MusicMonday 64: The hunger games editie

Ola people,

Ik weet niet of iedereen de tip van vorige week heeft kunnen raden, maar ik ga vandaag dus een Hunger Games editie doen. Vorige week ben ik namelijk naar de eerste deel van Mockingjay geweest en hoewel sommige mensen de film minder vonden, vond ik het juist een heel goed deel. Het is wel een opstapje naar de uiteindelijk ‘finale’, maar als ‘ie goed is ben ik blij. En gelukkig was ‘ie ook goed. En zoals altijd als ik een serie of film goed vind, luister ik altijd naar de soundtracks en dat heb ik bij dit deel ook gedaan. Dus geniet van deze Hunger Games editie!

En dit is dat de officiële soundtrack die je op het einde van de film hoort. Wat is Lorde toch goed als je haar zo hoort. Ze heeft echt een hele eigen stem en daar houd ik heel erg van. En het refrein is echt een kippenvelmomentje, zeker als je net deel 1 van Mockingjay hebt gezien. Ik heb hem daarna ook echt nonstop geluisterd met alle andere Hunger Games songs (ik heb er zelfs een speciaal mapje voor op mijn mobiel). Een dikke aanrader dus!

Dit was ook zo’n kippenvelmomentje in de film. Hoewel Katniss dit liedje gewoon zingt, omdat iemand dat vraagt, geeft het je als je de film ziet/hebt gezien echt kippenvel. Het is op zo’n goed stukje in de film geplaatst. De tekst is een beetje creepy, maar dat maakt het juist des te leuker, want The Hunger Games is ook niet leuk en gezellig. Ook credits naar Jennifer Lawrence die dit liedje heeft ingezongen. Ik vind dat ze het erg goed heeft gedaan. Dikke aanrader dus!

En dan dit liedje. Ik moest hier even aan wennen geloof ik. Ik vond het namelijk niet echt The Hunger Games-achtig, maar hoe vaker ik het liedje hoorde hoe leuker ik hem vond. Het is dus niet het typisch rustige liedjes-achtige sfeer die je van The Hunger Games gewend bent, maar dat was bij dit deel sowieso niet echt het geval. Dat neemt niet weg dat ik het nummer heel leuk vind en het jullie aanraadt om eens te beluisteren! 😛

Dit is ook zo’n typisch niet Hunger Games-achtig liedje, maar wel super leuk. Zeker het refrein is heerlijk om naar te luisteren. Ik houd niet zo van Ariana Grande hoge stemmetje, maar Major Lazer vind ik wel geweldig! En hoewel ik eerst een beetje sceptisch was over deze samenwerking vind ik dat het heel goed is uitgepakt. Zeker een lekker lied om jezelf op te fleuren of om op de fiets te luisteren.

Oh wat is het moeilijk om er nog een vijfde liedje bij te kiezen, terwijl je eigenlijk nog twee favorieten hebt. Ik ben uiteindelijk maar voor Meltdown gegaan, maar ik moet zeggen dat ik This is not a game ook erg goed vind. Meltdown vind ik iets beter, omdat het heel divers is qua stemmen. Ik vind ook dat het begin qua stijl en zang iets weg heeft van Professor Green. Stiekem vind ik dat ook een van de leukste stukjes. Een dikke aanrader dit liedje!

En dit was het alweer. Ik hoop dat jullie ook deze editie leuk vonden. Volgende week heb ik weer een normale MusicMonday, dus tot dan!

Vraag van vandaag: Ben jij al naar Mockingjay part 1 geweest? Zo ja, hoe vond je het?

Geef een reactie

