MusicMonday 49

Ola people,

Vandaag weer een nieuwe MusicMonday voor jullie. En dit keer eentje met vijf hele verschillende liedjes. Bekende en onbekende liedjes die ik graag met jullie wil delen, dus laten we maar snel beginnen!

En als eerste hebben we dan een niet zo’n bekend nummer van Jacqueline Govaert, ook wel bekend als de zangeres van de Krezip voordat ze uit elkaar gingen. Jacqueline vond ik altijd al een prachtig rustige stem hebben en nog steeds is dat het geval. Ik wilde weer eens een nummer van haar horen, dus ging op zoek naar nieuwe liedjes en kwam op een heel nieuw album terecht. Dit nummer vond ik persoonlijk het mooist, omdat ze hier echt prachtig zingt en de tekst heel lieflijk is. Ook heeft het een fijne instrumentenspel, dus het is zeker het beluisteren waard!

Ook dit nummer zal niet heel bekend zijn bij de meeste van ons. Ik strandde hier per ongeluk op toen ik zocht naar liedjes van Selah Sue. Ik vind Selah Sue namelijk echt een geweldige stem hebben en ook in dit liedje hoor je haar stem goed uitkomen. Haar stem is niet echt heel goed te omschrijven en moet je echt horen om te begrijpen wat ik er mooi aan vind. Dit nummer kwam ik dus toevallig tegen en hoewel ik hem in het begin raar vond, klikte ik op repeat toen het liedje was afgelopen. Iets vond ik toch heel leuk in het liedje en ik weet nog steeds niet precies wat, maar wel dat iedereen dit liedje eens moet beluisteren! 😀

Dit nummer is wel heel bekend op dit moment en ik snap ook helemaal waarom. Het is zo’n kippenvel nummer en ik vind de beat echt zo fijn van dit liedje. Het is lekker op tempo en met de prachtige stem van Dotan wordt het een prachtig nummer met een geweldige tekst. Ik vind het clipje met de jongen trouwens ook heel mooi in elkaar gezet. Een aanrader!

Dit liedje ontdekte ik, omdat Bethany Mota hierover tweette. En wauw, ik ben gek op dit nummer geworden. Vooral de clip erbij vind ik leuk, omdat ik gek ben op acrylverf, maar er veel te weinig mee doe. De tekst is goed, Young the Giant is een geweldige band en ik vind het nummer gewoon helemaal te gek! Een hele dikke aanrader!

Dit nummer kwam een paar dagen geleden uit en als grote 5 Seconds of summer fan moest ik hem gewoon in mijn MusicMonday stoppen. Dit nummer is het enige nummer dat 5 seconds of summer niet zelf heeft geschreven en ik kon het eigenlijk meteen horen. Het lijkt eigenlijk meer op een One Direction nummer (ik hoor het ze zo zingen), maar toch heeft 5 seconds of summer het goed uitgevoerd. Vooral het ruwe randje op het einde vind ik echt 5 seconds of summer achtig en voor de rest kan ik alleen maar zeggen: Luister dit eens!

En dit was het dan alweer! Ik heb alweer wat liedje voor de volgende MusicMonday klaarstaan, dus dat kom helemaal goed. Back on track met de MusicMondays! Ik hoop dat jullie en leuke dag hebben vandaag en tot de volgende MusicMonday!

 

Geef een reactie

