MusicMonday 76

Ola people,

Het is maandag en dat betekent een MusicMonday! Dit keer geen MusicMonday volledig over een artiest zoals vorige week, maar weer vijf nieuwe liedjes die ik heb ontdekt. Laten we snel beginnen!

Als eerst een liedje dat ik door So You Think You Can Dance Benelux heb ontdekt. Ik zit weer helemaal in SYTYCD in tegenstelling tot vorig jaar. Dit jaar zijn er ook zulke goede dansers bij! Mijn favorieten zijn sowieso Laurins, Fabian (dat slowmotion stukje :O), Dieter en Adil. Dit liedje ontdekte ik omdat Adil, die in de final auditions zat, op dit nummer danste. Het nummer sprak mij meteen aan. Het is een sterk en mooi nummer en de man die het liedje zingt, heeft ook een heel fijne stem om naar te luisteren. Een aanrader!

Dit liedje van Shawn Mendes is het beste nummer wat ‘ie tot nu toe heeft gemaakt. De tekst is zo goed en de muziek past er echt perfect bij! Ik heb dit nummer al de hele tijd op repeat gehad. Sowieso gaat Shawn Mendes zijn muziek echt heel goed en is zijn publiek steeds meer aan het groeien. En terecht, want Shawn heeft een prachtige stem en geweldig goede muziek. Luister dus ook zeker eens naar zijn andere liedjes!

Weet je dat ik eigenlijk nog nooit naar Cody Simpson’s muziek geluisterd heb tot nu toe? Ik dacht ook altijd dat Cody Simpson een acteur was in plaats van een zanger. Dus toen Martin Garrix dit liedje twitterde, kwam ik er pas achter dat ik het al die tijd mis had over Cody. Wel moet ik zeggen dat ik zijn liedjes heel fijn vind om naar te luisteren en met name dit nummer. Cody heeft een goede stem en ook zijn instrumentenkeuze in zijn liedjes zijn heel fijn. Een aanrader!

Eerder in een MusicMonday had ik al duidelijk gemaakt dat ik Maria Mena heel goede muziek vond maken. Ze heeft altijd een beetje een andere stijl dan andere zangers en zangeressen en dat is juist wat ik zo goed van haar vind. Met name dit liedje heeft zo’n aparte stijl. Dat rustige gezang (bijna praten lijkt het) zonder veel instrumenten in de coupletten en de refrein juist veel drukker qua instrumenten en veel hoger gezang. I love it!

En nu iets wat niet al te serieus is, maar wat zo geweldig is. Dit nummer is namelijk een parodie op alle boybands, zoals 1D, 5sos, Mainstreet en B Brave. En wauw, wat heeft Cinemates dat goed nagedaan zeg. Ze hebben echt goed naar de clips van boybands gekeken en hebben een geweldige tekst geschreven voor dit liedje wat ook nog eens zo waar is. En het mooiste is dat als je het liedje hebt gehoord de tekst niet meer uit je hoofd krijgt. Het is dus ook nog eens een heel catchy liedje, iets wat echt typisch bij een Boyband nummer hoort. De video is al zo goed ontvangen, dat Cinemates van plan is om een tweede video over boybands te maken. Ik kan niet wachten!

En dit was het alweer! Ik hoop dat jullie het leuk vonden en tot volgende week!

Vraag van Vandaag: Wat is jullie favoriete genre qua muziek?

Een gedachte over “MusicMonday 76

Geef een reactie

