Gedachtespinsel

Ola people,

Vandaag is echt zo’n dag waar je gaat nadenken over dingen. Ik voelde me vanochtend niet echt goed en als je dan maar op bed gaat liggen, hopend dat de hoofdpijn weggaat, dan denk ik altijd na over het leven. Het is wel verfrissend, want zo ontdek je wat je wilt in je leven en waar je tegenaan loopt. Zo kwam ik er vandaag eigenlijk achter dat ik stiekem wel weer zin heb in school. Ja, over een paar weken gaat het weer beginnen en hoewel ik het over een paar maanden weer vreselijk zal vinden, kijk ik er nu stiekem wel naar uit. Het is weer een ritme in je dagen, wat ik eigenlijk wel een beetje nodig heb na 3 maanden nietsdoen.

Nou… Ik heb trouwens ook niet niks gedaan deze zomer. Veel moeten werken deze zomer, dat vooral. Op zich niet erg, maar ik merk dat ik nog veel in mijn werk moet leren. Het is ook niet mijn ideale baantje en mijn ambitie ligt er ook zeker niet in, maar echt erg vind ik het ook niet. Ik heb wel leuke collegaatjes (de meeste dan :P) en over het algemeen heb je ook heel aardige klanten. Maar ik kan wel met zekerheid zeggen dat ik met mijn baantje in de bediening veel meer respect heb gekregen voor mensen die in de horeca werken. Het is moeilijker dan je denkt en als je vervelende klanten hebt (eigenlijk zijn het ‘gasten’) dan is het meteen een stuk minder leuk om te werken. En ik merk dat veel mensen eigenlijk heel onbeleefd zijn zeg! Er zijn mensen die niet eens Hallo, bedankt of tot ziens zeggen, maar je gewoon voorbijlopen om naar huis te gaan. Dat had ik eigenlijk ook nooit door, maar valt me nu wel erg op. Dus mensen: Wees een beetje aardig naar andere mensen en zeg gewoon altijd beleefd wat terug.

Verder ben ik ook heel benieuwd hoe volgend schooljaar zal gaan. Ik heb er dus zin in, maar ben benieuwd hoe het met werk en bloggen zal gaan. Sowieso heb ik minder uren en projecten die ik hoef te doen, dus dat scheelt weer. Ik denk dat het vooral veel to do lijstjes wordt en goed inplannen. Ik wil maar al te graag de uitdaging aangaan, want nu vriendinnen over een paar weken aan hun studie beginnen, heb ik er ook steeds meer kriebels gekregen om naar de studie Forensisch onderzoek te gaan. Eerst even een jaartje rustig mijn examens proberen te halen, beter worden in het bedienen en mijn zelfvertrouwen bijspijkeren.

Over het bloggen heb ik eigenlijk nog niet echt nagedacht. MusicMonday blijft. Dat is zeker, want ik blijf het nog steeds leuk vinden om over muziek te schrijven. Mijn zondagartikel in mijn schema plakken, was deze laatste maand niet echt goed gelukt. Ik weet niet precies waardoor het kwam, maar ook mijn woensdagartikel schoot er vaak bij in. Ik hoop dat wanneer het schoolritme er weer is, ik ook meer ga bloggen. Ik ga alleen geen vaste dagen en tijden maken, want ik merk dat ik dan mijn artikels een beetje snel afmaak en dat wil ik niet. Kwaliteit boven kwantiteit. Ook wil ik maar al te graag filmpjes maken, maar Sony Vegas was maar voor een maand gratis, dus nu moet ik of weer naar windows movie maker overstappen of iets anders zoeken. Maar ik kan je garanderen dat zodra ik een goed programma heb, ik meteen weer meer filmpjes ga maken en mij meer ga ontwikkelen op het filmen. Ik vind dat namelijk echt zo leuk om te doen!

Duidelijk is dat ik het allemaal nog niet weet en eigenlijk echt kan zien wat werkt wanneer ik weer naar school ga. Dat is wat ik ook ga doen. Tot die tijd weten jullie dus waarom er even wat minder artikels zijn. Al zorg ik dat ik voor volgende week een Movie’s to see #3 klaarstaat voor de laatste dagen van de vakantie. Voor nu wil ik jullie een hele fijne dag toewensen!

Vraag van vandaag: Weet iemand een goed videobewerkingsprogramma en hoe je het goed kan downloaden?

 

Een gedachte over “Gedachtespinsel

Geef een reactie

