MusicMonday 63: One Direction editie

Ola people,

Ja, je hebt het goed gezien. We gaan een One Direction editie doen. Hoewel het vierde album ‘Four’ al 2 weken uit is, wilde ik toch niet mijn favoriete nummers van dit album aan jullie voorbij laten gaan. Daar is het album namelijk gewoon te goed voor. Dus… Laten we beginnen!

Mijn ultieme favoriet! Stockholm syndrome. Toen ik dit liedje hoorde, wist ik dat geen liedje op hun cd mij meer blij zou maken dan dit nummer. Ik zat meteen te dansen en mee te zingen (zover je bij een liedje kan meezingen als je hem voor de eerste keer hoort) en hij maakte me meteen zo ongelofelijk happy. Dit liedje heeft zo’n geweldig vrolijk effect op mij, dat ik hem nu elke keer opzet als ik mij wat minder voel. Een dikke aanrader en mijn complimenten aan 1D voor het maken van dit nummer!

En toen stond dit nummer nog als laatste liedje op de cd en was ik totaal blij verrast. Voor iedereen die een beetje naar ‘oude’ muziek luistert, moet deze stijl je wel bekend voorkomen. Het lijkt namelijk echt heel erg op de stijl van The Beatles. I like it! Ergens op het einde heb je ook nog eens een stukje wat een beetje een kerstsfeertje om zich heen heeft, dus dit nummer moet wel goedgekeurd worden door mij. Echt een fantastisch niet typisch One Direction nummer!

Dit nummer was ook meteen toen ik het hoorde een van mijn favorieten. Vooral omdat ik Louis als eerste stem hoorde zingen en het in dit nummer zo geweldig goed vond passen. Zoals je op het eerste en tweede cd van One Direction Louis vaak als tweede stem hoorde zingen en de typische afwisseling van Liam, Zayn en Harry had, is dat minder en minder geworden op het derde en vierde album. Leuker vind ik dat en ik denk dat voor 1D zelf ook fijner is. Nu zingen ze allemaal even veel, terwijl dat 2 jaar geleden veel minder goed verdeeld was. Een dikke verbetering!

Dit nummer is wel echt een typische 1D nummer, maar ik vind hem zo mooi. Het is een lekker rustig nummer en vooral het stukje ‘Somehow, it feels like nothing has changed. Right now, my heart is beating the same.’ vind ik mooi, omdat ik me (nu ik het 6e jaar opnieuw doe) ook stil vind staan. Alles is hetzelfde als vorig jaar en dit stukje geeft het mooi weer. Een aanrader dus!

Dit nummer vond ik toen ik het de eerste keer hoorde niet eens zo geweldig, maar toen ik hem vaker luisterde, vond ik hem steeds leuker worden. Met name het refrein vind ik erg leuk klinken en heeft een hoog meezinggehalte (zoals mijn broertje op dit moment moet ondervinden XD ). Een dikke aanrader dus!

En dit was het alweer voor deze MusicMonday! Ik hoop dat jullie deze editie leuk vonden en lekker hebt mee kunnen genieten van de leuke nummers. Mijn volgende MusicMonday is weer een speciale editie, maar zal dan ook voorlopig even de laatste zijn. Een tipje van de sluier voor volgende MusicMonday:

Are you, are you
Coming to the tree
They strung up a man
They say who murdered three.
Strange things did happen here
No stranger would it be
If we met at midnight
In the hanging tree.

Beetje creepy tekst, maar mensen die dit herkennen snappen de tekst.

Vraag van vandaag: Ben jij fan van One Direction? Zo ja, wat is je favoriete nummer van hun?

Geef een reactie

