MusicMonday 60

Ola allemaal!

En gaat het een beetje met je school, studie of werk? Ik kan wel zeggen dat ik weer toe ben aan vakantie (wanneer niet? 😛 ), maar dat ik niet mag klagen over school. Behalve misschien over Nederlands met mijn vervelende lerares, maar laten we dat maar achterwege laten. Vandaag staat er voor jullie in ieder geval deze nieuwe MusicMonday online, want ik heb weer heel veel leuke liedjes gevonden. Dus laten we snel beginnen!

Ik ben een beetje laat met dit liedje, want dit nummer was echt ideaal voor Halloween geweest. Naast dat het heel leuk zou zijn voor Halloween, vind ik het liedje ook nog eens heerlijk om te luisteren op de fiets. Het fietst zo lekker weg. Het nummer heeft een heel leuke tekst en ik vind dat Melanie het liedje echt prachtig zingt. Ze heeft echt een heel mooie stem en heeft niet voor niets met The Voice meegedaan. Hoewel ze daar niet mee gewonnen heeft, heeft ze wel een platencontract gekregen en heeft nu al een aantal singles uit. Wel zijn haar liedjes tot nu toe heel Halloweenachtig, dus je moet er wel van houden. Het liedje Carousel kan ik ook heel erg aanraden!

Ook dit liedje is heerlijk om op de fiets te luisteren! Fall Out Boy vind ik een beetje een mix. Sommige liedjes zijn het net niet, maar er zitten echte pareltjes tussen. Dit liedje past wel bij de laatste categorie, want ik vind dit nummer super om naar te luisteren. De beat is super, de tekst is goed en het wordt heerlijk met een rauw randje gezongen. Het enige wat ik niet zo interessant vind, is het clipje. Maar ja, dat zien we maar door de vingers. 😛 Verder een dikke aanrader!

Ik weet het niet. Normaal houdt ik niet zo van Nederlandse rappers, maar ik merk dat er toch wel Nederlandse rappers zijn die ik stiekem best leuke muziek vind maken. Een van die rappers is Jebroer. Hij krijgt het bij sommige liedjes voor elkaar dat ik het liedje de hele tijd op repeat zet. Dit is er een van. De beat klopt, de sfeer klopt, de tekst klopt en ik geniet ervan. Ja, een aanrader!

Iemand waar ik helemaal gek op ben, is Selah Sue. Ze verrast me elke keer weer met hoe goed ze verschillende stijlen muziek kan zingen. Dit nummer is haar nieuwste nummer en hoewel Selah veel Reggae, Soul en Jazz zingt, is dit liedje meer richting pop naar mijn idee. Het liedje heeft een heerlijk meedansfactor en daar wordt ik heel blij van. Geen wonder dan ook dat dit nummer de hele tijd op repeat staat bij mij. Echt een dikke aanrader om te luisteren!

Dit is echt een ultiem herfstliedje naar mijn mening. En ja, dit is een cover. En ja, dit wordt gezongen door de Guus Mulder die ook met The Voice meedoet. Ik vind Guus echt een heel mooie stem hebben, dus keek ik eens op Youtube of hij daar wat filmpjes had staan en zo kwam ik bij dit nummer terecht. Het is echt een heerlijk nummer om naar te luisteren en Guus heeft echt een heel fijne stem. Mijn favoriet voor The Voice dit jaar. Laten we hopen dat ‘ie gaat winnen!

En dat was het alweer. Ik hoop dat jullie de nummers leuk vonden en tot de volgende MusicMonday!

Vraag van vandaag: Wat is jouw ideale herfstnummer?

Geef een reactie

