MusicMonday 48

Ola people,

Ik ben lang weggeweest en dat kwam mede door de vele geslaagd-feestjes, mijn vakantie in Valencia, het 1D-concert en natuurlijk het uitrusten van de geplande dagen. Maar ik beloof dat ik vanaf nu meer mijn blog zal onderhouden en niet zomaar een weekje niets van mij laat horen. Goed, met dat gezegd te hebben, kan ik vertellen dat ik niet een hele gevarieerde MusicMonday voor jullie heb. Als eerste komt dat door het 1D-concert waar ik veel nieuwe nummers heb gehoord van 5 Seconds of summer en ten tweede heeft Ed Sheeran zijn nieuwe album uitgebracht. Laten we maar snel beginnen met deze MusicMonday om te zien wat ik erover te zeggen heb.

Ed Sheeran heeft dus zijn album uitgebracht. Dit was toen ik op vakantie was met vriendinnen in Valencia. Dus toen ik thuiskwam, MOEST ik gewoon het hele album horen. Stuk voor stuk zijn het lekkere nummers, maar dit is wel een van mijn favorieten. I’m a mess is een beetje up-tempo nummer en wel echt Ed Sheeran stijl. Ik kreeg bij dit liedje kippenvel en als ik kippenvel bij een nummer krijg, dan is het een goed liedje. Ik vind het nummer mooi gezongen en de tekst heel goed. Een aanrader!

Ook dit nummer is echt prachtig! Hiervan is de tekst ijzersterk en het liedje is heel gevoelig gezongen. Ik vind de rustige, gevoelige nummers van Ed Sheeran toch het mooist. Die nummers komen goed binnen en laten me echt naar zijn muziek luisteren. Iets wat ik graag van een artiest verwacht. Ook dit nummer is dus een aanrader!

Ik vertelde dus dat ik naar het One Direction concert was geweest. Het hele leuke was dat ik op vakantie in Valencia een mailtje kreeg over het programma en opeens zag staan dat 5 Seconds of summer in het voorprogramma stond. Er was eerst helemaal niks bekendgemaakt dat 5 Seconds of summer naar Nederland zou komen en ik dacht ook eerst dat iemand anders in het voorprogramma zou staan. Ik en mijn vriendin konden ons geluk niet op toen we dus zagen dat nu 5 seconds of summer op het concert zou spelen. Dit nummer hadden ze toevallig niet gespeeld, maar omdat 5 seconds of summer op het concert hadden gezegd dat hun album bijna uitkwam, ben ik liedjes op gaan zoeken en kwam ik dit nummer tegen. Ik vind het echt een leuk en goed nummer. Het is een lekker druk liedje en lekker om mee te zingen. Luister er zeker even naar!

Dit nummer deed 5 seconds of summer wel live en ik had toevallig die middag de promo van dit nummer gehoord. Ik vond hem toen al leuk, maar toen ik hem live hoorde, vond ik hem nog beter klinken. Dit is echt een nummer dat ze als een single uit moeten brengen, want dit klinkt echt als een nummer van 5 seconds of summer en is ook nog heerlijk om naar te luisteren! Ik ben fan van dit nummer!

Ik heb niet veel gekeken op mijn telefoon toen ik in Valencia was. Alleen naar belangrijke mails en voor de voetbalwedstrijd Nederland-Australië. Ik had geen één Youtube-filmpje gezien (OMG, echt?!), behalve deze. Dit filmpje wilde ik zien aangezien ik net te horen had gekregen dat 5 seconds of summer zou spelen in het voorprogramma en ik hoopte te zien of ze dat ergens in een filmpje hadden aangekondigd. Maar toen verscheen dit voor mijn neus en dit is dan een goed excuus om alvast ‘liedjes voor het meezingen bij het concert’ te bekijken. Helaas hebben ze dit nummer niet live gezongen op het concert, maar wel live in een take opgenomen op film. Ook dit nummer is gewoon geweldig en zeker eens waard om te beluisteren.

En dit was het alweer. Volgende week weer wat gevarieerdere liedjes, maar voor nu is het weer een weekje wachten op de nieuwe MusicMonday. Ik heb veel artikels klaarstaan bijvoorbeeld over het concert van afgelopen donderdag, een persoonlijk verslag en nog veel meer, dus dat kan je allemaal deze week op mijn blog vinden. Heel veel succes met de laatste loodjes van dit schooljaar. You can do it! 😀

 

Geef een reactie

