MusicMonday 67: The Vampire Diaries en The Originals editie

Ola people,

Sorry, dat ik vorige week geen MusicMonday had. Het nieuwe jaar is nog maar net begonnen en mijn eerste voornemen van het jaar ben ik alweer aan het verpesten. Maar om het goed te maken heb ik voor jullie vandaag een speciale editie zoals je kunt zien aan de titel. The Vampire Diaries en The Originals editie! Ik was dit al een tijdje van plan om te maken, maar ik wilde eerst The Vampire Diaries afgekeken hebben. En ik moet zeggen, dat ging wel redelijk snel. Intussen ben ik begonnen met de serie die uit The Vampire Diaries is ontstaan, namelijk The Originals. En ik moet zeggen, ook dat is echt een geweldige serie. Misschien dat ik hem op dit moment wel ietsjes leuker vind dan The Vampire Diaries, maar dat komt denk ik ook doordat ik 5 en een 1/2 seizoenen van The Vampire Diaries achter elkaar hebt gezien en dan wordt je soms een beetje zat van de personages. Tenminste dat heb ik soms wel bij een serie. Maar goed, onderaan dit artikel staat nog meer informatie over wat ik van de twee series vind, maar eerst gaan we maar eens de muziek, die in de series van The Vampire Diaries en The Originals voorkomen, beluisteren. Ik heb het op volgorde gedaan, van hoe ik de muziek heb ‘ontdekt’ in de series. Dus dat betekent dat The Vampire Diaries eerst komt!

the vampire diaries 2

En dit was het eerste liedje dat ik echt super leuk vond. Ik weet niet meer welke scene het was, maar het klonk goed dus heb ik hem meteen gedownload. Ik vind dat de zangeres van Raign een goede stem heeft en ergens doet ze me met haar manier van zingen denken aan Loreen met Euphoria (Eurovisie songfestival). In ieder geval vind ik het liedje leuk om naar te luisteren en zeker ook een aanrader!

Dit nummer geeft me elke keer weer de kriebels. Dit liedje was namelijk in de scene geplaatst waar ik Damon als mijn favoriete personage begon te zien. De scene was het dansen op de Miss Mystic Falls verkiezing en nog steeds als ik de scene weer zie krijg ik helemaal kippenvel (zie hier). Het is echt een van mijn favoriete scenes uit The Vampire Diaries en ik vind het nummer van Within Temptation er echt perfect in geplaatst. Sowieso vind ik de nummers van Within Temptation erg goed, maar dit liedje heeft een plekje in mijn hart gekregen, omdat het mij altijd herinnert aan deze geweldige scene tussen Damon en Elena. Een aanrader!

the originals

Allereerst wil ik even zeggen dat The Originals echt geweldig goede muziek in de serie heeft. Ik had zo nog een paar nummers kunnen kiezen en dat terwijl deze serie nog niet zo lang bezig is (heeft 1 en 1/2 seizoenen nu). Ikzelf ben nog maar bij aflevering 9 van seizoen 1, dus wie weet komt er nog wel een speciale editie met alleen muziek van The Originals. Dit nummer heb ik nu gekozen, omdat het een heerlijke beat heeft. Verder heeft Jillian een prachtige stem om naar te luisteren en is dit perfecte muziek voor The Originals serie. Een aanrader!

Dit nummer vind ik ook fantastisch. De manier waarop het nummer is ingezongen vind ik heerlijk om naar te luisteren. De tekst is goed en de beat ook. Zeker de rustige korte pauze op 2,45 en daarna weer keihard de beat horen vind ik super leuk in het liedje gestopt. Een aanrader dit!

En hoewel je alleen maar ruige, donkere kant muziek zou verwachten in deze twee series over vampieren, komt dit nummer ook opeens langs in The Originals. Een liedje met een wat donkere tekst, maar wel met een heel vrolijk melodietje waar ik heel blij van wordt. Het is echt zo’n liedje dat je op een roadtrip zou aanzetten al is de tekst dan misschien niet zo gepast. Misschien een idee voor onze roadtrip in Amerika. 😛 In ieder geval is dit een nummer dat ik jullie erg aanraadt!

En dit was het alweer voor deze MusicMonday qua muziek!

Voor wie de series The Vampire Diaries en The Originals nog niet gezien hebben, ga het zeker kijken als je van vampieren en supernaturals houdt. Het heeft geen twilight gehalte en is daarom ook voor een groter publiek te zien. Ik zou wel als eerste met The Vampire Diaries beginnen en daarna pas The Originals kijken, omdat je dan alles begrijpt van de serie The Originals en als je het andersom doet, kan het een en ander misschien niet helemaal duidelijk zijn.

Voor wie The Vampire Diaries en/of The Originals al gezien heeft. Wat vonden jullie ervan? En wie zijn jou favoriete personages? Ik heb vier favorieten en het zijn allemaal mannen. XD Die van mij zijn: Damon (natuurlijk), omdat hij en Elena super goed bij elkaar passen en omdat hij niet helemaal ‘goed’ is (als je snapt wat ik bedoel), Matt, omdat hij super veel pech heeft, maar toch zo lief en aardig voor iedereen is ook al lijkt hij nu meer zijn eigen weg te gaan, Klaus, want hij is heerlijk gewelddadig, maar ook erg intelligent en hij heeft een zwak voor Caroline (Klaroline forever! Ik ben zo verdrietig dat het daar nog steeds niet echt is van gekomen) en mijn laatste favoriete personage is de nieuwe personage Kai, gewoon omdat hij een echt groot ‘I don’t care’ gehalte heeft en omdat hij echt helemaal gestoord is. Ik ben naar hem echt het meest benieuwd in de nieuwe afleveringen! Verder vind ik Caroline, Elena, Bonnie en Elijah ook leuke personages, maar de vier hierboven zijn mijn favorieten.

En dit was het dan echt voor deze MusicMonday. Bijna 1000 woorden verder sluit ik dan eindelijk af met deze speciale editie. Misschien hebben jullie nog suggesties/ideeën voor andere speciale editie en jullie kunnen misschien nog een tweede editie verwachten van The Originals. Voor nu in ieder geval een fijne dag gewenst!

Vraag van vandaag: Wat is jouw favoriete serie op dit moment?

 

Geef een reactie

