MusicMonday 74

Ola people,

Vandaag weer een nieuwe MusicMonday. Soms verbaas ik me er wel eens over dat ik nog steeds (bijna) elke week wel vijf leuke nieuwe liedjes ontdek en met jullie kan delen. Vandaag heb ik ook weer vijf super leuke liedjes gevonden en ik hoop dat jullie ze ook leuk vinden. Laten we beginnen!

Superfruit is een youtubekanaal van Mitch en Scott, die je misschien ook wel kent van Pentatonix. Ze maken op dit kanaal verschillende soorten video’s en af en toe komt er een cover voorbij. Zo ook deze cover van Queen B en Nicky Minaj met Feeling Myself. En stiekem moet ik zeggen dat ik deze cover nog leuker vind dan het origineel. Het is zo’n swingend nummer en ik vind de stemmen van Mitch en Scott heerlijk om naar te luisteren. Vooral Mitch kan heerlijk arrogant zingen, maar ik bedoel het dan wel in positieve zin. Een aanrader!

Ik moest zo lachen toen ik Asher Monroe ontdekte. Hij kwam namelijk in een filmpje voorbij en ik kende hem ergens van (ik dacht zelf aan een acteur of anders een zanger), dus ik keek op Youtube of ik hem kon vinden. Daar zag ik wat liedjes van hem staan (waarschijnlijk ken je deze wel) en hoewel ik zijn eerste twee nummers eigenlijk niks vond, keek ik verder en kwam ik deze tegen. Op een of andere manier bleef dit liedje wel hangen en vond ik het best leuk klinken. Maar nog steeds was ik er niet uit waar ik hem nu precies van kende. Totdat ik dit liedje tegenkwam. Tuurlijk, hij was van Fame! Ik moest eigenlijk meteen lachen toen ik zag dat ‘ie in Fame had gespeeld, want daar doet ‘ie een heel schattig liedje en het liedje wat ik had uitgekozen was dat juist niet. Leuk om tegen te komen!

Maria Mena vind ik een super goede zangeres, maar op een of andere manier vergeet ik haar altijd een beetje. Toen ik laatst een artikel las van Teske (van Teskuh.nl) zag ik Maria Mena voorbijkomen en ik was meteen weer benieuwd naar haar muziek. Dus daarom ook dat ze in deze MusicMonday staat. Dit nummer heeft een prachtige tekst en Maria kan zo goed met haar stem heel hard of juist heel fragiel zingen en die verschillende manieren zingen maken haar muziek zo krachtig. Een aanrader!

En nog een liedje van Maria Mena om haar wat meer credits te geven. Ik vind altijd dat Maria Mena of heel vrolijke teksten maakt of juist verdrietige teksten. Beide soorten muziek vind ik mooi, maar stiekem zijn haar verdrietige nummers wel altijd ietsjes sterker en mooier. Ook dit liedje is zo’n verdrietige nummer, maar het liedje is zo goed! De spanning die de instrumenten en Maria Mena opbouwen, maken dit nummer zo geweldig. Een dikke aanrader dit!

Het laatste liedje is van een artiest waar we heel lang op hebben moeten wachten. Conor Maynard zou zijn album vorig jaar al uitbrengen, maar het is verplaatst naar dit jaar. Daardoor had ik anderhalf jaar niks meer van hem gehoord. Maar hij is terug met zijn nieuwe single. En ik ben zo blij met dit nummer. Ik had nooit zoveel house in zijn nummer verwacht, maar ik moet zeggen dat ik het wel leuk vind. Het liedje klinkt zo vrolijk en ik word helemaal blij als ik dit clipje zie. Ik denk dan meteen aan de zomer en de zomer is iets waar ik nu graag aan denk. Een aanrader dit!

En dit was het dan! Ik hoop dat jullie het leuk vonden en tot de volgende MusicMonday!

Vraag van vandaag: Van welke artiest zou jij graag weer een nieuw liedje willen horen?

 

 

Geef een reactie

