MusicMonday 68

Ola people,

Vandaag (het is zondag wanneer ik dit artikel maak) was een rare dag. Ik moest me uit bed wurmen om wat aan school te doen en dat ging natuurlijk vloeiend (#not). Waarvoor ik me uit bed moest wurmen? Het oh zo gezellige documentatiemap! Een keer een documentatiemap maken is echt genoeg, dus je begrijpt wel dat ik vloekend en boos achter mijn computer zat om artikelen te zoeken over algemeen bijzondere scholen waar ik me echt totaal niet voor interesseer. Maar gelukkig hebben we ‘The Originals’ en heb ik mij, na 3 bronnen te hebben gedaan (ik moet er 5, dus joepie volgende week weer!), beloont op een paar afleveringen. Ik moet trouwens opschieten, want vanavond beginnen de nieuwe afleveringen weer. Nou ja, heb ik nog wat om na het huiswerk na uit te kijken. 😛 Grappig is wel dat ik meteen een liedje voor deze MusicMonday heb gevonden. De serie ‘The Originals’ heeft echt goede muziek! Maar goed, dat was mijn zondag. Hoe was die van jou? Heb je er een beetje van kunnen genieten? Of moet ik je vandaag opvrolijken met wat leuke muziek? Want dan zeg ik nu: Laten we eens kijken wat Tessa voor jullie heeft uitgekozen qua muziek.

Als eerst een liedje waarvan ik niet kon geloven dat ik dat heb gemist. Dit liedje van Eminem is vijf jaar geleden uitgekomen en ik als Eminem-fan heb hem nog nooit gehoord! Dus dat heb ik dan denk ik ook meteen ingehaald, want sinds ik hem ontdekt heb staat hij bij mij de hele tijd op repeat. De tekst is, zoals we van Eminem gewend zijn, weer super goed en ook de beat is heerlijk om naar te luisteren. Een aanrader!

Ook dit liedje van Arctic Monkeys heeft een heerlijk beat en heeft deze week de hele tijd op repeat gestaan. De tekst is heerlijk om mee te zingen en ik als no shame girl (hahaha tuurlijk Tessa) zingt het ook soms stiekem mee in een kwt-uur of op de fiets, want wat is er fijner dan muziek op de fiets luisteren? Ja, dit liedje heb ik de laatste tijd erg kunnen waarderen ondanks de rare blikken die ik kreeg als ik het weer aan het mee playbacken was. Met name het stukje ‘Of trying to kiss you. I don’t know if you feel the same as I do. We could be together if you wanted to.’ is een heerlijk stukje om mee te zingen en ook nog eens op een aparte manier gezongen. Een aanrader!

En ook dit liedje van Arctic Monkeys is heerlijk om naar te luisteren. Met name de drum waarmee het liedje mee begint is heerlijk! Verder is de stem van zanger Alex ook erg fijn om te horen. Ook dit nummer heeft een hoog playback/zing gehalte en anders garandeer ik je dat je handen of voeten automatisch het ritme van de muziek gaan mee drummen. Dus ook dit nummer is een dikke aanrader!

Ja! We hebben even moeten wachten, maar Conor heeft weer een cover uitgebracht. Twee zelfs! (zie hier de andere cover) En wat is Conor toch goed in covers zingen! Ik vind het vooral heel knap hoe hij van een liedje echt zijn eigen cover kan maken. En natuurlijk de hoge noten die hij allemaal kan halen, wauw! Dit jaar gaat ‘ie waarschijnlijk ook weer nieuwe singles uitbrengen. Ik kan niet wachten! Tot die tijd kunnen we van deze mooie cover genieten.

En dan als laatste het nummer dat bij ‘The Originals’ te horen was. Dit nummer is een mooi rustig liedje dat een fijne pianospel heeft. Daarnaast heeft de zangeres een prachtige aparte stem. Het doet me ergens een beetje denken aan Kate Bush ook al lijken de stemmen niet super erg op elkaar. In ieder geval een mooi en rustig liedje om deze MusicMonday mee af te sluiten.

En dit was het alweer! Ik hoop dat jullie het leuk vonden. Tot de volgende MusicMonday!

Vraag van vandaag: Wat is jouw favoriete liedje op dit moment?

Geef een reactie

