Series die ik nu kijk

Ola people,

Vandaag ga ik vertellen welke series ik de afgelopen tijd heb gekeken/kijk. Hoewel ik eerst helemaal fan was van het boek en de film ‘The Maze Runner’, ben ik nu overgestapt naar de series. Je hebt ze misschien al voorbij horen komen in MusicMondays, want ik heb wat speciale edities gemaakt over liedjes die uit de series kwamen. In totaal heb ik 4 series die ik op dit moment volg of heb gekeken. Nu tel ik de series die ik op tv volg er niet bij, omdat ik sommige series zoals The Mentalist (mijn favoriet), Castle en NCIS al jarenlang volg. Nee, ik bedoel in dit artikel echt alleen de series die ik op mijn laptop kijk. Laten we maar eens kijken welke dat zijn.

Teen Wolf

Dit was de eerste serie die ik keek. Van deze serie had ik al best veel mensen over horen praten en omdat Dylan o Brien erin meespeelde (hoofdpersoon van The Maze Runner) wilde ik hem ook graag zien. Hoewel ik een twilight-achtige serie verwachtte, viel dat eigenlijk heel erg mee. De serie gaat over Scott McCall, een jongen die door een weerwolf wordt gebeten en vanaf dat moment veel meer gevaar in zijn leven heeft dan eerst. Ik kan verder niet heel veel over het verhaal zeggen, want dan wordt het minder leuk om naar te kijken.

Wel moet ik zeggen dat ik seizoen 1 leuk vond, seizoen 2 10x leuker was, seizoen 3 de eerste 12 afleveringen geweldig waren en daarna t/m aflevering 19 echt minder was. Daarnaast vond ik seizoen 4 wel weer leuk.

Mijn favoriete personages zijn sowieso Jackson (al is hij soms zo’n loser, maar zo’n lekker ding), Derek (ook echt soms zo’n eikel, maar ook zo sexy), Isaac (hij is zo getikt eigenlijk, maar heeft wel iets leuks), Stiles (want wie houdt er niet van zijn humor, maniertjes en de hoge cute-gehalte die hij heeft) en Peter (want die is compleet gestoord en geweldig grappig in de serie). Oh en Coach mogen we ook niet vergeten, want ook die is echt geweldig gek, getikt en vooral een rare leraar/coach.

Deze serie is even op een stop gezet, omdat Dylan o Brien voor The Maze Runner 2 (The Scorch Trails) aan het filmen was. Tenminste dat was wat er gezegd wordt. Er gaat namelijk iemand weg uit de serie die er al lang in zit en ik hoop dus echt niet een van mijn favoriete personages. Als het goed is gaat Dylan er dus niet uit, maar dat is niet volledig zeker. Volgens bronnen zal seizoen 5 in de zomer weer beginnen en dan zal ik als eerste weer kijken.

Als je een serie zoekt die lekker wegkijkt, veel humor heeft en je houdt van bovennatuurlijke wezens zoals weerwolven dan is dit zeker je serie!

The Vampire Diaries

Deze serie ben ik gaan kijken, omdat een vriendin mij deze serie aanraadde. Ze kreeg de hele tijd Teen Wolf dingen te horen en de vraag of ze asjeblieft nu eens aan Teen Wolf wilde beginnen, dat ze zoiets had van ‘dan ga ik je ook aan een serie koppelen’. En dat werd The Vampire Diaries. Nou, ik ben blij dat ze mij die heeft aangeraden, want ook The Vampire Diaries is echt een geweldige serie. Het gaat over een meisje Elena, die een jongen ontmoet (Stefan) en daar verliefd op wordt. Maar ja, dan komt ze in de wereld van vampiers terecht en heeft ze opeens een heel ander leven met veel meer mysterie erin.

Ik moet zeggen dat ik seizoen 1 niet gemakkelijk vond om te kijken, want dat was een beetje te veel Elena en Stefan romantiek en te weinig vampieraanvallen (naar mijn idee), maar ik snap wel dat je alle personen moet leren kennen in seizoen 1. Vanaf seizoen 2 werd het echt beter. Zeker seizoenen 3 en 4 waren erg goed met The Originals. Seizoen 5 vond ik dan iets minder, maar zodra Kai in seizoen 6 in beeld komt ben ik weer helemaal blij geworden, want het verhaal is daardoor weer een stuk leuker.

Mijn favoriete personages van deze serie? Damon (natuurlijk), omdat hij en Elena super goed bij elkaar passen en omdat hij niet helemaal ‘goed’ is (als je snapt wat ik bedoel), Matt, omdat hij super veel pech heeft, maar toch zo lief en aardig voor iedereen is ook al lijkt hij nu meer zijn eigen weg te gaan en mijn laatste favoriete personage is de personage Kai, gewoon omdat hij een echt groot ‘I don’t care’ gehalte heeft en omdat hij echt helemaal gestoord is. Ik ben naar hem echt het meest benieuwd in de nieuwe afleveringen! Verder vind ik Caroline, Elena en Bonnie ook leuke personages, maar deze drie hierboven zijn mijn favorieten.

Deze serie hadden een break met de kerst, maar loopt nu weer door. Elke vrijdag kan je op internet de serie online kijken. Voor iedereen die van vampiers houdt, van veel bloed houdt en leuke en rare relaties wilt zien, is dit de ideale serie.

The Originals

Deze serie is ontstaan uit The Vampire Diaries. En ik moet zeggen dat ik heel blij ben met deze serie. The Originals vond ik erg leuk in The Vampire Diaries en ik wilde graag dat die erin bleven, maar voor de serie The Vampire Diaries werkte dat waarschijnlijk niet goed. Toch vonden ze het jammer om niks meer met The Originals te doen, dus hebben ze er een eigen serie van gemaakt. En wat is die goed geluk! Het verhaal gaat over The Originals, de eerste groep vampiers die zijn gecreëerd. Ze hadden New Orléans opgebouwd en tot hun thuisbasis omgedoopt, maar hun vader (een vampierenjager) had hun weggejaagd uit de stad. Nu, honderden jaren later, willen Klaus en Elijah (twee van de broertjes van de The Originals) de stad weer in handen krijgen en iedereen die in de weg staat, wordt vermoord.

Tot nu toe, zijn er al anderhalve seizoen gemaakt. Ik moet zeggen dat ik tot nu alle afleveringen wel leuk heb gevonden en omdat er nog niet veel vergelijkingsmateriaal is, kan ik niet zeggen welke seizoenen ik nu echt als favorieten zie. De afleveringen zijn tot nu toe nog altijd erg leuk geweest.

Mijn favoriete personages zijn: Klaus, want hij is heerlijk gewelddadig, maar ook erg intelligent, Kaleb/Koll, dit zijn een en dezelfde personage, ik vind hem leuk omdat hij ten eerste natuurlijk erg sexy is (wie herkent hem? 😛 ) en omdat hij een karakter speelt die ik eerst echt heel vervelend vond maar nu Daniel Sherman hem zo speelt vind ik hem juist steeds een leuker personage worden en als laatste vind ik Josh de homo vampier leuk, want hij is zo schattig naar Devina en probeert echt goed te zijn als vampier. Daarnaast vind ik Elijah, Hayley en Jackson ook leuke personages die ook nog steeds beter worden naar mijn idee.

Dus als je houdt van vampiers, je houdt van The Vampire Diaries en je houdt van moorden en sensatie dan is dit je serie. Wel zou ik je aanraden om eerst The Vampire Diaries te kijken en daarna The Originals, omdat je anders niet alles even goed van The Originals snapt.

How To Get Away With Murder

Deze serie! Dit is mijn nieuwe obsessie. Ik ben hier echt fan van. Deze serie is een geweldige serie als het aan mij ligt. Ik zag de trailer op tv en ik was meteen benieuwd naar het verhaal. In de trailer wordt (gelukkig) niet heel veel verklapt, maar daardoor heb je in het begin wel een iets ander idee bij het deze serie dan waar het werkelijk om draait. HTGAWM gaat over een groepje studenten die beginnen te studeren om een advocaat te worden. Ze worden uitgekozen door de beroemde advocate Annalise Keating, waarbij ze mee mogen werken aan zaken die Annalise verdedigd. Alles lijkt op het eerste gezicht allemaal goed te gaan, maar als ze aan een bepaalde zaak gaan werken, begint hun leven een heel andere wending te krijgen.

Deze serie is nog niet zo oud en heeft dus nog maar 13 afleveringen uitgezonden. De seizoenfinale is volgende week en ik kan echt niet wachten! Deze serie zit vol met complotten, geheimen, mysteries en plottwisten. Met name aflevering 11 en 12 waren erg goed door hun plottwisten. Edit: Ik heb net de seizoensfinale gezien en wauw, wat was die goed! Plottwisten waren weer volop aanwezig, maar zo goed doordacht. Ik ben zo benieuwd naar hoe het tweede seizoen wordt!

Mijn favoriete personages van deze serie zijn moeilijker te kiezen dan bij andere series. Meestal heb ik wel favorieten en minder favorieten, maar bij deze serie hoort iedereen er wel thuis. Toch zijn er wel een paar die iets meer mijn voorkeur hebben en boven de andere goede acteurs staan. Dit zijn ze: Wes Gibbins, omdat hij vooral in het begin de hoofdpersoon in het verhaal is en een prettige en interessante personage is om naar te kijken, Annalise Keating, omdat zij een fantastisch interessante rol is en geweldig plottwisten voor het verhaal bezorgd en Connor Walsh, omdat ik door de serie het meeste sympathie voor hem heb gekregen (oké, en hij is sexy 😛 ).

Als je net zoals mij van mysterie, moord, rechtszaken en geweldige plottwisten houdt dan is dit jouw serie!

En dit waren ze dan ze dan. Dit zijn de series die ik op dit moment kijk of heb gekeken. Ik hoop dat jullie het leuk vonden en dat jullie er misschien een leuke serie erbij ziet zitten.

Vraag van vandaag: Wat is jouw favoriete serie?

Bron: Teen wolf

Bron: The Vampire Diaries

Bron: The Originals

Bron: How To Get Away With Murder

2 gedachtes over “Series die ik nu kijk

  1. Hoi tessa,misschien een stomme vraag;-)
    Maar waar kijk je deze series via netflix,kijk,videoland ofzo?het zijn iid erg leuke series!!

    • Ik kijk het *kuch* illegaal. Doorverwijzen naar een site daarvoor zal waarschijnlijk niet mogen *kuch watchseries *kuch. En ik zag dat The Vampire Diaries t/m seizoen 4 op Netflix staat, Teen Wolf t/m seizoen 3 op Netflix staat en How to get away with Murder is nu op elke maandag op tv, op net 5 geloof ik. Van The Originals kan ik niks vinden op Netflix. Succes!

Geef een reactie

