MusicMonday 71

Ola people,

Sorry dat ik vorige week geen MusicMonday klaar had staan. Ik had vorige week namelijk een proefwerkweek en wilde me daar even goed op focussen. Ook vandaag ben ik laat met mijn MusicMonday, maar beter laat dan nooit. ūüėõ Ik had vandaag een beetje weinig zin om mijn bed uit te komen en was heel erg vermoeid. Ik ben zaterdag gaan carnavallen en ik kan er nooit zo goed tegen als mijn slaapritme helemaal om wordt gegooid. Maar ja, misschien komt het ook gewoon door de biertjes. XD In ieder geval heb ik nu weer nieuwe liedjes voor jullie ontdekt en ik hoop dat jullie ze heel leuk vinden. Laten we beginnen!

Wauw, wat vind ik dit liedje leuk. Sowieso is de muziek goed en Florrie haar stem is zeker fijn om naar te luisteren, maar ook het clipje van dit liedje vind ik geweldig! Florrie is naast zangeres ook model en dat zie je in het clipje goed. Zij is zo mooi! Verder vind ik het clipje zo herkenbaar. Vooral die knotjes of bijvoorbeeld dat shirt met die lichtere hand erop (tie dye effect). Ja, dat had ik vroeger ook. En ik had laatst ook dat volle haar met kleine krulletjes, wat je door middel van kleine vlechtjes maakt, weer uitgeprobeerd. Zie hier het effect:

COOKIE2COOKIE2

Hoe vind je het mij staan? ūüėõ

En weer een liedje die ik door de serie¬†‘The Originals’ heb ontdekt. Dit liedje is Mayaeni en ik vind dit nummer¬†heerlijk om te luisteren als ik in de auto zit. De stem van Mayaeni doet mij denken een beetje denken aan Anouk, want zij heeft ook een rauw randje. Het liedje heeft een heerlijk sfeertje en is daarom ook zeker een aanrader!

Jullie hebben ondertussen vast wel door dat ik een grote fan ben van Mikky Ekko. Dus toen ik zijn album op Deezer zag moest ik hem meteen luisteren. Een van mijn favoriete nummers op het album is dit liedje ‘Watch me rise’. Zijn stem komt in dit liedje weer prachtig naar voren en ik vind de tekst van dit nummer echt zo goed. Vooral het refrein is zo heerlijk om naar te luisteren en geeft mij echt kippenvel. Een dikke aanrader dit!

Toen ik dit liedje hoorde, kreeg ik meteen kippenvel. Ik wist alleen niet hoe het liedje heette en wie het zong. Daarom was het een beetje een schrok toen ik zag dat het gezongen werd door Paolo Nutini die nog maar 28 jaar is! Ik had bij deze stem een wat oudere man verwacht door het rauwe randje, wat mannen krijgen als ze wat ouder worden, dus ja die verrassing had ik niet zien aankomen. Maar goed dat maakt niet uit, want Paolo heeft een prachtige stem en heeft dit geweldige nummer gemaakt. Dit liedje heeft een prachtige tekst en ik kan alleen maar zeggen dat dit een heel dikke aanrader is!

En nu een grote omschakeling naar de Nederlandse rap. Dit nummer vind ik gewoon te leuk om te horen. Het heeft een hoog meezinggehalte en ook zeker een groot swinggehalte. De tekst is zo grappig en die Ronnie Flex is zo leuk om stoer te zien doen. Een leuke afsluiter lijkt mij!

En dit was het alweer! Ik hoop na deze drukke periode weer wat meer te gaan bloggen. We zullen kijken hoe het loopt. Voor nu in ieder geval een fijne dag en tot de volgende keer!

Vraag van vandaag: Hebben jullie nog muziekaanraders?

 

Een gedachte over “MusicMonday 71

Geef een reactie

