MusicMonday 75: Cris Cab editie

Ola people,

Vandaag doe ik het eens wat anders. Normaal als ik een speciale MusicMonday editie maak, dan gaat het over bijvoorbeeld een serie, een film of een Boyband omdat ze een nieuw album uit hebben gebracht en ik ze al heel lang volg. Wanneer ik een artiest ontdekt is het meestal een ander verhaal. Deze plaats ik namelijk onder Discovery of the Day. Tot nu dan…

Cris Cab

Ik kwam Cris Cab per toeval tegen toen ik op Deezer op zoek was naar nieuwe muziek. Ik had al een paar leuke liedjes ontdekt, maar toen kwam ik het liedje  Englishman in New York die door Cris Cab was gecoverd tegen (officieel is het liedje van Sting).

(Dit clipje is zo leuk om te zien en heel knap in elkaar gezet!)

Ik had geen idee wie Cris Cab op dat moment was, maar omdat ik zijn cover zo leuk vond ging ik verder kijken naar andere nummers van hem. En zo ontdekte ik dat hij van het liedje Liar Liar was wat ‘ie samen met Pharrell heeft gemaakt. Ik was gelijk enthousiast en heb ondertussen alle nummers gehoord die Cris heeft gemaakt. Ik wilde in eerste instantie meteen een Discovery of the Day maken, maar ik vind hem stiekem nog beter dan dat. Daarom deze zeer speciale MusicMonday van Cris Cab. Zeer speciaal, omdat ik niet mijn standaard vijf liedjes, maar nu meer nummers voor jullie heb. Ik kan gewoon niet goed tussen zijn liedjes kiezen! XD Laten we beginnen!

Dit is een van de eerste nummers waar Cris Cab wat bekendheid mee kreeg naast zijn latere succes dan van Liar Liar. Deze cover van de toentertijd 18 jarige Cris is zo heerlijk om naar te luisteren. Een tikje langzamer dan het officiële nummer en dan met Cris z’n stem… Ik rap hier maar al te graag mee met dit liedje. Heerlijk nummer!

En dit was Cris eerste single. Het geeft al een goed idee over z’n andere nummers en genre die hij maakt. Lekker relaxed Raggae muziek waar je heel vrolijk van wordt.

Hier kan je heel goed de Raggae muziek horen. De tekst vind ik heel goed en de beat is heerlijk om naar te luisteren. Ook vind ik het heel leuk dat je in het clipje goed kan zien hoe leuk ‘ie met zijn fans is. Aanrader dit!

Dit is het meest popachtig liedje wat je van Cris Cab zal horen. Zijn stem heeft hier een wat minder rauw randje, maar toch vind ik dit een heerlijk nummer. Het heeft iets vrolijks, een happy vibe. Ook dit is een van zijn ‘oudere’ nummers.

Dit liedje zou je misschien kunnen kennen. Dit is een van zijn nieuwere nummers die ook op zijn album staan. Het refrein is zo heerlijk om naar te luisteren en de tekst zo heerlijk om mee te zingen. Een dikke aanrader!

Dit is dan weer een wat stoerdere nummer, maar ook zo heerlijk om naar te luisteren. Het liedje heeft een geweldige beat en het stukje van ‘She shoots me one time, She shoots me two times, She shoots me three times, She shoots me four times’ is heel leuk om mee te zingen. Ook vind ik de rapper hierin een heel fijne stem hebben.

Mijn ultieme slaapliedje gecoverd! Ten eerste, ja ik heb een slaapliedje. Wel meerdere, maar dit is mijn ultieme slaapliedje. Ten tweede is dit ook gewoon een liedje wat ik echt geweldig vind. Cris Cab heeft in dit liedje ook een geweldige stem en maakt dit liedje mijn favoriete cover van het liedje Get Free.

Wauw, elke keer als de eerste klanken van het liedje doorkomen, krijg ik altijd even kippenvel. Het nummer is zo fijn en de tekst heel sterk en goed. Daarnaast vind ik het clipje op een prachtige plaats geschoten. Het raggae gevoel komt bij mij bij dit liedje altijd wel op en het gitaarsolo-momentje later in het clipje geeft het nummer een extra goed deuntje. Geweldig dit!

Het laatste liedje voor vandaag van Cris Cab. Mijn zomernummer en Amerika-nummer van dit jaar! We gaan deze zomer namelijk naar Amerika op vakantie (daar krijgen jullie vast wel een update over te zien) en in Amerika gaan we ook een roadtrip maken. Dit nummer laat me er echt naar uitkijken en ik kan niet wachten om dit nummer in Amerika zelf te draaien. Daarnaast vind ik het clipje prachtig. Het ultieme zomernummer!

En dit was het alweer! Jullie hebben vast wel gemerkt dat ik heel enthousiast over Cris Cab ben. Als hij naar weer naar Nederland komt, dan ben ik de eerste die kaartjes gaat kopen! Hij is zo’n goede zanger (ook live) en zo’n leuke (laten we niet vergeten knappe 😛 ) jongen. Daarnaast heeft hij naast zijn prachtige zangstem ook nog een heerlijk sexy raggae stem van zichzelf (hoor hier maar voor jezelf 😛 ). Ik heb mijn mancrush wel gevonden denk ik! XD

Nog maar 22 jaar oud en al zo’n geweldige muziek! Ik kan niet wachten op meer muziek van hem!

Als je niet van Cris Cab’s muziek houdt, dan kan ik je geruststellen dat ik volgende week weer een normale MusicMonday heb. Tot volgende week dan maar!

Vraag van vandaag: Wat is jullie favoriete artiest?

Geef een reactie

