Gelukkig, een nieuw jaar!

2014

Een beetje raar klinkt deze titel he?
Maar ik ben echt blij dat het nieuwe jaar voor de deur staat. Als je mij al langer volgt en mijn persoonlijke updates hebt gelezen dan weet je dat dit jaar niet mijn jaar was. Het begon meteen heel vervelend met iets wat in onze familie was uitgelekt en waar ik niet verder op in ga. Verder zijn er in dit jaar een paar dingen gebeurd waar ik geen grip op had maar mij wel meer stresserig maakte. Zoals het zakken voor mijn vwo-examen. Een dikke deuk in mijn zelfvertrouwen ontstond vorig schooljaar al met erge huilaanvallen en vele stress-situaties. Hoewel het in het begin van dit jaar al iets minder was, zat de stress nog volop in mijn lichaam. Een van mijn voornemens was om mijn diploma te halen. Helaas is dat dus niet gelukt. Hoe graag ik het ook wilde, ik wist wel dat de stressmanier niet voor dat blaadje zorgde en misschien maar beter ook.
Dit jaar heb ik mezelf wel goed leren kennen. Stress is blijkbaar niet goed voor mij. Ik kan erg goed pessimistisch zijn (al wist ik dat op zich al :p) en ik kan wel zeggen dat ik in een lichte depressie ben geweest dit jaar. Gelukkig heb ik wel de haat voor depressies/dipjes waardoor ik er maar al te graag iets aan doe om er uit te komen. Dus dat heb ik dan zelf ook voor elkaar gekregen en die depressie en stress is nu (zo goed als) verdwenen.
Mijn tweede helft van het jaar is wel beter bevallen moet ik zeggen. Ik heb nu een stabieler schooljaar met een stuk minder stress en ik ben ervan overtuigd om dat papiertje nu wel binnen te halen. Dit tweede helft van het jaar heeft me ook geleerd dat bedienen in een restaurant niet helemaal mijn ding was. XD Onhandig is een woord wat perfect bij mij past en dat werd daar best duidelijk. Al was het achteraf gezien best een goede en leuke ervaring. Ik heb er vooral van geleerd om meer ‘dankjewel’ en ‘hallo’ en ‘tot ziens’ te zeggen. Zo simpel, maar zo weinig mensen doen het daadwerkelijk.

2015

Oke, genoeg van 2014! Wat gaan we doen in 2015?
Het jaar 2015 moet een stuk beter worden. Mijn voornemen is om nu wel mijn diploma te halen, hardlopen in mijn vaste schema te krijgen, meer aan mijn blog en youtubekanaal te doen, mijn fotografiekunsten te verbeteren en te vergroten & te genieten van het leven. Met name de reis naar Amerika wordt mijn grote genietproject. Ik kan niet wachten! 😀
Laten we van 2015 ons jaar maken!

Geef een reactie

