefstal en ik heb hier zo hard om moeten lachen. Voor wie het clipje van TKO kent, zal zien dat ze het echt goed nagemaakt hebben van het origineel. Het concept vind ik grappig en ik houd wel van die (beetje) flauwe humor. Als ik je nog een parodiefstal moet aanraden dan is het wel de parodie van het nummer Louise. Ook die is heel grappig en leuk in elkaar gezet, dus kijk die ook zeker even.

De ‘lookbooks’. Ja, die waren ook echt mooi. Meiden maken vaak lookbooks en Ponkers heeft hier een mooie parodie op verzonnen. Noah heeft er wel een koppie voor. 😛 Zeker een aanrader om te bekijken!

Deze serie vond ik fantastisch. Heerlijk flauw en met echte stereotypes. Geniaal. Theaumes en Nanne zetten het echt super grappig neer. Ik keek echt uit om elke aflevering van hun te zien. Aangezien agent Floris Poes wel aansloeg bij het publiek, hebben ze hem ook een grotere rol gegeven. En terecht!

En van wie is dit knappe koppie? Herken je hem niet een beetje? Onze agent Floris Poes (zie Ponkers) werd gespeeld door Nanne Meijer. Nanne zou je ook kunnen kennen van WhatsNew, een Youtube-kanaal waarin allemaal nieuwtjes worden gegeven, maar zijn eigen kanaal is leuker. Nanne is eigenlijk ook maar net weer begonnen met filmpjes maken, maar ik moet zeggen dat hij het op een hele grappige manier doet. Hij is dus nog niet heel lang bezig met Youtube-filmpjes maken, maar leuke filmpjes heeft ‘ie wel.

Nanne is best druk, maar op een leuke manier (hoe dat kan? ik weet het ook niet 😛 ). Hij is lekker enthousiast en is zeker niet bang om voor de camera te staan. Daarnaast is ‘ie gewoon super grappig en moet ik bij elke video lachen. Vooral de awkward reacties/uitspattingen zijn hilarisch om te zien!

Ook dit filmpje is geniaal. Het mooie is dat Nanne echt alle rare reacties die hij geeft bij dingen ook echt daadwerkelijk uitlegt. Moet je maar eens op letten. Vind ik tenminste grappig om te doen XD

En dit filmpje vond ik ook heel mooi. De 7 second challenge vind ik sowieso een leuke challenge, maar bij Nanne en Simon vond ik hem helemaal leuk. Een aanrader om eens te bekijken.

En oooh, wat een mooi bruggetje heb je toch Tessa! Ja sorry, ik kon het niet laten. Hoewel Simon wel net langskwam in het filmpje van Nanne Meijer, heb ik hem niet via die weg ontdekt. Ik ontdekte hem namelijk via onderstaande filmpje.

In dit filmpje doet hij de Too Much Information Tag in muziekvorm, dus hij zingt en speelt de ukelele terwijl hij de vragen in een liedje beantwoord. Ik vond het heel leuk klinken en ben verder op zijn kanaal gaan kijken. Hij maakt leuke filmpjes en dat zorgde ervoor dat ik na 2 uur alle filmpjes van hem had gekeken. En als ik alle filmpjes van je hebt gezien dan doe je het goed.

Oke, dit filmpje vind ik heel leuk om twee redenen. Een: het is grappig om Simon en zijn broertje hun reactie te zien. En twee: ik weet dat wij ook zulke video’s op onze computer staan. Dat maakt het nog eens extra grappig, want je weet dat jij ook ergens rare en awkward filmpjes hebt staan. Leuk om te zien dus!

Ook dit is een heel leuk filmpje. Sowieso vind ik het heel leuk om die accenten challenge te zien (helemaal omdat ik er echt heel, maar dan ook heel, slecht in ben) en Iliane is er nog goed in ook. Vooral dat Twents vond ik erg goed gelukt, dus zeker even kijken! Hierbij nog even een oproepje: abonneer je op Simon, want hij verdient echt meer abonnees!

En ook hierbij heb ik een mooi bruggetje bij gemaakt, want de laatste Nederlandse Youtuber die ik ga bespreken is Iliane Andringa, die je net zag in het laatste filmpje van Simon de Wit. Haar heb ik wel echt ontdekt door het filmpje van Simon de Wit. Hoewel ik haar eerst in het filmpje een beetje erg druk vond, gaf ik haar wel een kans en klikte op haar kanaal dit onderstaande filmpje aan.

Hoewel ik echt even moest wennen aan haar drukke karakter (ik heb dat zelf helemaal niet zo), vond ik haar toch wel grappig in de filmpje en heel open naar haar viewers toe. Dit filmpje vond ik vooral heel grappig, omdat ze lekker druk praat en vrolijk praat over haar de dingen die ze al in haar leven heeft gedaan. Vooral het verhaaltje over haar neppe zwangerschap vond ik erg grappig om te horen.

Ook dit filmpje vind ik grappig. Gewoon, omdat ze zo spontaan is en grappige gezichten maakt. Heerlijk eerlijk en open. I laf it!

Ook dit filmpje is grappig en herkenbaar, want ook deze situaties herken ik bij mij maar al te goed. Ook Iiane krijgt van mij een oproepje, want zij verdient echt meer abonnees. Dus abonneer op haar als haar grappig vindt!

 

En dit was het dan alweer! Ik hoop dat jullie het leuk vonden en ik kan jullie verzekeren: Youtube-kanalen komen nog vaak langs op mijn kanaal, want ik ben er nog lang niet klaar mee!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Geef een reactie

