MusicMonday 61

Ola people,

Het weekend is voorbij en helaas betekent dat voor de meeste van ons dat we weer naar school of werk moeten. Maar wees niet getreurd, want daar is de vertrouwde MusicMonday weer!

En we beginnen met een voor vele bekend gezicht. Tenminste als je The Voice vorig jaar hebt gezien. Cheyenne had vorig meegedaan met The Voice en hoewel ze niet gewonnen had, is ze wel met muziek verdergegaan. Dit is haar eerste echte single en toen ik hem voor het eerst hoorde, was ik een beetje verbaasd. Het is namelijk in het Nederlands gezongen en dat had ik eigenlijk niet verwacht van Cheyenne. Ik dacht namelijk dat ze door zou gaan met Engels, maar blijkbaar niet. Maar ik moet zeggen, ik vind het wel echt goed klinken. Cheyenne heeft een heel mooie stem en ik vind de tekst van dit liedje echt heel goed. Dus zeker een aanrader!

Dit is niet een nieuw liedje meer, maar ik kwam hem laatste toevallig tegen. Ik had hem nog nooit gehoord, maar wat is dit ook weer een heerlijk nummer van Selah Sue! Ze heeft zo’n goede stem en zingt echt heel eigen. Ook haar gitaarwerk vind ik hier heel leuk bij passen. Zeker een aanrader dus!

Dit nummer heb ik de laatste tijd nonstop op repeat geluisterd. Wat een prachtig nummer! Ik ben persoonlijk niet echt een fan van Taylor Swift, maar als ze met iemand anders zingt, vind ik haar echt goed. En wat een duo ook! Ik houd echt vreselijk veel van de stem van Gary Lightbody en omdat Snowpatrol al een hele tijd geen nieuwe liedjes hebben gemaakt, ben ik zo blij dat ik hem nu toch wel kan horen bij een liedje van Taylor Swift. Het nummer is echt super goed. Het heeft een goede tekst, wordt goed begeleidt en wordt ook nog eens geweldig gezongen. Een aanrader!

Ik ken veel Youtubers, maar dat ik Jack en Jack waren mij ontschoten. En dat terwijl ze al best groot zijn en door heel Amerika toeren. Eigenlijk wilde ik een ander liedje van hun in de MusicMonday zetten (het liedje Doing it right, zeker even luisteren), maar ik moest dit liedje er wel in doen. Niet omdat ik dit lied echt geweldig vind (het is zeker niet slecht, maar net niet mijn ding), maar omdat de clip echt super vet is! Als ik ooit een clip of iets zou maken, dan zou mijn inspiratie van dit clipje afkomen, want ik vind de glow in the dark zo’n cool effect geven. Echt heel top om te bekijken dus!

Euh, hoe ik op dit liedje ben gekomen? Dat is een beetje raar verhaal. Ik weet niet meer precies hoe en wat, maar ik kwam uiteindelijk uit op een filmpje van 2 Deense/Russische/Poolse (???) jongens uit, die het hadden over hoe ze een filmpje gingen maken over hun auto en in dat filmpje die auto ook de hele tijd voorbij lieten komen (dit is het filmpje als het je toch interessant lijkt). Ja, dat dus. Ik moet zeggen dat ze goed wisten hoe ze moesten filmen en dat was waarschijnlijk ook de reden waarom ik bleef kijken, want voor de rest vind ik een auto zien slippen niet interessant. Maar hun muziekkeuze was ook niet verkeerd en zo ben ik ook op dit liedje gekomen. Ik vind het liedje heerlijk om naar te luisteren al weet ik eigenlijk niet eens waarom. Gewoon een dikke aanrader om zelf eens te luisteren!

En dit was het dan alweer! Ik hoop dat jullie het leuk vonden en ik zie jullie volgende week weer!

Vraag van vandaag: Ben jij ook een keer op een rare manier op een liedje gekomen? Hoe dan en wat was het nummer?

Geef een reactie

