Movie’s to see #2

Ola people,

Zoals belooft heb ik weer wat reviews van films die ik de laatste tijd heb gezien. Aangezien ik nu veel tijd heb om films te bekijken, maak ik daar ook vaak gebruik van. Laten we snel beginnen met de vier films die ik voor jullie heb klaarstaan.

500 days of summer

Tom ontwerpt wenskaarten voor zijn beroep en is een hopeloze romanticus. Hij is erg aangeslagen wanneer hij door zijn vriendin Summer aan de kant wordt gezet. Hij gaat heen en weer tussen verschillende periodes in de 500 dagen die ze samen waren om erachter te komen waar het fout is gegaan.

Ik was heel benieuwd naar deze film, omdat Joseph Gordon-Levitt erin speelt. Joseph Gordon-Levitt is een hele goede acteur die veel meer respect mag krijgen als het aan mij ligt. Ik denk dat veel mensen hem vergeten als ze het over goede acteurs hebben, net zoals ik ook heb (maar vanaf nu niet meer 😛 ). Daarnaast zag de trailer er leuk uit en leek het een goed verhaal. Maar was dat ook zo…?

En of het zo was. Ik vond het verhaal leuk en ook de acteurs waren steengoed. Wat ik extra leuk vond aan de film was dat ze heen en weer gaan tussen verschillende periodes, want dat maakte de film interessant en goed. Daardoor werden sommige stukjes ook nog eens een stuk leuker, omdat je dingen herkent terwijl je al veel verder in de tijd zit of juist terug in de tijd kijkt. De relatie tussen Tom en Summer staan centraal in dit verhaal en alles draait daar omheen. Ik moet zeggen dat ik het einde ietsjes minder vond dan de rest van de film, maar alsnog snap ik wel waarom ze voor dat einde hebben gekozen. Het echte leven gaat ook niet zoals je wilt en dat wordt meteen in het begin van de film gezegd. Ondanks dat kleine puntje vond ik het een vermakelijke film om te zien.

Cijfer: 7,5

Warm bodies

Zombies houden van mensen, en dan met name van hun hersenen. Maar R (Nicholas Hoult) is anders. In tegenstelling tot de anderen is hij van binnen echter wel levend. De zombies zijn allen slachtoffer geworden van een recente plaag die de overlevenden in een zwaar bewaakte stad hebben gedreven. De zombies lopen rond op een vliegveld, op zoek naar mensenvlees. Ondertussen leven ze ook in angst voor de kwaadaardige Boneys, een nieuwe reeks van geïncarneerde vampieren.

Deze film had ik vorig jaar voorbij zien komen op de blog van Teskuh en ik was vanaf dat moment wel benieuwd naar de film geweest. Maar ja, tijd enzo… Gelukkig had ik nu tijd voor deze film en ben ik hem meteen gaan kijken.

Dit vond ik echt een leuk humoristische film. Het was zeker niet een enge zombiefilm, maar vooral op comedy gericht en dat maakte de film weer verrassend. Het is geen typische film en daar hou ik van. Ook vond ik het heel erg leuk dat het vanuit de ogen van de zombie R werd verteld en de humor was erg goed in de film gebracht. Zeker het begin op het vliegveld vond ik echt geweldig grappig en leuk om te zien. Dat stukje was echt steengoed. Ook vond ik leuk dat ze het verhaal hebben omgedraaid. Je had dus geen mensen die zombies werden, maar zombies die weer mensen werden. Een leuke film om eens te bekijken!

Cijfer: 8,0

I give it a year

Sinds ze elkaar voor het eerst ontmoetten op een feestje zijn de op het werk succesvolle Nat en romanschrijver Josh intens tevreden met elkaar, ondanks hun grote verschillen. Josh is een echte denker, Nat is een doener. Maar belangrijker … de vonk slaat bij hen nog geregeld over. Hun huwelijk is dan ook een droom die uitkomt, maar familie, vrienden en zelfs de man die hen trouwt zijn er niet van overtuigd dat hun relatie zal gaan slagen. Josh zijn ex vriendin en een Amerikaanse knappe cliënt van Nat kunnen dan ook nog wel eens roet in het eten gaan gooien. Beiden willen voor hun eerste jubileumjaar niet weten van opgeven, maar gaan ze het wel halen?

Oke, ik wilde deze film kijken mede omdat Simon Baker erin speelde en omdat ik de trailer van deze film een paar keer voorbij heb zien komen. Ik had zin in een comedy film en hij mocht een beetje flauw zijn. Deze film leek precies in het rijtje te passen, dus ging ik hem kijken.

Helaas. Deze film was echt verschrikkelijk! Hij was inderdaad flauw, maar dan ook echt heel flauw. Zo flauw dat de film saai werd. Ook vond ik acteurs (en met pijn in mijn hart zeg ik: ook Simon Baker) echt verschrikkelijk slecht en vervelend. Ik heb me aan deze film alleen maar geïrriteerd. Het verhaal gaat vooral over hoe slecht hun huwelijk niet is en dat ze een ander echt leuker vinden. Voor de rest gebeurde er ook niks spannends of iets bijzonders. Ik heb de film echt een paar stopgezet om wat anders te gaan doen en het liefst wilde ik hem afzetten, maar ik hoopte steeds dat de film weer beter werd, dus dat deed ik niet. Deze film zou ik jullie absoluut afraden!

Cijfer: 2.0

LOL

In de wereld van Youtube, Facebook en iTunes haalt de tiener Lola (Miley Cyrus), samen met haar vriendinnen, zoveel mogelijk rebelse dingen uit. Dit zonder dat haar moeder (Demi Moore) er vanaf weet. Waneer die echter ”per ongeluk” het dagboek van Lola leest, komt ze erachter wat haar dochter allemaal wel niet voor haar verzwijgt…

Deze film wilde ik zien, omdat ik zin had in een echt simpele meidenfilm. Daarnaast speelt Douglas Booth erin en die ziet er op zich niet slecht uit. 😛

Oke. Dat is het woord waarmee ik deze film zou omschrijven. Het is echt een meidenfilm die heel voorspelbaar is en waar dingen gaan zoals je verwacht, zoals miscommunicatie tussen Lola en Kyle waardoor hun liefde in het midden van de film natuurlijk kapotgaat en op het einde weer goed is. Ik heb niet heel veel erover te zeggen, behalve dat het een meidenfilm is die leuk is om een keertje te zien (misschien met een vriendinnenavond of zo).

Cijfer: 6,5

En dit was het dan alweer. Ik hoop dat jullie het leuk vonden en misschien maak ik over een paar weken een movie’s to see 3. Voor nu in ieder geval een fijne dag gewenst!

Geef een reactie

