MusicMonday 65

Ola people,

Vandaag weer eens een editie loze MusicMonday. Ik heb voor deze maandag wat minder onbekende mensen gekozen. Je kan hierbij denken aan rappers, aan mensen die aan tvshows meedoen of gewoon op Youtube filmpjes plaatsen. Er komt van alles voorbij, dus laten we snel beginnen!

Hier heb ik de laatste tijd heel vaak naar geluisterd. Een zeer onbekende Nederlandse rapper die met The Voice heeft meegedaan. Jabran deed mee met The Voice en was de enige kandidaat waar ik echt verdrietig was dat hij er meteen uit viel bij the blind auditions (zie hier Jabrans auditie). Ik snap dat het zingen niet optimaal was, maar hij heeft potentie naar wat ik hoorde. Jammer vond ik het, maar gelukkig heeft hij op Youtube al wat nummers uitgebracht waaronder dit bovenstaande liedje. Ik vind het persoonlijk een heerlijk nummer om op te dansen. Het liedje heeft een heerlijk vibe en Jabran kan geweldig goed rappen. Ik hoop dat ie nog zeker doorgaat met rappen en The Voice een koekje van eigen deeg geeft. Luister ook zeker even naar het nummer Cookin’ Up A Storm, want ook dat nummer heeft een geweldige beat!

Professor Green is naar mijn idee niet heel groot in Nederland, maar zeker wel een geweldige rapper. Misschien ken je hem wel van het liedje ‘I need you tonight’ (het liedje waar ik hem leerde kennen) of van het nummer ‘Read all about it’ met Emeli Sande. Mr Probz kennen we allemaal wel na zijn hit ‘Waves’ een geweldig nummer waar ik zeer vaak naar geluisterd heb. Daarom vond ik het geweldig toen ik zag dat Professor Green en Mr Probz samen een nummer hadden gemaakt. En ik ben blij met het nummer! Het heeft een lekkere beat en de afwisseling van de stemmen is erg prettig en dat terwijl ze super verschillende stemmen hebben. Een aanrader dus!

Ook dit nummer van Professor Green vind ik echt geweldig. Ik vind vooral de tekst heel mooi. Ook is het prachtig gezongen en gerapt. Ik heb dit liedje al heel vaak op repeat gehad, dus dan zit het wel goed. 😛 Er is verder niet heel veel over te zeggen behalve het feit dat dit echt een aanrader is!

Mijn eerste Discovery of the day Jordan Haller ben ik nog lang niet vergeten. En als ‘ie dan nog een cover gaat maken van een One Direction nummer en het ook nog eens goed klinkt, dan weet je dat je in mijn MusicMonday komt. Jordan Haller met zijn geweldig aparte stem vind ik nog altijd heerlijk om te horen en ik vind dat hij zijn clips altijd geweldig in elkaar zet. Het lijkt simpel, maar er zit veel meer werk in dan je denkt. Ben ik trouwens de enige die hem heel schattig vind kijken? XD Ik moest trouwens ook heel hard lachen wat hij in de beschrijving had gezet onder dit clipje: ‘I didn’t have a boy band for all the extra parts so I just used some disembodied arms.’ XD In ieder geval ben ik ook heel benieuwd naar zijn eigen nummers die eraan komen. Ik kan niet wachten! Voor nu deze aanrader!

Vrijdag had ik The Voice weer gekeken. De halve finales waren al begonnen en mijn favoriet Guus deed ook nog steeds mee. Ik had eigenlijk niet verwacht dat hij in de halve finale zou komen en al helemaal niet in de finale, die volgende week begint, maar op een of andere manier heeft hij het geflikt. Ik houd persoonlijk heel erg van zijn stem en was dan ook blij verrast dat hij met de stemmen van de mensen thuis won, want dat was bij eerdere rondes niet het geval geweest. Guus kreeg een single dat Ilse voor hem had geschreven en meteen toen ik dit nummer hoorde, was ik verkocht. Ik vind de tekst echt heel mooi en vind het echt een liedje voor Guus. Hopelijk gaat hij volgende week keihard knallen en wint hij de finale. Ik hoop het zo voor hem! Voor nu kunnen we in ieder geval genieten van zijn eerste echte single.

En dit was het alweer! Ik hoop dat jullie het leuk vonden. Voor volgende week weer een gewone MusicMonday, maar ik heb al een nieuw speciale editie-idee in de aantocht. 😀

Vraag van vandaag: Wat is jullie favoriete liedje op dit moment?

 

 

Geef een reactie

