MusicMonday 51: ‘The fault in our stars’ editie

Ola people,

Vandaag weer eens een speciale editie met deze keer vijf liedjes uit de film ‘The Fault in Our Stars’. Ik wilde eigenlijk al eerder deze editie maken, maar dacht dat het toch wel handiger was als ik eerst de film had gezien. 😛 De film was zelf heel mooi en echt een aanrader om te bekijken, maar ik wil ook zeker zeggen dat ze de liedjes goed geplaatst hadden in de film en dat het de film echt sterker maakte. Laten we dus maar snel beginnen.

Het was zo grappig dat er heel veel liedjes in de film zaten, die ik eerder op een andere manier had ontdekt. Zo kwam Kodaline in de film voor met het prachtige lied ‘All I want’ waar ik al eerder over in een MusicMonday schreef en ik kwam ook dit nummer tegen die ik al voorbij had zien komen op Jake Bugg zijn eigen kanaal. Dit liedje vond ik wel aardig, maar sinds ik The fault in our stars heb gezien, betrap ik mezelf erop dat ik hem steeds vaker draai. Het is ook een heel mooi lied en met Jake Bugg stem kan je helemaal wegdromen. Terecht dus dat dit liedje in de film is gezet.

Ook vond ik het heel grappig dat dit liedje erin zat. Ik had namelijk niet een Zweeds liedje in Amerikaanse film verwacht en dan helemaal niet rappend. Des te leuker vond ik het. Hoewel ik er helemaal niks van verstaat, vind ik de rap wel goed klinken en met name de persoon die het refrein rapt. Hij lijkt namelijk qua stem best wel veel op Eminem en laat ik die nu helemaal geweldig vinden. Een lekker nummer dus!

Tom Odell vind ik prachtig zingen en door dit liedje ben ik de lijst met liedjes van The fault in our stars gaan opzoeken en heb ik de andere nummers gaan luisteren. Dit is een van mijn favoriete nummers in de film en hij past echt perfect in het stuk waar ze dit nummer geplaatst hebben. Gewoon een hele dikke aanrader!

Dit liedje hebben we al meer kunnen horen in andere filmpjes zoals bij Bethany Mota etc. En ik geef ze gelijk, want het nummer is heerlijk om naar te luisteren. Het is heerlijk vrolijk en heeft een hoog meezinggehalte. Ook dit liedje was weer super goed in de film geplaatst en is een hele dikke aanrader om eens te beluisteren!

Toen dit liedje bij de aftiteling kwam, had ik tranen in mijn ogen en een brok in mijn keel. De film was zo mooi en dit liedje was een prachtige afsluiting van de film. Birdy vind ik echt prachtig zingen en bij dit nummer hoor je dat goed. Het nummer is zo fragiel en de tekst is zo true. Een aanrader!

En dit was het voor deze week. Als je The fault in our stars nog niet hebt gezien, zou ik dat echt een keertje doen. Het is het echt waard! Volgende week heb ik weer een gewone MusicMonday voor jullie, dus dan zie ik jullie weer. Geniet van je dag!

Vraag van vandaag: Welk soundtracknummer vind jij prachtig?

Geef een reactie

