Nog even over het One Direction concert…

2014-06-25 21.23.06

Het concert is alweer anderhalve week geleden en nog steeds ben ik een beetje aan het nagenieten geloof ik. Die ochtend om 3 uur stond ik nog op Schiphol met mijn vakantiespullen en ’s avonds stond ik bij het concert waar ik en een vriendin van mij zo lang naartoe wilde. Zo onwerkelijk! De hele middag daartussen heb ik niks anders gedaan dan slapen, rustig aan doen en een beetje spullen uitpakken. En toen… op naar 1D! Het leuke van het concert was eigenlijk dat wij helemaal niet op het concert hebben zitten wachten, want we waren daarvoor op vakantie en dan zit je toch wel in de vakantiestemming. Des te leuker zou ik zeggen! Je bent ontspannen en hebt gewoon zin in een feestje. Zo had ik tenminste het gevoel. Het leuke was ook dat we in onze vakantie in Valencia hoorde dat 5 seconds of summer in het voorprogramma speelde, wat zorgde voor een leuke verrassing aan 2 meiden die beide van 5sos houden. Ja, het geluk kon niet op! En het mooist komt nog… We stonden echt super dichtbij! Jaa, we konden ze niet aanraken en ook hadden we wel wat rijen voor ons staan, maar we hadden niet verwacht dat we binnen 20 meter van het podium vandaan stonden. En we hadden nog super veel ruimte om ons heen ook. Ik vond dat wel fijn eerlijk gezegd. Ik ben niet echt zo’n grote fan, dat ik om half 10 ’s ochtends al in de rij ga staan om de beste plekken te krijgen. Om half 7 ’s avonds aankomen en rustig naar binnen gaan is veel fijner naar mijn mening. En nog steeds sta je super dichtbij! Ook dat was dus top!

2014-06-25 19.22.512014-06-25 19.11.28

2014-06-25 19.11.262014-06-25 19.11.21

2014-06-25 19.44.222014-06-25 19.42.485 Seconds of summer in het voorprogramma is genieten! Hoewel One Direction echt een groep is, is 5sos echt een band. Ze spelen ieder een instrument en schrijven hun nummers echt zelf. Iets wat ik heel erg waardeer en zeker aanraadt voor alle bands die willen doorbreken. Ze zongen en speelden heel goed en het is altijd leuk om oude liedjes zoals Heartbreak girl en Out of my limit weer eens te horen. En het is natuurlijk leuk om nieuwe nummers te horen, zoals Good Girls, Don’t Stop en She Looks So Perfect. Het enige wat ik jammer vond, was dat ze maar een stuk of 6 nummers speelde en binnen een halfuurtje alweer klaar waren. Jammer, want daarna moesten we nog dik een uur wachten op One Direction, dus van mij hadden ze best meer speeltijd mogen hebben.

2014-06-25 22.09.032014-06-25 22.08.512014-06-25 21.39.532014-06-25 21.20.57IMAG1785En toen kwam One Direction op! Dat was wel even een ‘AAAAAAHHHH!!!!’ momentje, want na 2 jaar ze gevolgd te hebben, zie je ze nu eens in het echt en dat is echt even heel raar! Ik herinnerde me opeens weer dat ik zat te wachten op de clip van One Thing en toen ‘ie eindelijk uitkwam, dacht ik bij mezelf dat ze wel eens in het echt moet zien. En nu was dat opeens die dag! Best vreemd dan, maar wel heel leuk. Ik was bang dat het een beetje tegen zou vallen, qua zang van de boys of iets anders raars, maar gelukkig was dat niet het geval. Hoewel je ze soms wel eens een beetje hoort vals zingen op youtube-clips van concerten, heb ik dat bij dit concert totaal niet gehoord. Ze waren heel zuiver en het enige was dat Zayn soms te zacht zong, maar dat heeft hij wel vaker en kwam ook bij dit concert niet vaak voor. Het was gewoon hartstikke goed en super leuk om met de liedjes met te zingen en 1D eens in het echt te zien.

Er was alleen een ding, waar ik me aan irriteerde en dat had niks met 1D of 5sos te maken, maar met het publiek. Ik zag al gebeuren dat iemand water naar Louis gooide en je zag Louis al boos naar diegene kijken. Hij kreeg daarna een fles water aangeboden om naar het mensje terug te gooien en je zag hem denken, maar deed dat verstandig toch niet. Vanaf toen werd er steeds meer op het podium gegooid, waar ik me heel erg aan irriteerde, want hallo, je gaat naar je (denk ik) favoriete groep toe en begint met dingen te gooien? Dat doe je toch ook niet bij andere mensen als je die mensen leuk of aardig vind? Toch? Op het einde zagen we Niall ook helemaal strompelen. Wij dachten dat het kwam omdat hij de hele tijd met zijn gitaar had gestaan of kramp of zo. Maar de volgende dag bleek iemand dus een flesje tegen hem aan gegooid te hebben en dat was op zijn net geopereerde knie terechtgekomen te zijn. Stom, vind ik dat! En 1D had ook op twitter gezet dat ze dat gegooi met dingen niet leuk vonden. Logisch. Dus hopelijk gebeurd dat nu niet meer en kunnen we weer normaal van 1D concerts genieten.

Op dit ene puntje na, was het gelukkig heel leuk en heb wel kunnen genieten van de leuke liedjes en de boys. 😛 Vooral One Thing en Little White Lies vond ik heel leuk om te horen en de rest van de liedjes natuurlijk ook. Ook een heel leuk dingetje was dat Liam heel erg vrolijk aan het dansen was. Dat was echt heel leuk om te zien. Nog wat foto’s om het af te sluiten. 😛

2014-06-25 21.21.412014-06-25 21.20.272014-06-25 21.18.002014-06-25 21.16.592014-06-25 21.16.482014-06-25 21.06.41IMAG1789IMAG1788IMAG1784IMAG1780IMAG1845

 

Geef een reactie

