MusicMonday 59

Ola people,

Een nieuwe week, een nieuwe maandag, dus dat betekent ook een nieuwe MusicMonday! Oude, nieuwe, drukke en rustige liedjes komen vandaan allemaal voorbij, dus laten we snel beginnen.

En we beginnen met een rustig liedje van Damien Rice. Ik vind dat Damien echt een prachtige stem heeft en dat komt in dit liedje heel goed naar voren. Daarnaast vind ik de tekst en muziek super mooi in het nummer en ook de manier waarop het gezongen wordt, is gewoon echt fantastisch. Een dikke aanrader!

En nog een liedje van Damien. Ik was helemaal vergeten dat dit liedje van hem was, dus toen ik dit liedje aanklikte, kon ik eerst mijn oren niet geloven. Blijkbaar dacht ik al die tijd dat dit liedje door iemand anders werd gezongen. Weer wat geleerd dus. ūüėõ Dit liedje vind ik ook echt prachtig door hem gezongen. Ook de tekst vind ik heel mooi, dus ook dit liedje is zeker een aanrader!

Dit liedje hoorde ik al in een reclame van HBO en ik was toen al helemaal gek op dit nummer, maar wist helaas niet de naam. Nadat ik een hele tijd later per toeval terecht kwam bij Raphael Lake en wat tussen zijn liedjes keek en toen bij dit nummer terecht kwam. Het nummer waar ik al een hele tijd op zoek was! Ik heb hem dan ook meteen gedownload en heb er al heel vaak naar geluisterd, want het is zo’n heerlijk nummer. De beat is gewoon geweldig en geeft je echt kippenvel. Verder is er niet veel tekst, maar wat er gezegd wordt zorgt ervoor dat je alleen maar meer kippenvel krijgt. Het is echt een nummer wat zichzelf naar het juiste moment toebrengt. Zeker een aanrader dus!

Bij dit nummer heb ik altijd het idee dat het maar 5 seconde duurt. Dit liedje kwam ik tegen toen ik zocht op Thomas Sangster (van the maze runner), omdat ik hem herkende van Nanny McPhee (een kinderfilm). En toen plopte dit liedje opeens op. Ik vind het sowieso altijd leuk als een acteur meedoet in een videoclip, dus ik was heel benieuwd en klikte het liedje aan. En natuurlijk kan het clipje wel leuk zijn, als het nummer zelf niks is dan komt hij gewoon niet in de MusicMonday. Gelukkig was dit met dit liedje niet het geval en heb ik dit nummer echt al heel vaak gedraaid, omdat ik het zo’n lekker nummer vind. Zeker voor op de fiets een aanrader. (ps. Ja, Thomas Sangster ziet er jong uit, maar hij is echt¬†al 24 jaar :O )

Kendrick Lamar is na het liedje Swimming Pool echt een favoriete rapper van mij geworden. En dit nummer is echt een heerlijk nummer van Kendrick. De aparte stem van Kendrick, de goede beat en duidelijke tekst zorgt dat ik het echt een geweldig nummer vind. Zeker het 2e couplet zing ik graag luid mee. Een dikke aanrader!

En dit was het alweer voor vandaag. Ik hoop dat ik jullie even blij heb kunnen maken met dit artikel en dat je goed aan de slag kan gaan met je huiswerk, studie etc. Tot de volgende MusicMonday!

Vraag van vandaag: Wat is jouw favoriete nummer op dit moment?

 

Een gedachte over “MusicMonday 59

Geef een reactie

