MusicMonday 70

Ola people,

Kijken jullie ook zoveel uit naar de vakantie? Ik in ieder geval wel. Deze periode heb ik niet veel tijd gehad om naast mijn MusicMondays nog nieuwe artikels te maken en dat vind ik erg stom. Ik beloof dat ik ga proberen in en na de vakantie meer artikels te schrijven, want ideeën voor artikels heb ik wel, maar de tijd heb ik er niet echt voor. Gelukkig zoek ik altijd wel een plekje uit om even mijn MusicMonday te schrijven, want dat vind ik gewoon te leuk om niet te doen. Dus laten we maar beginnen!

Zoals ik jullie vorige week al liet horen, ben ik niet een groot Nederlandstalige muziekfan, maar ik moet toegeven dat ik IOS wel erg leuk vind om naar te luisteren. Naast mijn favoriete nummer ‘Hoofd Onder Water’ vind ik dit nummer van IOS ook echt heel mooi. De tekst is goed, de muziek is goed en het wordt ook nog eens heel goed gezongen. Zeker een aanrader!

Ik moet me echt heel erg schamen, want ik heb weer een nummer gevonden van Eminem die ik echt niet kende. Blijkbaar kunnen goede nummers van goede artiesten je toch nog eens ontglippen. Dit nummer hoorde ik van de week en ik was als Eminem fan meteen verkocht. Het liedje is best een rustig liedje en ik vind dat eigenlijk wel eens een leuke afwisseling voor de Eminem nummers. Ook moet ik zeggen dat ik de andere artiesten Skylar Grey en Yelawolf ook echt goed vind. De beat is heerlijk om naar te luisteren en de afwisseling met de piano is een leuke twist. Een aanrader dit nummer!

Stoere boys hoor! 😛 Sorry, ik vind het leuk hoe ze deze clip hebben gemaakt. Stoer doen en alles. 😛 Maar goed, Jack and Jack’s muziek is zo goed en is zo lekker om naar te luisteren. Dit nummer is er weer zo een! Ik kan gewoon niet stilzitten als ik dit nummer hoor, ik moet mee swingen. Een dikke aanrader dus!

Dit nummer is er een die ik de laatste tijd heel vaak heb gedraaid. Ik vind de tekst echt super goed en lekker creepy ook. Verder vind ik de muziek helemaal bij de tekst passen en vind ik Allie echt een mooie stem hebben. Ik denk dat ze nog eens heel groot kan worden. Het enige minpuntje is het clipje, want hoewel het eigenlijk een heel knap clipje is (dit kost zoveel tijd om te maken en te bewerken), is het clipje ook heel irritant als je hoofdpijn hebt, snel misselijk wordt van draaiende beeld of niet tegen drukke beelden kan. Dit clipje heeft het namelijk allemaal. Maar goed, voor de rest is Allie x haar muziek fantastisch!

Ik ging kijken naar de auditie van Esmee Denters aan The Voice UK en eindigde bij dit nummer. Jake Shakeshaft deed ook auditie voor The Voice UK en zit nu in het team van Will.I.Am. Ik denk dat ‘ie het heel ver gaat maken en 9 van de 10 keer heb ik gelijk met dit soort dingen. Denk maar even terug aan Haris (X factor), Frederic (So You Think You Can Dance) en ook Guus (The Voice) was ver gekomen. Jake heeft een goed karakter, ziet er leuk uit en heeft een mooie stem. Allemaal dingen die hem wel eens tot de finale kunnen brengen. Maar goed, ik vond zijn stem erg mooi, vond dit liedje en heb het nummer al heel vaak op repeat gehad. Daarnaast heeft hij dit liedje zelf geschreven en dat is altijd een pluspuntje bij een artiest. Een hele dikke aanrader dus!

En dit was het alweer! Ik hoop dat jullie het leuk vonden en ik zie jullie de volgende keer weer!

Vraag van vandaag: Wat is jullie favoriete Nederlandstalige nummer?

Geef een reactie

